کد خبر: ۳۰۲۱۱
 

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی با هدف بررسی مسائل و مشکلات حوزه دامپزشکی فراهان با امام جمعه و فرماندار شهرستان فراهان دیدار کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، دیدار با فرماندار، امام جمعه، نماینده مردم شهرستانهای فراهان، آشتیان و تفرش در مجلس شورای اسلامی،کارکنان شبکه دامپزشکی شهرستان فراهان، واکسیناتورهای بخش خصوصی و بازدید از درمانگاههای سطح شهرستان از جمله برنامه های مدیر کل دامپزشکی استان به شهرستان فراهان بود.

«دکتر شانقی» در جلسه ای با کارکنان شبکه دامپزشکی این شهرستان با حضور مسئول مراکز و تعدادی از واکسیناتورهای بخش خصوصی شرکت کرد و در خصوص واکسیناسیون سراسری تب برفکی و مشکلات آن، ایجاد هماهنگی و تعامل واکسیناتورهای بخش دولتی با خصوصی و سایر مسایل طرح شده صحبت کرد.

در ادامه این سفر مدیر کل دامپزشکی استان با مهندس سعید فائض پور فرماندار شهرستان فراهان دیدار کرد.

در این دیدار مسائل و مشکلات دامپزشکی شهرستان از جمله موضوع مبارزه با بیماری تب برفکی، پیشگیری از بروز بیماری تب مالت و نیز افزایش ارتقاء کیفیت شیر، به فرماندار تشریح شد و از فرماندار در خصوص هماهنگی بخشداری جهت برگزاری جلسه دهیاری ها به منظور اطلاع رسانی و توجیه دامداران برای استفاده هر چه بیشتر واکسن تب برفکی خواستار شد.

در این دیدار مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی در خصوص سیاست های اجرایی سازمان دامپزشکی کشور در جهت مبارزه و کنترل بیماری تب برفکی، تهیه واکسن و بودجه لازم برای کنترل و مبارزه با بیماری ها توضیحاتی ارائه داد و خواستار کمک هر چه بیشتر فرمانداری برای تأمین بودجه دامپزشکی شهرستان جهت مقابله با بیماریهای دامی شد.

مدیر کل مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای درستکار امام جمعه شهرستان فراهان در خصوص مسایل بهداشتی و نظارت بر بهداشت عمومی و واکسیناسون تب برفکی به صحبت پرداخت و با هماهنگی امام جمعه شهرستان مقرر شد در نماز جمعه این هفته شهرستان در خصوص همکاری هر چه بهتر مردم و دامداران با واکسیناتورهای دامپزشکی جهت واکسیناسیون تب برفکی و همچنین هدایت دامها به کشتارگاه دام فراهان و ذبح آن و انجام نظارت و بازرسی لاشه ها توسط مأموران دامپزشکی صحبت و تأکید گردد.

در ادامه دکتر شانقی در دیداری با مهندس محمد حسینی رییس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم شهرستانهای فراهان، آشتیان و تفرش در مجلس شورای اسلامی مهمترین مشکلات دامپزشکی استان در کنترل و مبارزه با بیماری ها را کمبود اعتبارات لازم دانست که مقرر شد با هماهنگی ضمن دعوت از ایشان جهت حضور در اداره کل دامپزشکی استان و آشنایی با وظایف و مأموریت های دامپزشکی و وضعیت استان مهمترین مشکلات و کمبودهای موجود در دامپزشکی مطرح تا نسبت به رفع آنها در حد امکان اقدام گردد.

در پایان این سفر مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی از درمانگاه دامپزشکی بخش خصوصی بازدید کرد.

 
 
نظر شما
ادامه