کد خبر: ۳۰۱۵۴
تعداد نظرات: ۳۵ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر مهدی خلج» با اشاره به واکسیناسیون حدود ۴۰ میلیون راس دام سبک و سنگین گفت: بیماری تب‌برفکی کنترل شده و این بیماری در هفته‌های اخیر به شرایط عادی برگشته است ...
 
 

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به واکسیناسیون حدود ۴۰ میلیون راس دام سبک و سنگین گفت: بیماری تب برفکی کنترل شده و شرایط بیماری عادی شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر مهدی خلج» گفت: بیماری تب‌برفکی کنترل شده و این بیماری در هفته‌های اخیر به شرایط عادی برگشته است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه در حال اجرای پوشش تکمیلی واکسیناسیون فاز بهاره هستیم، گفت: از دی ماه 94 تا 20 اردیبهشت امسال، حدود 36 میلیون راس گوسفند و حدود 3 میلیون و 400 هزار راس گاو واکسینه شده‌اند.

وی با بیان اینکه فاز کوتاه مدت بهاره واکسیناسیون تب‌برفکی از اواخر اردیبهشت آغاز شد، گفت: حدود 12 میلیون رأس نشخوارکنندگان کوچک و یک میلیون و 100 هزار راس گاو زیر پوشش واکسیناسیون رفته است.

خلج گفت: واکسن تب برفکی که برای نشخوارکنندگان کوچک (گوسفند و بز) استفاده می‌شود از تولید داخل است و هزینه واکسن و عمل واکسیناسیون توسط سازمان دامپزشکی پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: اما واکسن تب‌برفکی که برای گاو مورد استفاده قرار می‌گیرد از محل واردات تأمین شده و پول واکسن و هزینه واکسیناسیون را دامدار می‌پردازد.

وی افزود: البته در برخی استان‌ها، استانداری‌ها مبلغی را برای واکسیناسیون دام سنگین تخصیص داده‌اند، ولی این موضوع فراگیر نیست.
 متن زیر برگرفته سایت سازمان جهانی بهداشت دام و ارائه گزارش ایران به این سازمان، توسط رئیس سازمان دامپزشکی کشور و تائید گزارش وی توسط این سازمان است.
 
 
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
2
2
تبریک میگم آقای دکتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
هیس، وضع خرابه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
1
2
البته بيماري كنترل نشده بلكه تمام دامهاي حساس تلف شدند اقاي رييس سازمان دامپزشكي
تقريبا بيماري بيشترين تلفاتي رو كه مي تونست داشته باشد رو به وجود اورده...
هزينه دارو و واكسن و تلفات رو همه رو دامداران متحمل شدند و شما راحت مي گين بيماري كنترل شده!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
1
1
البته سواد ما كم است.در سند فوق سروتيپ A نوشته شده اما سازمان علت اپيدمي را سروتيپ O ذكر كرده بود.ميشه كسي در مورد سند فوق به ما اطلاعاتي بدهد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
1
2
عزیزم عراق گفته گزارش بده تب برفکی کنترل شده وگرنه من شیر نمیگیرم...
