کد خبر: ۳۰۲۸۸
 

نواقص پیشنهادی پیش نویس لایحه ممنوعیت حیوان آزاری در قالب نهمین نشست با حضور معاون محیط زیست طبیعی، مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست،سرپرست دفتر مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست و نمایندگان سازمان های دامپزشکی و شهرداری های کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، این نشست با حضور دبیری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی، کهرم مشاور ریاست سازمان، درویش سرپرست دفتر مشارکت های مردمی، نمایندگان سازمان دامپزشکی، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، اساتید دانشگاه و حقوق دانان و هنرمندان و فعالین حوزه حقوق حیوانات و نمایندگان دفاتر تخصصی در معاونت محیط زیست طبیعی برگزار شد.

«محمد درویش» سرپرست دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، در این جلسه ضمن تشکر از اعضای «کارگروه ممنوعیت حیوان آزاری» که بدون هیچ چشم داشتی به فعالیت در این حوزه می پردازند، گزارشی از روند نشست های این کارگروه ارائه کرد.

«دبیری» نیز در این نشست با اشاره به تقسیم بندی حیوانات به سه گروه گفت: گروه اول، جانوران وحشی؛ گروه دوم، حیوانات تحت شمول قوانین سازمان دامپزشکی؛ و گروه سوم که آنها بر اساس قانون مشخص نشده که بر اساس بند 20 ماده 55 قانون، شهرداری ها موظف به جمع آوری آنها هستند.

در ادامه این جلسه به نواقصی که در بندهای پیشنهادی لایحه مذکور وجود داشت، پرداخته شد و اعضا نظرات خود را در این زمینه بیان کردند.

جلسات تهیه پیش نویس لایحه ممنوعیت حیوان آزاری در راستای مقابله با حیوان آزاری شکل گرفته است که تاکنون 9 جلسه از آن در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد تا بر اساس آن، وظیفه هر نهادی نسبت به گروه مختلف حیوانات مشخص شود.

 
 
نظر شما
ادامه