کد خبر: ۳۰۲۵۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
همیار دامپزشک
 

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان دهاقان با اشاره به حمله‌‌ور شدن دو قلاده سگ به دامپزشکان این شهرستان گفت: در حال حاضر اقدامات درمانی برای دامپزشکان دهاقان انجام می‌شود و تلاش برای بهبود آن‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر محمد‌رضا قاسمی» با اشاره به آخرین شرایط دامپزشکان این شهرستان که روز گذشته مورد حمله سگ‌های گله واقع شده بودند، اظهار داشت: انجام عمل واکسیناسیون یکی از وظایف دامپزشکی محسوب می‌شود که در راستای امنیت و خدممت به مردم با وجود خطرهای احتمالی همیشه در دست اقدام است.

وی از حمله ور شدن 2 قلاده سگ به 2 نفر از دامپزشکان دهاقان خبر داد و افزود: این دامپزشکان در حین انجام عمل واکسیناسیون علیه هاری در یکی از گله‌های عشایری دهاقان بوده‌اند که زمان واکسیناسیون سگ گله با حمله آن و سگ دیگر گله مواجه شدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دهاقان تصریح کرد: پس از حمله سگ به دامپزشکان، سگ دیگر گله هم مجدد به آنان حمله‌ور شده و هر 2 دامپزشک مورد گزش 2 قلاده سگ گله قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: دامپزشکان پس از گازگرفتگی سریع بیمارستان دهاقان منتقل شدند و اقدامات درمانی سرم‌تراپی و درمانی توسط شبکه بهداشت و درمان دهاقان صورت گرفت و به‌منظور جلوگیری از هاری و کزار واکسیناسیون شدند تا از بروز هرگونه خطری پیشگیری شود.

قاسمی بیان کرد: یکی از این دامپزشکان، از ناحیه دست و دیگری از ناحیه ران پا در حین انجام واکسناسیون گله مورد مصدومیت قرار گرفتند اما آن‌ها در حال حاضر مشکلی ندارند زیرا تحت واکسیناسیون و درمان واقع شده‌اند.

وی گفت: دامپزشکان به خطرات موجود در حین انجام وظیفه و کار با حیوانات آگاه هستند و همیشه رعایت مسائل ایمنی و امنیت در هنگام کار با حیوانات در نظر گرفته می‌شود و خوشبختانه این دامپزشکان قبلا واکسیناسیون شده بودند و خطری آنان را تهدید نکرد.

رئیس اداره دامپزشکی داهقان اظهار داشت: این 2 قلاده سگ دارای شناسنامه واکسیناسیون هستند زیرا سال گذشته واکسن علیه هاری توسط اکیپ مایه کوبی به آنان تزریق شده بود و این موضوع از احتمال خطر کاسته بود.
 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
واکسیناتور
|
Germany
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
0
0
عزیزم کجا واکسیناسیون جز کارهای دامپزشکان هست دکتر های دامپزشکی دولتی که ما میشناسیم جونشونه و صندلیشون.
دکتر محمودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
0
0
واکسیناسیون جز وظایف دکتر دامپزشک نیست درست مثل نسخه نویسی که وظیفه و کار واکسیناتور نیست. اگر این حدود رعایت میشد الان این همه آشفتگی وجود نداشت. ولی من شخصا با گروه واکسیناسیون میرم تا این فاصله بین واکسیناتور و دکتر دامپزشک از بین بره. کلا یه پیکره هستیم و نباید اجازه بدیم اختلاف و تفرقه بینمون باشه
فاطمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
0
0
برداشت غلط این است که ایشان واکسیناسیون را وظیفه دامپزشک دانسته اند.
در صورتی که به هیچ وجه این عمل وظیفه ی دکتر دامپزشک نیست و اگرهم دامپزشکی این کار را نیز انجام داده 2 دلیل میتواند داشته باشد
1.فردی است که عشق و علاقه ی او به امر پیشگیری از بیماری ها و جهت کاسته شدن فاصله ی میان واکسیناتور و دامپزشک دست به این کار زده
2.مشکلات مالی و عدم رفاه در امورات روزانه ی دامپزشکان
واکسیناتور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
0
0
سلام مجدد.
ازحکیم مهرخواهش دارم یه کانال مخصوص واکسیناتور های دامپزشکی اختصاص بده تا این سربازان گمنام عرصه بهداشت و سلامت جامعه بتونن داخلش درد دلاشون رو بگن والا داریم هفتاد هشتاد درصد کارهای اداره رو انجام میدیمو اخرش هم نامی از ما نیست.... از تمامی دوستان واکسیناتور درخواست همکاری و اطلاع رسانی رو دارم.
حکیم مهرواقعا ممنون میشم این لطف رو درحق ما کنید.
سپاس
نظر شما
ادامه