کد خبر: ۳۰۲۰۸
 
 

دو نفر از همکاران شبکه دامپزشکی شهرستان دهاقان (استان اصفهان) هنگام واکسیناسیون علیه بیماری هاری مورد حمله و گاز گرفتگی قرار گرفتند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان دهاقان، دو نفر از اعضای اکیپ واکسیناسیون شهرستان دهاقان هنگام واکسیناسیون سگ های گله تحت پوشش آن مرکز مورد گزش دو قلاده سگ صاحبدار قرار گرفتند.

«حسام قرقانی» و «امین قرمزی» در حین انجام ماموریت، با حمله دو قلاده سگ روبرو شدند که قرقانی از ناحیه آرنج دست و قرمزی از ناحیه ران پا مورد گزش قرار گرفت.

پس از این گاز گرفتگی، مجروحان بلافاصله به شبکه بهداشت و درمان دهاقان منتقل شدند و اقدامات کامل سرم تراپی و درمانی انجام شد و جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری هاری و کزاز نیز واکسینه شدند.

«دکتر قاسمی» سرپرست شبکه دامپزشکی دهاقان نیز، ضمن آرزوی بهبود سریع و کامل برای آنها گفت: هرچند تمام مسائل ایمنی برای پیشگیری از چنین رخداد هایی در نظر گرفته می شود، ولی نمی توان از بروز چنین حوادثی کاملاً جلوگیری کرد. کار با حیوانات همیشه با احتمال خطر همراه بوده است و تنها چیزی که باعث می شود افراد این گونه خطرها را به جان بخرند، حس خدمت صادقانه است.

وی همچنین افزود: خوشبختانه این دو قلاده سگ سال گذشته توسط اکیپ مایه کوبی این شبکه علیه هاری واکسینه شده اند و دارای شناسنامه دریافت واکسن می باشند ولی به دلیل اطمینان کامل، این دو حیوان تا تکمیل دوره کامل در قرنطینه خواهند بود.
 
 
نظر شما
ادامه