کد خبر: ۳۰۲۳۸
 

شورای پژوهش های پزشکی موسوم به MRC   (Medical Research Council)  در کشور انگلستان، سه جایزه برای حل مشکل مقاومت در برابر آنتی بیوتیک در نظر گرفته است که ارزش این جوایز مجموعاٌ 9.5 میلیون یورو است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ITPNews ، این جوایز یکی از بزرگترین سرمایه گذاری ها برای مقاومت در برابر آنتی بیوتیک است و از تکنولوژی جدیدی برای استفاده از ترکیبات طبیعی بهره گرفته و لوازمی را ارائه می کند که تشخیص بیماری را سریعتر و بهتر می کند و به کشف این موضوع می پردازد که سیستم ایمنی بدن چگونه می تواند سرعت مبارزه با عفونت را افزایش دهد.

مقاومت در برابر آنتی بیوتیک چالشی بزرگ و رو به رشد است؛ تعداد و نوع باکتری های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک ها هر روز در دنیا افزایش می یابد و در مقابل، آنتی بیوتیک ها توسعه چندانی ندارند. به همین دلیل، باید رویکرد و دستاوردی میان رشته ای در سطح جهانی وجود داشته باشد تا با این چالش مبارزه کند و جلوی نابودی هزاران موجود زنده ای را بگیرد که به دلیل باکتری های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک از بین می روند.

شورای پژوهش های پزشکی با دیگر شوراهای پژوهش محور در این زمینه کار کرده است تا شانس تحقیق از طریق یک رویکرد میان رشته ای برای حل این مشکل را افزایش دهد.

آخرین سرمایه گذاری در این زمینه را شورای پژوهش های پزشکی، شورای پژوهش های علوم بیوتکنولوژی و بیولوژی، شورای پژوهش های اقتصادی و اجتماعی فیزیکی و همچنین شورای پژوهش های اقتصادی و اجتماعی انجام داده است.

«جاناتان پیرس» مسئول بخش بیماری های عفونی و ایمنی شورای پژوهش های پزشکی گفت: "مطمئناً به آنتی بیوتیک جدید نیاز ضروری وجود دارد، اما حل موضوع مقاومت در برابر آنتی بیوتیک دشوار و زمان بر است. باید ابتکار و تصور ما بیشتر باشد و بدانیم که چه جایگزینی برای آنتی بیوتیک وجود دارد، و برای موفقیت در این امر باید مشارکت قوی داشته باشیم. این جایزه، نمونه ای ملموس برای همکاری شورای پژوهش های پزشکی با دیگر شوراهای تحقیقاتی است که از رشته های مختلف برای مبارزه با مقاومت در برابر آنتی بیوتیک استفاده می کند."

«دکتر آدام استینز» مسئول امنیت کشاورزی و غذا در شورای پژوهش های علوم بیوتکنولوژی و بیولوژی، اظهار داشت: "دانستن تاثیرات بیماری های مشترک بین انسان ها و حیوانات امری ضروری است، زیرا این موضوع بر کشاورزی، غذا و سیستم های سلامت در انگلستان و دیگر کشورها تاثیرگذار است".
 
 
نظر شما
ادامه