کد خبر: ۳۰۱۶۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
عزیز-الهی-اتحادیه-دامداران۱
 

مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران درباره پرداخت هزینه های واکسن های حیاتی از جمله تب برفکی از سوی دامداران عنوان کرد: در همه جای دنیا واکسیناسیون برای این نوع بیماری ها قیمت دارد. واکسن های وارداتی برای دام های سنگین استفاده می شود و این هزینه برای دامداران از ۲۲۰۰ تا ۲۸۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، «علیرضا عزیزالهی» مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران درباره هزینه پرداخت واکسن تب برفکی از سوی دامداران عنوان کرد: بر اساس مقررات سازمان دامپزشکی هزینه واکسن های تب برفکی برای دام های سبک رایگان است و با استفاده از واکسن های داخلی انجام می شود. هزینه واکسیناسیون را هم سازمان دامپزشکی تامین می کند و این واکسن ها از طریق موسسه رازی فراهم می شود.

وی با بیان این که واکسیناسیون هر چهار ماه یکبار انجام می شود، عنوان کرد: در مورد دام های سنگین از واکسن های وارداتی استفاده می شود.

این نوع واکسن ها از طریق شرکت ها و موسسات وارد کننده تامین می شود، در استان ها پخش می شود وسپس تحت نظارت سازمان دامپزشکی واکسیناسیون انجام می شود.

رییس اتحادیه دامداران ایران درباره پرداخت قیمت و تفاوت آن از سوی دامداران عنوان کرد: پرداخت این هزینه ها بستگی به نوع واکسن دارد. گاهی واکسن مریال از فرانسه وارد می شود و برخی اوقات واکسن بتال وارد می شود و گاهی واکسن هندی وارد شود که قیمت این واکسن ها بر اساس نوع آن ها متفاوت خواهد بود. در واقع نوع واکسن است که قیمت را مشخص می کند. قیمت واکسن های وارداتی از ۲۲۰۰ تا ۲۸۰۰ تومان برای دامداران تعیین شده است و شرکت ها و موسسات واکسن های وارداتی را در اختیار شبکه های دامپزشکی قرار می دهند و این واکسن ها از طریق این شبکه ها در اختیار دامداران قرار می گیرد.

عزیز الهی درباره پرداخت هزینه های واکسن های وارداتی و حیاتی از سوی دامداران اظهار داشت: برای دامداری که دام ۱۰ میلیونی را پرورش می دهد پرداخت هزینه ۱۰ تا ۴۰ هزار تومانی واکسن، رقم قابل ملاحظه ای نیست و اگر کسی این هزینه را مطرح می کند، بهانه جویی است.

وی ادامه داد: اثرات استفاده از این واکسن دربرابر پرداخت هزینه های ناشی از ابتلا دام به یک بیماری مانند تب برفکی ناچیز است و استفاده از این واکسن، آثار بسیار مثبتی از نظر ایمنی برای دام ایجاد می کند.

وی با بیان این که در همه جای دنیا هزینه واکسیناسیون برای این نوع بیماری ها بها و قیمت دارد و دامدار آن پرداخت می کند، اظهار داشت: ما به عنوان اتحادیه دامداران حامی منافع دامداران هستیم، اما این هزینه به قدری ناچیز است که مشکلی برای دامداران ایجاد نمی کند.

عزیز الهی عنوان کرد: واکسن هایی که قابل تولید در داخل کشور هستند، سفارش آن به شرکت ها و موسسات داخلی داده می شود. اکنون ۸۰ تا ۹۰ درصد واکسن ها از طریق داخلی تولید می شود، اما برخی واکسن هایی که امکان تولید آن در داخل وجود ندارد یا در صورت تولید کیفیت لازم ر ا ندارند، از طریق واردات تامین می شود و زنجیره ها آن را میان شبکه های دامپزشکی استان ها توزیع می کنند.
 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
1
0
چرا فرافکنی میکنین آقای مدیر
شما حامی منافع دامدار نیستید بلکه حامی منافع اتحادیتونین
واکسنی که تو ترکیه 120 هزاره رو شما میدید 300 هزار
اینجا هم میگین که بین 2200 تا 2800 تومنه!!!!!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
0
0
واکسن ........ ترکیه با ........ افرادی از دامپزشکی و اتحادیه دامداران وارد کشور شده و بدون کنترل کیفی مصرف میشود قیمت ان در بازار ازاد کمتر از بازار دولتی است ................... متاسفانه عامل فروش واکسن اتحادیه شده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
0
1
اتحادیه تشکیل شده از خود دامدارا است . و منافع اتحادیه منافع دامدار است . این دامپزشکی و شرکت های انحصاری دارو ول کن نیستند . چقدر مردم را ............. میکنید ؟؟
بابا ما دردمون را به کی بگیم . تمام دامهایمان تلف شدن نه دامپزشکی به فکر نه مدیری جواب گو به خدا ما راضی هستیم همین اتحادیه واکسن ها را پخش کند
والا همه کشور ها اتحادیه تشکیل میدهند و همه امور خود را از این طریق انجام میدهند . در ایران مگه دولت اجازه قدرت گرفتن مردم و اتحادیه ها را میدهد .
نظر شما
ادامه