کد خبر: ۳۰۱۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: یک میلیون و یکصد هزار راس دام سبک و سنگین در این استان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شد

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، «دکتر محسن شانقی» روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس شبکه دامپزشکی اراک افزود: یک میلیون و 500 هزار راس دام سبک و 250 هزار راس دام سنگین در استان مرکزی وجود دارد که از زمان شیوع کانون های تب برفکی تا کنون بیش از یک میلیون و 100 هزار رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی ایمن سازی شده اند.

وی ادامه داد: 500 هزار دز واکسن بیماری تب برفکی دام های سبک و 130 هزار دز واکسن تب برفکی دام های سنگین در مرحله نخست مبارزه با این بیماری در سال جاری جهت واکسیناسیون سراسری تب برفکی به استان مرکزی اختصاص یافته است که در صورت نیاز برای پوشش صد درصدی تعداد آنها افزایش می یابد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ایمن سازی جمعیت دامی در برابر بیماری های مختلف دامی را از اولویت های اداره دامپزشکی استان مرکزی عنوان کرد و گفت: آغاز واکسیناسیون دام ها علیه بیماری تب برفکی از بیست و پنجم اردیبهشت و واکسیسناسیون جمعیت دام های علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در حاشیه مناطق حفاظت شده و نقاط بحرانی از جمله فعالیت های این اداره کل برای مبارزه با بیماری های دامی است.

دکتر شانقی، نبود همکاری دامداران برای واکسیناسیون دام های سنگین را از جمله مشکل های اداره کل دامپزشکی استان مرکزی عنوان کرد و گفت: با توجه به فروکش شدن بیماری تب برفکی و دریافت هزینه این واکسیناسیون از دام های سنگین از دامداران، تولیدکنندگان این بخش همکاری لازم را برای ایمن سازی دام ها ندارند که این مهم تاثیر فراوانی در شیوع مجدد این بیماری می تواند به همراه داشته باشد.

وی یادآور شد: با توجه به شیوع بیماری های نشخوار کنندگان کوچک، بیماری تب برفکی در سطح کشور و استان در سال گذشته و برطرف شدن این بیماری های با همکاری بخش خصوصی و دولتی نیاز است برای جلوگیری از شیوع مجدد این بیماری ها دامداران همکاری لازم را با دامپزشکی استان مرکزی داشته باشند.

در این آیین، «دکتر محمدرضا جوانمرد» به عنوان سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اراک معرفی و از زحمات «دکتر حبیب اسحقی» رییس قبلی تقدیر شد.



 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر باقرزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
0
عرض تبریک و آرزوی موفقیت روز افزون برای ایشان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
0
1
شما که اهل میز نبودی پس چی شد ......
نظر شما
ادامه