کد خبر: ۳۰۳۲۵
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
عضو هیات علمى دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در دومین جشنواره برترین‌های حوزه تولید مثل انجمن علمی جنین شناسی و بیولوژی تولید مثل ایران، به عنوان چهره برگزیده تجلیل شد ...
 
 

حکیم مهر - عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد به عنوان چهره برگزیده دومین جشنواره برترین‌های حوزه تولید مثل انجمن علمی جنین شناسی و بیولوژی تولید مثل ایران معرفی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، «دکتر محمدهاشم فاضلی» عضو هیات علمى دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در دومین جشنواره برترین‌های حوزه تولید مثل انجمن علمی جنین شناسی و بیولوژی تولید مثل ایران به عنوان چهره برگزیده تجلیل شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، هدف اصلی انجمن جنین شناسی و بیولوژی تولید مثل ایران را ترویج علم جنین شناسی بالینی و علوم پایه بیولوژی تولید مثل در سطح جامعه دانشگاهی، دانشجویان، عموم مردم و نیز زوج های نابارور دانست و گفت: این انجمن از طریق برنامه ریزی و تسهیل پژوهش‌های پایه و بالینی و کاربردی و کمک به انتشار نتایج آن، با گسترش مرزهای علم در این حوزه و بالابردن سطح آگاهی دانشمندان، پزشکان و عموم مردم، به‌ویژه زوج‌های نابارور، می‌کوشد تا به رشد فعالیت‌ها در این عرصه کمک کند.

«دکتر شهرام مشهدی‌زاده» تصریح کرد: دکتر محمدهاشم فاضلی توانست در این جشنواره که در مرکز همایش هاى رازى تهران برگزار شد به عنوان چهره برگزیده معرفی شود و از دست رئیس انجمن علمی جنین شناسی و بیولوژی تولید مثل ایران جایزه و لوح دریافت کند.

 

بیوگرافی دکتر محمدهاشم فاضلی

«دکتر محمدهاشم فاضلی» در  سال  1331 در  شهر  آبادان  متولد  گردید. پس  از  طي  تحصيلات  ابتدایي  و  متوسطه،  در  شوشتر  و بروجرد،  در  سال  1349 تحصيلات  دانشگاهي  خود  را  در  دانشكده  دامپزشكي  دانشگاه  شيراز  آغاز  نمود و در  سال  1355 فارغ  التحصيل  گردید.

دوره های  کارشناسي  ارشد  در  علوم  درمانگاهي  دامپزشكي  را  از  دانشكده دامپزشكي  دانشگاه  ایالتي  کلرادو آمریكا، دکتری تخصصي  (Ph.D.) از  دانشگاه  ابرن  ایالت الاباما  و  متعاقباً پسادکترا  (Post Doc) را  در  همان  دانشگاه  طي نمود.

وی در  سال  1362 به ایران  مراجعه و  در  دانشكده  دامپزشكي  دانشگاه  شيراز  فعاليت آموزشی، پژوهشی و خدماتي  را  شروع  و  این  فعاليتها  را  از  سال  1371 در  دانشگاه  آزاد  واحد  شهرکرد  ادامه داد.

ارائه خدمات درمانگاهي،  مشاوره ای  و  پژوهشي  از  ابتدا  شروع  به کار  در  کشور  مورد  اهتمام  جدی  وی  بوده  و  همكاری  با مراکز  توليد  اسپرم  منجمد  گاو،  سازمان  دامپروری،  سازمان  دامپزشكي،  معاونت  امور  دام  وزارت  کشاورزی، اداره کل  اصلاح  نژاد  دام  کشور،  سازمان  پژوهش های  علمي  صنعتي  کشور،  فدراسيون  سوارکاری  و  نهادهای  دیگر مرتبط  در  طي  این  مدت  را  در  کارنامه  خود  دارد .

در  مدت  فعاليت،  همواره  تلاش  وی  بر  ایجاد  ارتباط  بين  دانشگاه  و  بخش های  اجرایي  دولتي  و  مزرعه  متمرکز بوده  است .

دکتر فاضلی اولين  بررسي  ها  در  فناوری  انتقال  رویان  در  گوسفند  را  در  ایران  شروع  نموده  و  این  تجره  اوليه با  توجه به نياز  دستگاه  اجرایي  منجر  به تهيه  طرح  انتقال  رویان  گاو  بصورت  پروژه ای  مشترک  بين  دانشگاه  شيراز  و وزارت  کشاورزی وقت گردید  که هدایت و  مسئوليت عملي  و  علمي  این  پروژه  بر  عهده  وی  بود. این  طرح  در سال  1364 آغار  و  منجر  به تولد  اولين  گوساله حاصل  از  انتقال  رویان  در  ایران  در  اردیبهشت  1365 در  واحدگاوداری  شمس آباد  متعلق  به وزارت  کشاورزی واقع در  حوالي  تخت  جمشيد  گردید.

