کد خبر: ۳۰۳۰

حکیم مهر -  مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: به منظور تامین گوشت قرمز مورد نیاز این استان در ماه مبارک رمضان، طی یک ماه گذشته هشت محموله لاشه گوشت گوسفندی از کشور قرقیزستان و هفت محموله گوشت گرم گوساله وکیوم شده از کشور بلاروس وارد استان تهران شده است.
دکتر علی اکبر فرجی افزود: واردات لاشه گوشت گوسفندی از قرقیزستان از تاریخ 23 تیرماه آغاز شده که طی این مدت 150 تن گوشت گوسفندی وارد استان تهران شده و در شبکه توزیع قرار گرفته است.
وی با اشاره به ورود گوشت قرمز از کشور بلاروس نیز گفت: طی هفت محموله حدود 140 تن گوشت وکیوم شده کارتونی گرم گوساله از این کشور وارد استان تهران شده که این واردات همچنان ادامه دارد.

گوشت استرالیایی امروز وارد استان تهران می‌شود
مدیر کل دامپزشکی استان تهران همچنین از قرارداد واردات هزار تنی لاشه گوشت گوسفندی از کشور استرالیا خبر داد و گفت: لاشه گوشت گوسفندی استرالیایی، پیش از ماه مبارک رمضان وارد استان تهران می‌شود و در شبکه توزیع این استان قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به افزایش میزان تقاضای گوشت قرمز و مرغ در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: برای تامین گوشت قرمز مورد نیاز استان هر هفته سه محموله‌ گوشت استرالیایی وارد استان تهران می‌شود.

واردات گوشت قرمز از پاکستان و قزاقستان
مدیر کل دامپزشکی استان تهران از انجام بازدیدهای مقدماتی از واحدهای تولیدی کشورهای پاکستان و قزاقستان خبر داد و گفت: در صورت تایید بهداشتی بودن محصولات این کشورها، در چند روز آینده محموله‌های لاشه گوشت گوسفندی از این دو کشور وارد استان تهران می‌شود.
دکتر فرجی دلیل واردات گسترده گوشت قرمز گوسفندی را کاهش 40 درصدی میزان کشتار گوسفند در استان تهران ذکر کرد و افزود: با اجرای برنامه‌های تامین گوشت قرمز، در خصوص میزان کشتار گوساله مشکلی در استان وجود ندارد و کاهش کشتار گوسفند نیز با واردات محموله‌های گوشت گوسفند وارداتی جبران شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان تهران، تصریح کرد برای تامین گوشت قرمز مورد نیاز استان تهران باید سالانه 10 هزار دام سبک گوسفند و بز و هزار و 100 راس گاو و گوساله در استان تهران کشتار شود.

نظر شما
ادامه