ببخشید ولی دامپزشکی .....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
1
2
واقعا خسته نباشید زود کنترل کردید .همش 7ماه بیشتر طول نکشید و این یک رکورد است . راستی اگه کنترل شده چرا تازه دارید میادین دام را میبندید فکر نمیکنید کمی دیر کرده باشید .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
0
2
واقعا بیماری پیچیده و عجیبی است بدلیل:
1- همه سعی در کنترلش دارند( زیرا از اول اعلام کردیم تحت کنترله)
2- بر اساس سابقه تاکنون هیچکس موفق عمل نکرده است ( زیرا اعلام کردیم تلفات سال 89 بیشتر بوده)
3- تاکنون چندتا رئیس سازمان سر این بیماری پست خودشون رو از دست دادن
4- همیشه تحت کنترله و هی فرار میکنه
5- هر روز تلفات جدیدی از ما میگیره
واقعا با این سابقه از بیماری تب برفکی، ما اون رو کنترل کرده ایم یا بیماری ما رو کنترل میکنه؟!!!!!! چون فقط لطف کزده و ما انسان ها رو بیمار نمیکنه وگرنه همه کارمون کرده
دامدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
0
1
آقای دکتر خلج رییس محترم دامپزشکی
آنطور که همکاران شما بیان نمودند،ظاهرا تب برفکی از ابتدا خیلی جدی نبوده چون برخی استانها ................. اعلام کرده بودند که این بیماری در منطقه آنها شیوع ندارد............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
1
0
سلام
متاسفانه اکثر همکاران خصوصا در بخش غیر دولتی کم لطفی میکنند و گاهی منتظر فرصت هستند تا بخش دولتی را بکوبند، وقتی موضوع را یکسویه و مغرضانه پیگیر میشوند چشم بر امکانات، توان انسانی و وظایف دیگر سازمان میبندند و فکر هم میکنند که واکسن تو انبار نه سردخانه دپو شده، غافل از این هستند که اتفاقا سازمان دامپزشکی انصافا در این مورد تب برفکی بسیار عالی کار کرد، تقریبا از اوایل پاییز مکاتبات و هشدارها در مورد اپیدمی زمستان قدرتمندانه پیش بینی کرد و علی الرغم همه کمبودها و ناملایمات با کمترین آمار تلفات از بحران عبور کرد، کنترل بیماری هم که سازمانها مدعی آن هستند متفاوت با ریشه کنیست و اگر تعداد واحدهای درگیر را به نسبت واحدهای سالم بسنجیم ، پی به کنترل عالی بیماری خواهیم برد کما اینکه نباید برخی بزرگنمایی های ژورنالیستی در مورد تلفات را نیز در ایجاد جو روانی بی تاثیر دانست، کنار گود نشستن و تماشاکردن و ایراد گیری را همه بلدند اما ما که تا الان از این مدعیان راهکاری را ندیدیم که چه باید میکرد که نکرده سازمان دامپزشکی
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
0
1
دست مقامات محترم دامپزشکی استان ............. درد نکند که یکماه پیش اعلام کردند بیماری کنترل شده است
واکسیناتور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
0
2
اقای دکتر خلج
حالا که به قول. شما بیماری کنترل شد ببینیم چه گلی به سر. کارکنان دامپزشکی میزنین والا ما واکسیناتور ها که در این طرح دو شیفته کار کردیم الانم اول ماه رمضونه و وضعیت مالی هم داغونه.. . ببینید وزارت بهداشتی ها با اون قضیه. آنفولانزا. چند نفر و استخدام کردن و چقدر افزایش حقوق داشتن. والا ما که از این طرح ها زیاد دیدیم و فقط اخرش خستگی برامون موند. شاید اون بالا خوب باشه ولی دریافتی داخل شهرستانها خیلی داغونه و اکثر بچه ها قرارداد کار مشخص هستند و فقط خستگی نصیبشون میشه.. ... بازم ممنون
ممنون از حکیم مهر.، کارتون بیسته... .
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
0
1
یکی از بزرگترین خوشبخی های سازمان دامپزشکی و روسای محترم آن طر سالهای متمادی اینست که دامدارن کشور مردمان شریفی هستند و مسئولین رده بالای وزارتخانه نیز از این بیماری و چگونگی کسترش ان اطلاعی ندارند و به احتمال قریب به یقین هم مشاورین وزیر محترم در این زمینه چیزی نمی دانند ..باید دانست که بیماری تب برفکی بصورت موجی حرکت می کند .. میاید تعدادی تلفات و بیماری بر جای می گذارد و سپس کاهش می یابد و ادعای سازمان در زمینه کنترل پوچ و بیهوده است و فقط برای جلب رضایت وزیر محترم و سایر مسئولین است .. در این شرایط زدن واکسن و نزدن ان هیچ تاثیری در روند بیماری بطور کلی ندارد . این ادعا با علم ویروس شناسی و ایمنی شناسی تب برفکی هیچ سنخیتی ندارد . مطمئنا با این .......................... بیماری همچنان می تازد ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
0
2
مگر از اول وضعیت عادی نبود؟ شما که همیشه میفرماید اوضاع تحت کنترله و نگذاشته ایم وضعیت بحرانی شود.
