کد خبر: ۳۰۳۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه HMF  ماده ای است که در عسل تازه نباید وجود داشته باشد، گفت: HMF  نباید در عسل طبیعی وجود داشته باشد و اگر هم باشد، حد استاندارد آن بین 15 تا 20 درجه است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر امیر حسین بهداد» اظهار کرد: هر چقدر PH  عسل متفاوت باشد و در محیط بسیار گرم و با حرارت بالا نگهداری شود HMF  آن بالاتر رفته و حتی از حد مجاز فراتر می رود.

وی افزود: در صورتی که HMF  عسل از 30 درجه بالاتر رود، به ماده ای خطرناک و سرطانزا تبدیل می شود که دیگر قابلیت استفاده نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در اوایل سال 94 در یکی از کارگاه های بسته بندی عسل در تبریز، عسل هایی با HMF  بسیار بالا در حجم زیاد یافت شد، تاکید کرد: این عسل ها پس از آزمایشات انجام گرفته حتی برای مصارف صنعتی نیز مجاز تشخصی داده نشده و کلاً از چرخه مصرف در استان خارج شدند.

بهداد با بیان اینکه عسل ماده ای است که بلافاصله پس از تولید باید مصرف شود، خاطرنشان کرد: برای اجتناب از بالا رفتن HMF  و در نهایت تبدیل عسل به ماده ای سرطانزا، باید در محیطی متعادل و به دور از حرارت بالا نگهداری شوند.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
0
خيلي سخت نگيريد ..............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
0
باشه ، نمی گیریم ! مثل همه جای دیگه ،
نظر شما
ادامه