کد خبر: ۳۰۳۰۳
 
 

فرماندار آمل گفت: نبايد با خودخواهی دستور به انقراض نسلی از حيوانات دهيم و بايد بعد از زنده‌گيری سگ‌ها از سطح خيابان آنها را در مکانی نگهداری و سپس دنبال کنترل جمعيت آنها باشيم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از سفیر هراز، «احمد منفرد» در جلسه حمايت از حيوانات با بيان اينکه نام اين جلسه در طول چندين جلسه بارها تغيير کرد، گفت: با تغيير نام اتفاق خاصی نمی‌افتد و بايد به دنبال عملکرد باشيم.

وی با عنوان اینکه مصوبات جلسات قبل و ميزان عملکردها بايد بررسی شود، اظهار کرد: با گذشت زمان سبک زندگی‌ها تغییر کرد، در گذشته هر خانه‌ روستايی يک سگ داشت که با ماشينی و شهری شدن زندگی‌ها اين سگ‌ها نيز بی‌سرپرست شدند.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به اينکه حيوانات نیز حق زندگی دارند، تصریح کرد: نبايد با خودخواهی دستور به انقراض نسلی از حيوانات دهيم و بايد بعد از زنده‌گيری سگ‌ها از سطح خيابان آنها را در مکانی نگهداری و سپس دنبال کنترل جمعيت آنها باشيم.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: دشت‌سر مکان پايلوت نگهداری سگ‌های بی‌سرپرست آمل انتخاب شد که انجمن حمايت از حيوانات نيز بايد در اين راه کمک کند.

منفرد با اشاره به اینکه نقش انجمن حمايت از حيوانات برایساماندهی این حیوانات می‌تواند بسيار موثر باشد، یادآور شد: بايد با همکاری يکديگر به دنبال حل اين مشکل باشيم و ادارات بايد در اين موضوع با همکاری، وظايف خود را به درستی و به نحو احسن انجام دهند.

وی با اشاره به نقش مهم دهيارها در اين باره گفت: نقطه کور، عدم تخصیص بودجه در اين حوزه است که بايد بررسی شود تا دهياران نيز نقش موثر خود را ايفا کنند.

فرماندار ویژه آمل در پایان با بیان اینکه با بازديد از شهرهايی که در اين زمینه تجربه دارند از تجارب ارزنده آنها استفاده می‌کنیم، خاطرنشان کرد: اقداماتی در کارگروه استانی و شهرستانی درباره تعيين پيمانکار انجام گرفت و خواهان شروع فعاليت‌های اجرايی و مشارکت فعال‌تر کارگروه که لازمه موفقيت طرح است، هستیم.
  
  
نظر شما
ادامه