بگذریم از اینکه OIE هم بر اساس گزارش های که ما میدهیم ، گزارش تنظیم میکند.
کورش
|
Iraq
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
0
1
آقای رییس شما از شهرستانها خبر ندارید .که چه می گذرد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
0
2
سلام وقتی صحبت از کنترل بیماری میشود حالم از علم اپیدمیولوژی به هم می خورد ، وقتی صحبت از واژه ریشه کنی می شود بیشتر حالم از این شاخه از علم به هم می خورد مهم این است که ایشان با این عملکرد برای مسئولین ناآگاه وزارتخانه داکیومنت کنترل را می برد و آنها چه می دانند تب برفکی چیست فکر می کنند ایشان قدمی برداشته ، تب برفکی آمد مثل لشکر مغول کشتار کرد و خسارت زد و رفت و ایشان صحبت از کنترل میکند مشکل این است که تشکل های دامداری ما توسعه نیافته و تشکل های غیر دامداری ما سیاسی !!! و مسئولین وزارتخانه ناآگاه و همکاران دولتی بی توجه و مسئولین دامپزشکی به فکر ماندن ! می باشند . چرا حکیم بیشتر افشا گری نمی کند ؟ چرا هر چه آقای خلج به خورد جامعه دامپزشکی میدهد قابل انجام است ؟ واقعا متاسفم از اینکه از اپیدمی 94 و 95 هیچ درسی نگرفتیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
1
0
آقای ناشناس
مطمینا از اپیدمیولوژی اطلاعاتتان در حد همون یک واحد دانشگاهی و بس، شما لطف کنید درسهاتون رو ازین اپیدمی بفرمایید، بخدا از کنار گود لنگش کن لنگش کن گفتن راحته
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
0
1
با کمال تاسف باید بگویم اطلاعات کلیه اپیدمیولوژیستهای موجود درکشور از یک واحد دانشگاهی بیشتر نیست ..میگویید نه ..یک امتحان برگزار کنید . بیشتر از 1 را بگویید سقراط است .
پاسخ ها
مصطفی قلاوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
ךםך، تنها اپیدمیولوژی مد نظر نیست.
سال پیش در کنگره ای میخواستیم از خجالت دکتر خلج در بیایم دوستان نذاشتند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
1
2
سلام عزیز
نوشته شما نشان میدهد که یا جوان و کم تجربه هستید و یا دولتی هستید که دومی محتمل تر است و دیدتان به همان اندازه است عزیز من نمی دانی چه شده ، نمیدانی چقدر تلفات داده ایم ، نمیدانی چه فسادی در این بین انجام شد . در قدیم اگر بیماری می امد مثل طاعون رئیس دامپزشکی کلی مسئولین را توجیه میکرد تا بودجه بگیرد و با همین بودجه ها هم کا ر را راه می انداخت و هم سبب میشد بچه های دامپزشکی قدر زحمات خود را بگیرند ، وقتی رئیس میگوید همه چیز آرام است ، وقتی رئیس نمی تواند واکسن تامین کند ، وقتی رئیس واکسن تب برفکی را نمی تواند کنترل کیفی کند و وقتی آمار تلفات را یک سی ام میدهد و وقتی اداره مبارزه با بیماری های دام را روز به روز خالی تر می کند همین امروز دکتر رسولی را برد ، اگر دکترمرادی را هم ببرد که باید درش را تخته کند اصلا عزیز میدانی ستون فقرات سازمان دامپزشکی اداره مبارزه است عطارد ابراهیم زاده رسولی درودی اختیار زاه ویشته سلیمانی حاج اکبری ... همه را بیرون کشیده و اداره مبارزه با تعدادی حداقل دارد لک و لک می کند و البته به همین تعداد هم میگویند نگو واکسن نداری نگو تلفات داری ، سازمان