کد خبر: ۳۰۱۴۷
 

مدیرکل دامپزشکی استان قم تردد زیاد به میدان دام‌شهر را استعدادی برای انتقال بیماری‌ها دانست و گفت: باید سطوح ایمنی مختلفی نه تنها برای استان بلکه برای استان‌هایی که در قم فعال‌اند، دیده شود تا بتوان بیماری‌ها و نوع ترددها را کنترل کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قم، «دکتر محمدمهدی رفیعی» با اشاره به ارائه طرحی درباره شهرک دام دامشهر قم اظهار داشت: این طرح به مشکلاتی در زمینه میدان دامی دامشهر می‌پردازد و به دستگاه‌های مختلف استان از جمله استانداری و جهاد کشاورزی ارائه شده تا مورد بررسی قرار گیرد.

وی همکاری تمام دستگاه‌های استان و حتی فرااستانی را برای بهبود وضعیت دام‌شهر قم مهم برشمرد و افزود: با افزایش زیرساخت‌های لازم و همکاری دامداران با مجموعه نگهداری دام‌شهر می‌توان مخاطرات این میدان دامی را کاهش داد.

مدیرکل دامپزشکی استان قم تصریح کرد: باید سطوح ایمنی مختلفی نه تنها برای استان بلکه برای استان‌هایی که در قم فعال‌اند، دیده شود تا بتوان بیماری‌ها و نوع ترددها را کنترل کرد.

وی تردد زیاد به میدان دام‌شهر را استعدادی برای انتقال بیماری‌ها دانست و گفت: زمانی که از مکان‌های مختلف دام به این مکان منتقل می‌شود، هر نوع بیماری می‌تواند مستعد باشد ولی اگر قرار است دامی منتقل شود با نامه دامپزشکی در کنار داشتن سوابق بهداشتی آن جابه‌جا شود می‌توان جلوی این بیماری‌ها را گرفت.

رفیعی بیان کرد: بیماری‌هایی که در دامشهر وجود دارد فقط توسط دامپزشکی قابل بررسی و کنترل است و با همکاری دامداران، مدیریت نگهداری و مدیریت مجتمع می‌توان جلوی انتشار بیماری را گرفت.

وی همکاری دامداران و دلالان را برای جلوگیری از انتقال بیماری‌ها مهم عنوان و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، دادگستری، محیط زیست و دستگاه‌های ذی‌نفع باید در این زمینه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا مخاطرات این میدان به سراسر کشور منتقل نشود.
 
 
نظر شما
ادامه