مجموعه فعاليتهای  مرتبط  با انتقال  رویان  منجر  به کسب  رتبه سوم  پژوهش در  سومين  جشنواره  خوارزمي گردید.

وی  در  طي  دوران  خدمت  خود  مقالات  متعدد  مكتوب و  شفاهي  تخصصي  در  داخل  و  خارج  از  کشور  نيز  ارائه نموده است.

انتقال  رویان  در  اسب  و  انجماد  اسپرم  اسب  از  موضوعات  مورد  علاقه ایشان  بوده  که در  حال  حاضر  در  این موارد  نيز  مشغول  فعاليت مي  باشد.

دکتر فاضلی از  مهر  1394 از  دانشگاه  آزاد  واحد  شهرکرد  بازنشسته شده  و  کماکان به همكاری با  صنعت و  هدایت پروژه  های دانشجویي  ادامه می دهند .

 
 
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محمدسبحانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
1
1
باسلام سال 1378افتخار شاگردی دکتر فاضل در دانشگاه آزاد شهرکرد راداشتم استاد پروازی بودن و اکثر اوقات تهران و یا خارج کشور المان و کانادا.هرچه قدر من و بعضی از همکلاسی های مشتاق از استاد خواهش کردیم نحوه انتقال جنین رو به ما هم اموزش بدن اینقدر امروز فردا کردن که دو سال اخر کار اموزی هم گذشت و ایشون اموزش ندادن با اینکه قول به ما داده بودن این کار رو بکنن.امیدوارم این جایزه مبارکشون باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
اصلا اینطور نبود با وجود اینکه در سالهای دهه ابتدایی60 علم انتقال جنین جزو تکنولوژیهای top secretمحسوب می شد و در ان زمان جناب پروفسور در ایران یکه تاز بودند، با دست و دلبازی کامل تمامی فنون و علوم را در اختیار تشنگان علم منجمله حقیر قرار می دادند . من دو نکته از ایشان به یاد دارم وهنوز از ان بهره می برم ، نکاتی که تا سال 2000 میلادی نیز در هیچیک از کتب textفارماکولوژی در خصوص هورمونها اورده نشده بود(شاید تاریخ 2000 میلادی برای برخی خنده دار باشه ولی برای سن وسال ما اینطور نیست در هر حال ما الان off to dateمحسوب می شویم)
ناشناس
|
Finland
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
0
2
غالب اساتید دانشگاه تهران هم از چنین رزومه ای بی بهره هستن. باید هم با این شرایط پروازی باشه. اگه اصالتا شهرکردی نباشه، واقعا اجحافه که با این رزومه استاد دانشگاه ازاد شهرکرد باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
بخاطر بی مهری برخی ها در دانشگاه شیراز این موهبت منتقل شد،
دکتر ه الف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
0
2
بنده از آخرین دانشجویان حضرت استاد در دانشکده دامپزشکی شیراز هستم. باید اقرار کنم که در تمام 24 سال تحصیلم هیچگاه معلمی به خوبی ایشان از همه نظر ندیدم. یادم است که کلاس مامایی ما از ساعت 13 تا 15 بود و ما آنقدر محو تدریس استاد می شدیم که کلاس را تا ساعت 17 ادامه می یافت. تسلط ایشان به رشته خود، فن بیان عالی و تعهدشان به یاد دادن هر آنچه بلد بودند واقعا بی نظیر بود. افسوس که سیاه کاران مغرض، نه تنها ما را که همه دانشگاه های دولتی را از افتخار بهره مندی از محضر چنین انسان بزرگی محروم کردند. ننگشان باد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
یاد Ice teaدکتر در زمان سخنرانی در کلاس بخیر.
ناصر بيكى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
0
2
از زمان شاگرديم در دانشگاه شيراز، عاشقانه به ايشان و تدريسشان علاقمند بودم. آخرين بار كه زيارتشان كردم، اوايل سال ١٣٧٢ بود كه امور فنى گاودارى صنعتى شهركرد را به ايشان تحويل نمودم، مفتخر و مطمئن بودم كه به يمن شاگردى ايشان، كارنامه ى سياهى را در آنجا تحويلشان ندادم.
سلامتى هميشگى استاد، آرزوى قلبى حقير است.
محمد رضا جعفریان صدیق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
0
0
در سالهای 86 الی 88 شاگرد ایشان در دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد بودم. علاوه بر زمینه تخصصی مامایی و بیماریهای تولید مثل که به جرات در ردیف بهترینهای این علم در سطح جهانی هستند، احاطه ایشان بر مسائل مدیریتی و بهداشت عمومی گله مثال زدنی است. جا دارد که مسئولین با فراهم کردن زمینه های لازم، ظرفیتهای اساتید به نام همانند ایشان در ارتقای سطح علمی دانشجویان کشور را به کار گیرند. با آرزوی موفقیت روز افزون برای این استاد عزیز.
فارغ تحصیل قدیم شیراز
|
United States of America
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
2
0
ایشان شاید با سواد بودن ......... ولی آنچه معلوم بود در انتقال دانش خود ....................................
حسن شاهیوندی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
0
0
با سلام وآروزی طول عمر بابرکت برای استاد دکتر فاضل
بنده حقیر پایان نامه dvm خود را در سال 87 در دانشگاه آزاد شهرکردمفتخر بودم با ایشان در رابطه با بیماریهای حول وحوش زایمان گاو در گاوداریهای بزرگ کشور . که حدود 10 بیماری و 3 رکورد اول شیر را در 2594 زایش رابررسی کردیم. وهمچین بررسیی در رویای پایان نامه های phd وفلوشیپ هم نمیگنجد. همه اش از بزرگی استاد بود. نتایجش در دنیا بی نظیر بود و نبود. هر جا هست خدا عزت بهش بده.
ورود ۶۶ دانشگاه شیراز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
0
0
خدا همتشان دهد ایشان در درس تولید مثل دام کلاس درس را ...............................
امیر صرافچی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
0
0
دانشجوی دکتر فاضلی در دانشگاه آزاد شهرکرد بودم.
همیشه به جناب دکتر فاضلی ارادت ویژه داشته و دارم. معلمی واقعی هستند و بسیار بسیار مسلط به مدیریت تولید مثل دام و بیماری های تولید مثلی.
همیشه خود را دانشجوی ایشان میدانم و اميدوارم فرصت ديدار استاد، مجددا فراهم شود.
برایشان آرزوی سلامتی دارم.
جلال سعیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
0
0
با سلام و احترام بنده در دانشگاه آزاد شهرکرد سال ۸۳ دانشجوی استاد بودم یک خاطره دارم که امتحان پایان ترم خیلی سخت بود شش گزینه ایی با نمره منفی بود و یادمه سی نمره داشت یعنی ده نمره ارفاق کردند با این حال خیلی ها امتحان رو بد دادند بعدا متوجه شدیم سوالها مربوط بهری درس دیگه بوده یادش بخیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
0
1
من افتخار دانشجویی ایشان را در دانشگاه شیراز داشتم متاسفانه وجود معدود افراد از خدا کم خبر باعث شد این موهبت از شیراز رخت بربندد هرکجا هستند پاینده و سرفراز باشند. ایشان علاوه بر بارعلمی ،در زمینه تواضع و فروتنی نیز استاد بودند. پاینده باشند.
دکتر غلامرضا رفیع صداقت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
0
1
ایشان از افتخارات دانشگاه شیراز بودند. در جلسات تدریس پروفسور فاضلی گذشت زمان اصلا محسوس نبود یاد یک لیوان چایی که به دست می گرفتند و تا آخر کلاس با آن گلوی خود را تر می نمودند بخیر.