در اوج بیماری ذخیره استراتژیک واکسن تب برفکی نداشت ، سازمان در اوج بیماری واکسن را پولی کرد که مشخص بود کسی که واکسن مجانی مصرف کرده یک مرتبه واکسن پولی استفاده نمیکند ، سازمان زمان تابستان 94 طرح واکسیناسیون را اجرا نکرد و ایمنی دام کشور را آسیب پذیر کرد ، سازمان هواسش به شرق بود و از غرب رو دست خورد ، ........................................... مدیران استان های سازمان اکثرا سوابق اداری مالی دارند تا سوابق فنی . سازمان به دامداران خلاف واقع می گوید و انتظار همکاری دارد ، در بخش خصوصی نسخه بیماری توسط دکتر نوشتن معنا ندارد ، دارو بدون نسخه 90% از دارو خانه خارج می شود ، داروی قاچاق کنترل نمی شود ، ........................ طرح کنترل و ردیابی آنتی بیوتیک و فلزات سنگین در گوشت و مرخ و ماهی متوقف شده ( در مورد باز خدا پدر دستور را بیامرزد ) . مرقومه ها .............. برا ی صادرات دام به اشخاص خاص بیداد میکند ، تحقیر و توهین به کارشناسان سازمان ............... شدید است ، آموزش اصولی تعطیل شده است ، توزیع واکسن های تاریخ گذشته آنترو توکسمی در همین اواخر در استان البرز وحشتناک بو د و... دیگر حالش را ندارم بنویسم !! چون اگر فکر کنم سه برابر این را ................. می توان نوشت .متاسفانه ایشان در گود نیست که ما بخواهیم بگوییم لنگش کن ، ایشان کنار گود نشسته و میگوید همه چیز تحت کنترل است ، و دست مسئول فعلی مبارزه را هم بسته است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
من مطمئن هستم که دوره های اپیدمیولوژی که شما از طریق سازمان پاس کردید خوب بود. ان شاالله تخصص تان را بزودی تمام کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
0
1
واقعا این همه واکسنو از کجا آوردید چرا .......................... میگن آقایون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
0
1
من براي اين خبر كامنت نمي نويسم زيرا همان متن خبر را كه بخوانيد خيلي بيشتر از صحبتهاي من در رد اين مصاحبه تاثير خواهد داشت ..............................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
0
0
عزیز من
نه جوان بودن ایراده نه دولتی بودن، یکسویه نگری ایراده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
1
1
با تشکر از سایت محترم حکیم مهر به جهت فراهم نمودن بیان نظرات عرضه میدارم که :
به نظر من نداشتن شهامت برای برخورد با واقعیات مهم است . برای برخورد با واقعیات نیاز به شهامت ، علم و آگاهی و تعهد می باشد . مثلا
این که مدیریت سازمان واکسن تب برفکی را کنترل کیفی نمی کند و بنای کنترل ندارد و اینکه 80 میلیارد تومان سرمایه سازمان در گل مکان مشهد با دو نگهبان خوابیده و در این مدت سازمان بنای راه اندازی کنترل واکسن رازی و وارداتی را ندارد ،
اینکه صدها میلیارد وسایل های تک در بخش باقیمانده ها خاک می خورد و مدیریت سازمان سه سال است طرح ارزیابی باقیمانده ها در گوشت و ماهی را کنسل کرده است ،
اینکه 4 میلیارد واکسن تاریخ گذشته در .......... به دستور ........ و توسط پخش .......... ری لیبل می شود و سازمان سکوت می کند و واکسن ها به طریقی معدوم میشوند !!!
