کد خبر: ۳۰۲۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

 «دکتر فراهانی» فرماندار طالقان در دیدار با «دکتر علی اصغر شریفی» مدیر کل دامپزشکی استان البرز بر ضرورت نگاه ویژه به حوزه دامپزشکی و فعالیت های آن در راستای سلامت و بهداشت فرآورده های خام دامی و کنترل سلامت گله های دامی تاکید نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، در این دیدار که در دفتر فرمانداری طالقان برگزار شد، دکتر شریفی ضمن تشکر از فرمانداری طالقان در حمایت از عملکرد دامپزشکی شهرستان طالقان گفت: بحث بیماری تب برفکی با هوشیاری پرسنل دامپزشکی و اقدامات صورت گرفته تحت کنترل بوده و اکیپهای عملیاتی واکسیناسیون همچنان در حال مایه کوبی گله های دامی علیه بیماری تب برفکی می باشند.
دکتر شریفی ادامه داد سویه بیماری تب برفکی دائماً در حال تغییر بوده و نقل و انتقال بی رویه دام در شیوع این بیماری تاثیر بسزایی دارد و در صورت بروز بیماری در گله های دامی خسارات سنگین اقتصادی به دامداران وارد می گردد.

وی افزود: در سال گذشته بدلیل کمبود واکسن تب برفکی مجبور به واردات این واکسن از خارج شدیم و هم اکنون طرح مایه کوبی بیماری در سراسر استان در حال اجرا می باشد.

در این دیدار، فرماندار طالقان نیز ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته توسط دامپزشکی در راستای کنترل بیماری های PPR و تب برفکی گفت: لزوم آگاه سازی و آموزش دامداران و شهروندان در خصوص بیماریهای مشترک علی الخصوص تب برفکی بیش از پیش مورد نیاز است.

وی در ادامه سخنان خود به جایگاه دامپزشکی اشاره و افزود: باید به دامپزشکی نگاه ویژه تری شده و امکانات بیشتری در اختیار این ارگان قرار گیرد.

دکتر فراهانی همچنین از پیگیری در خصوص ایجاد شهرک اداری طالقان گفته و افزود: اختصاص زمین مناسب جهت احداث اداره دامپزشکی از اولویتهای فرمانداری طالقان است.

فرماندار طالقان همچنین از اختصاص زمین مناسب جهت طرحهای تولیدی خبر داده و گفت: آمادگی داریم تا زمین مناسب در اختیار بهره برداران و تولید کنندگان حوزه دام و طیور قرار دهیم.

در پایان، مدیر کل دامپزشکی استان از مشکلات و معضلات خدمات دامپزشکی در شهرستان طالقان یاد کرده و گفت: بحث عملیات واکسیناسیون در روستاهای طالقان بدلیل صعب العبور بودن بعضی مناطق مستلزم صرف هزینه های چند برابری است و از فرماندار طالقان خواست تا در اختصاص اعتبارات به دامپزشکی طالقان نگاه ویژه تری لحاظ گردد.

دکتر فراهانی نیز ضمن تایید سخنان دکتر شریفی گفت: در این زمینه انشالله اعتبارات مناسبتری اختصاص داده خواهد شد.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
واکسیناتور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
0
0
سلام
مرسی مرسی مرسی به اقای دکتر شریفی، واقعا مدیر خوش فکر و توانمند و کوشایی هستندو در چند سالی که مدیر کل خراسان شمالی بودند. فعالیت های زیادی کردند و تمامی کارکنان نهایت رضایت را از ایشان دارند. واقعا چه خوب است که نام نیک از انسان باقی. بماند.
اقای دکتر شرفی ممنون...
حکیم مهر سپاس...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
0
0
باسلام به آقای مرتضی فیروز و تشکر بابت فعالیت بیش از حد در سایت حکیم مهر و بودن زبان گویای کارکنان دامپزشکی خراسان شمالی
نظر شما
ادامه