کد خبر: ۳۰۲۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
در ملاقات رئیس سازمان دامپزشکی با دبیرکل اکو توافق شد:
همچنین مقرر گردید در جریان این اجلاس، تصویب اساسنامه کمیسیون دامپزشکی اکو به عنوان دستور کار اجلاس مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد ...
 
 

حکیم مهر - در جلسه مشترک رئیس سازمان دامپزشکی کشور و دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی (اکو) مقرر شد که سومین اجلاس روسای دامپزشکی کشور های عضو اکو در آبان ماه سال جاری در تهران برگزار شود و تصویب اساسنامه کمیسیون دامپزشکی اکو به عنوان دستور کار اجلاس مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، با هماهنگی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در تاریخ 23 خرداد ماه «دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ساختمان مرکزی دبیرخانه سازمان همکاری اقتصادی (اکو) با «حلیل ابراهیم آکچا» دبیرکل این سازمان ملاقات کرد.

دکتر خلج ضمن برشمردن اهمیت دامپزشکی در اقتصاد ملی و بهداشت دامی و عمومی و تجارت بین المللی بر نقش پیمان ها و توافقات منطقه ای در ارتقاء کیفیت دامپزشکی در کشورهای حوزه تاکید کرد.

وی به نقل از نماینده بانک جهانی افزود: دامپزشکی نقش مهمی در کاهش فقر در مناطق روستایی در تمام کشورها برعهده دارد.

دکتر خلج تصریح کرد: با توجه به مشکلات موجود در سطح کشورهای منطقه، اهمیت همکاری های منطقه ای دوچندان می شود. با لحاظ این موارد اساسنامه کمیسیون دامپزشکی اکو در سال 1389 به تصویب وزرای خارجه اکو رسید و مقرر شد که پس از تصویب اساسنامه در مجالس قانون گذاری حداقل 5 کشور عضو، کمیسیون رسماً آغاز به کار نماید که تاکنون فقط جمهوری اسلامی ایران به این وظیفه اقدام کرده است.

«حلیل ابراهیم آکچا» دبیرکل اکو نیز بر اهمیت کمیسیون دامپزشکی اکو تاکید نمود و خواستار برگزاری سومین اجلاس روسای دامپزشکی کشورهای عضو اکو شد تا در جریان این اجلاس موضوع اساسنامه کمیسیون مورد مذاکره و مداقه قرار گیرد.

در پایان طرف ها توافق کردند که این اجلاس در آبان ماه سال جاری در تهران با میزبانی سازمان دامپزشکی کشور برگزار شود.

گفتنی است در این ملاقات «دکتر اختیارزاده» مدیرکل دفتر سازمان های تخصصی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان به همراه معاون و کارشناس این دفتر و نماینده وزارت امور خارجه نیز حضور داشتند و مسائل مورد علاقه دو طرف در حوزه دامپزشکی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
0
0
خوبه بگین ما یک ماده 19 تصویب کردیم اجراش نتونستیم بکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
0
1
متاسفانه همکاران عزیزمان در جلسات رسمی شان سازمان دامپزشکی کشور را رعایت نمیکنند استفاده از تلفن همراه در جلسه رسمی نهادهای بین المللی نشانه بی اهمییت انگاشتن جلسه است و شایسته است تا تکرار نگردد
نظر شما
ادامه