کد خبر: ۳۰۱۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

با هدف جلوگیری از کشتار حیوانات بی گناه و دوستی با طبیعت، از سوی کمپین «حامیان حیوانات دهستان میانکاله» کار زنده گیری، واکسیناسیون و قلاده گذاری سگ های بی سرپرست منطقه میانکاله آغاز شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، اتلاف سگ های بی سرپرست و خطرآفرین که براساس دستورالعمل اعلام شده از سوی برخی نهادها و سازمان های مربوطه، چند سالی با همکاری محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان، دامپزشکی و شهرداری‌ها انجام می شد، مورد انتقاد نهادهای مردمی حوزه محیط زیست قرار گرفت، لذا در این راستا اقدامات بسیاری انجام شد که یکی از عملی ترین این اقدامات علمی و فرهنگی را در منطقه میانکاله بهشهر شاهد هستیم.

تعدادی از افراد دوستدار طبیعت، پس از تلاش و رایزنی های یک ماه، نسبت به تشکیل کمپین «حامیان حیوانات دهستان میانکاله» به سرپرستی و مدیریت خانم‌ها حدیث سلیمی عبدالملکی و آناهیتا یاسمی‌عبدالملکی اقدام کردند.

اوایل هفته گذشته بود که نشستی را با دهیاران و شوراهای اسلامی دهستان میانکاله و رئیس شبکه بهداشت و درمان بهشهر داشتند و در آن جلسه بود که کمپین یادشده، موجودیت خود را به طور رسمی اعلام و بیان کرد که با تمام توان در راستای حمایت از حیوانات منطقه میانکاله به ویژه سگ های بی سرپرست قدم برمی دارد، شبکه بهداشت و درمان بهشهر نیز از این روند حمایت و آمادگی خود برای همکاری با اعضای این کمپین را اعلام کرد.

هنوز یک هفته ای از سپری شدن این نشست نگذشته بود که در تعطیلات چند روز اخیر شاهد اقدام عملی آنها با هدف دست‌یابی به راهی برای ساماندهی و جلوگیری از اتلاف سگ‌های بی سرپرست در دهستان میانکاله بودیم.

به گفته دیده بان میانکاله و سخنگوی کمپین حامیان حیوانات دهستان میانکاله، این پویش پس از جلسه 11 خردادماه 95 که در ساختمان شورای اسلامی و دهیاری روستای زاغمرز برگزار شد، کار خود را آغاز و در روزهای گذشته نیز در اقدام عملی نسبت به زنده گیری، تیمار، واکسینه و قلاده‌گذاری سگ‌های بی‌سرپرست منطقه میانکاله اقدام شد.

«حرّ منصوری‌عبدالملکی» به خبرنگار فارس گفت: این پویش هدفمند، برنامه انجام شده را بهترین راه عملی، علمی و فرهنگ برای حل کشتار حیوانات بی‌سرپرست دانست و اظهار امیدواری کرد که در روزهای آینده با همکاری خوب دستگاه‌های دولتی مربوطه، حضور و پیگیری اعضای پویش و مردم فهیم منطقه میانکاله، شاهد رشد بیش از پیش فعالیت‌های این گروه پیشرو باشیم.

وی افزود: کشتار سگ های بی سرپرست به درخواست شهروندان به دلیل ترس از گزش و انتقال بیماری در روستاها و شهرهای کشور، آسیب‌های روحی و رنجش خاطر دوست‌داران طبیعت و ناظران را فراهم کرده است، لذا کمپین حامیان حیوانات میانکاله با تدبیر و فعالیت گروهی توانست، گام عملی را برای جلوگیری از این اقدامات، بردارد.

منصوری عبدالملکی ادامه داد: یکی از اعضای کمپین به نام حیدر مهدوی، حیاط منزل خود که محوطه وسیعی داشت را به این کار اختصاص داد که این محوطه پس از بازسازی و آماده سازی در اختیار کمپین قرار گرفت.

به گزارش فارس، دهستان میانکاله از توابع بخش مرکزی شهرستان بهشهر با جمعیت 31 هزار و 748 نفر، متشکل از روستاهای حاشیه غربی یکی از مهم‌ترین تالاب‌های ایران ثبت شده در کنوانسیون رامسر به‌نام میانکاله است.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
اطهره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
0
0
سلام واقعا دستتان درد نکنه ...چند روز پیش در رامسر اردوگاه میرزا کوچک خان بچه سگی را دیدم که پر از حشره بود که اونو آزار میدادن. متاسفانه به تنهایی قادر به شستشو نبودم. ولی بسیار در رنج بود این یک بیچاره ..هزینه درمانش را قبول میکنم
نظر شما
ادامه