کد خبر: ۳۰۲۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

فرماندار شهرستان جاجرم در استان خراسان شمالی، در دیدار مدیرکل دامپزشکی این استان با اشاره به مشقت هایی که کارکنان دامپزشکی در رده های گوناگون برای ایفای وظایف خود متحمل می شوند، گفت: با توجه به صدمات جسمی که نیروهای شاغل در دامپزشکی با آن روبرو هستند، این حرفه باید جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان شمالی، «علی اکبر محبی» با ابراز رضایت از عملکرد شبکه دامپزشکی جاجرم در ایفای وظایف تخصصی و مشارکت در فعالیت های عمومی تصریح کرد: با وجود همه کاستی های بودجه ای و اعتباری، در کنترل و مبارزه با بیماری های دامی عملکرد خوبی را شاهد بودیم.

وی با اشاره به محدودیت های اعتباری دولت در یکی، دو سال اخیر که به تشدید مشکلات در حوزه تأمین واکسن های دامی انجامید، خاطرنشان کرد: امسال مصمم هستیم با هماهنگی دفتر امور روستایی استانداری و همکاری بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای روستاها، کمک هایی برای این حوزه جذب کنیم و درصدد جبران عدم تخصیص های سال گذشته هستیم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از دلایل فنی و مالی شکل گیری رخداد تب برفکی در کشور طی سال گذشته و تدابیر سازمان دامپزشکی برای مهار آن پرداخت و گفت: ساختار سنتی دامداری های این استان و کم توجهی دامداران به مسائل قرنطینه ای و نکات فنی و بهداشتی دامپزشکی در کنار سهولت تردد دام عشایر بین استان ها به سرایت سریع بیماری های دامی و تشدید مشکلات منجر می شود ولی با همه این اوصاف به جرأت می توان گفت که این استان در کنترل و مبارزه با این بیماری جزو بهترین استان ها بودیم.

«دکتر سید محمدمهدی احمدی» افزود: با توجه به تدابیر اتخاذ شده و انجام واکسیناسیون هدفمند در ماه های گذشته که با کمبود واکسن روبرو بودیم و نیز آغاز طرح فراگیر واکسیناسیون تب برفکی، با وجود ورود عشایر به استان که منتظر ورود موج دوم بیماری بودیم، تلفات خاص یا کانون جدید از بیماری گزارش نشده است.

وی تصریح کرد: در طرح اخیر تب برفکی هم با توجه به کمک های استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، واکسن گاوی را که در واقع بهادار است، به رایگان تزریق می کنیم و خواهان اهتمام بیشتر مدیران ارشد استان و شهرستان ها برای تأمین به موقع اعتبارات موردنیاز هستیم تا دیگر شاهد تخصیص صفر درصدی اعتبار شبکه دامپزشکی برخی شهرستان ها نباشیم.

وی تأکید کرد: به هر میزان که برای دامپزشکی هزینه شود، سلامت عمومی جامعه هم بیشتر تأمین و تضمین می شود و نیازی به صرف هزینه بیشتر در بیمارستان ها نخواهد بود.

شهرستان جاجرم در جنوب استان خراسان شمالی با دارا بودن قریب 124 هزار رأس گوسفند و بز و 3800 رأس گاو و گوساله، 6 درصد جمعیت دام سبک و 7 درصد دام سنگین این استان را به خود اختصاص داده است.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
واکسیناتور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
0
0
سلام
یه خسته نباشید و ایول جانانه دارم خدمت اقای احمدی مدیر کل کوشا... واقعا این کارها واین حمایت ها و اطلاع رسانی هست که در اینده به نفع دامپزشکی خواهد بود. دامپزشکی و مخصوصا بخش واکسیناسیون آن بایستی جزو مشاغل سخت و زیان اور بشه و این یک حقی هست که متاسفانه مسئولین بالا مرتبه از پرسنل دامپزشکی گرفته اند و اصلا توجهی هم به اینهمه آسیبی که ما تقریباً روزانه میبینیم نمیکنند.... .. مجددا از اقای دکتر احمدی تشکر ویژه دارم. خدا شما رو در این کار یاری کنه... .
حکیم مهر، سپاس... .
نظر شما
ادامه