استاد ی با تسلط کامل بر تمامی موارد مربوط به مامایی و انتقال جنین بودند که از در اختیار قرار دادن علم خود به دانشجویان هیچ کوتاهی نمی کردند.)رشته ایشان در آن زمان وضعیتی داشت که معمولا افراد مسلط در این رشته از آموزش تخصص خود به دیگران تفره می رفتند . ولی ایشان و پروفسور بتدریج کانادایی که هردو در آن دوران هر یک در کشور خود بی همتا بودند در این خصوص از این دستور اسلامی که ذکات علم نشر آن است پیروی می کردند. پاینده باشید استاد گرامی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
0
1
جناب پروفسور عزیز از اینکه نام شما را در لیست اساتید بازنشسته دانشگاه شهرکرد دیدم ناراحت شدم یاد ایامی که افتخار دانشجویی شما را در دانشگاه شیراز داشتیم بخیر باد .متاسفانه ناملایماتی سبب شد تا دانشجویان دانشگاه شیراز نتوانند از وجود شما فیض ببرند . هرکجا هستید سلامت و دل خوش باشید انشاالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
0
0
جناب پروفسور فاضلی عزیز از اساتید نابغه دانشگاه شیراز و از اسطوره های علم مامایی و انتقال جنین در زمان خود بودند. همواره خود را مدیون بزرگوارانی چون ایشان ، پروفسور رضاخانی، پروفسور مستغنی، پروفسور دهقانی، پروفسور گیلانپور ، پروفسور جعفری و ... می دانم

پاینده باشید استاد ارجمند
نظر شما
ادامه