اینکه نسخه دامپزشک محلی از اعراب در سیستم دامپزشکی ندارد و ...یک سو نگری است ؟
اگر من گفتم جوان منظور نداشتن شناخت و تجربه لازم و کافی است و اینکه گفتم دولتی منظور کسی که جیره و مواجب خود را از دولت گرفته و در برابر هر مشکلی با نگاه به بالا دست سکوت می کند و چشمش را می بندد است . وگر نه ما هم جوانان با تعهد و هم شاغل در دستگاه دولتی داریم که انسان های شریفی هستند که اگر زمینه فراهم شود بسیار کاری هستند ، حرف ما این است این زمینه را با کتمان مشکلات توسط مدیریت سازمان نمی شود فراهم کرد.سازمان در این دو سه ساله طرف دیگری ندارد یک طرف غالب دارد آن هم بیچارگی دامداران کشور و بی خیالی مدیریت وزارتخانه و مخصوصا سازمان است . اینجانب قصد توهین به جناب عالی همکار محترم را ندارم ، همین که حساسیت به مطالب دارید مهم است ولی به نظر من برای آینده بهتر :
چشم ها را باید شست
جور دیگر باید دید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
جناب اپیدمیولوژیست محترم
این همه دوره های EUFMD را پاس کردی. چه کار عملی در استان انجام دادی؟؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
0
1
من فقط خوشحالم که این سایت برای اعلام نظر مردم و دامپزشکان ایجاد شده رحمت به بانی آن. اما پیشنهاد من به اقای دکتر خلج این است که کمتر مصاحبه کنند چون برگ برنده ای ندارد
کامران زیبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
0
0
سلام دکتر خلج خسته نباشید همانطور که فرمودید بیماری تحت کنترل میباشد خدا قوت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
0
0
حکیم مهر عزبز بر اساس شنیده های نسبتا موثق آقای .......... معاونت ....... وزارتخانه 40 میلیون حقوق می گیرد! آیا نمی خواهید مطرح کنید که وزارت کشاورزی مثل واعظی وزیر ارتباطات اعلام کند آماده نشان دادن فیش حقوق معاونین محترم وزارتخانه می باشد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
0
1
باید به آفتاب ، زمان ، خشکی زمین برای کنترل تب برفکی خسته نباشید بگوییم . چون هم کمک به کنترل بیماری کردند و هم آمار دروغ نگفتند . لذا آفتاب زمان ، زمین خدا قوت
پاسخ ها
مصطفی قلاوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
دکتر تیکه میندازی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
0
1
لطفا فیش های معاونان و رئیس سازمان و مدیران کل سازمان و استان ها را نیز رونمائی نمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
0
1
معاونین وزیر فراموش نشود .
كارشناس دامپزشكي شهركرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
0
0
وقتيكه سازمان دامپزشكي تعداد تلفات را 13 هزار اعلام كرد ه بود نيروهاي دامپزشكي در استانهاي درگير با بيماري متوجه شدند كه براي بعضي ها صدرات و صداقت قابل جمع شدن نيست و ............ براحتي به طور رسمي ................ چنين شيوع وحشتناكي از تب برفكي را كه تا كنون ديده نشده را طبيعي و كمتر از 1389 اعلام مي كند ............................... بعد مي بينيد كه معاون فني سازمان كه حداقل سالها در دفتر مبارزه و كنترل بيماريهاي دامي كار كرده است با مديري كه متخصص طيور است عوض مي شود تا نشان دهند مشكل از معاونت فني سازمان بوده است .مشكل اين است كه شما نيروهاي با تجربه اي را دراستانها داريد استفاده نمي كنيد و در سازمان كساني هستند كه به امثال ما در استانها اموزش مي دادند ولي الان در حاشيه هستد و مجوز واردات مي دهند. قديما در منطقه چهار محال و بين ساير عشاير مي گفتند ................................ حالا هم مسئولي كه چنين برخوردي دارد اماده هر كاري هست مي گويد نه صبر كنيد تا ابعاد تصميماتشان روشن شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
0
0
آقای دکتر خلج بطور حتم اطلاع ندارید که بسیاری از معاونین اداره کل های شما در حال حاضر مشغول به تحصیل هستند و دور کاری میکنند.چون بدون اخذ مرخصی به این امر میپردازند.......در صورتیکه جایگاه معاونت سلامت نمیتواند همزمان هم تحصیل کند و هم متصدی این مسولیت مهم باشد.
خواهشمندیم که پیگیری کنید
کنعانی
|
United States of America
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
0
0
آقای دکتر خلج لطفا از OIE سوال بفرمائید که آیا استراتژی ما در مبارزه با شیوع تب برفکی در سال 94 صحیح بوده است؟
استفاده از چند جور واکسن با ویژه گی های متفاوت و قیمت های متغیر نمی تواند عامل شکست میارزه باشد؟
مسئولیت عدم استقبال بعضی از دامداران از واکسن بهادار بعهده چه کسی است؟ و چرا برای این موضوع قبل از اجرا چاره اندیشی نشده است؟
نظر شما
ادامه