کد خبر: ۳۰۳۶۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

سازمان محیط زیست از تدوین قانون حمایت از حیوانات بی سرپرست خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «محمد درویش» در مورد قانون حفاظت از حقوق حیوانات بی‌سرپرست، با اشاره به اینکه این قانون در حال طی کردن آخرین مراحل خود است، گفت: درحال ویرایش‌های این قانون هستیم و برای این کار از سه تن از استادان حقوق دانشگاه تهران، دکتر عبداللهی، دکتر فریادی و دکتر خرمشاهی استفاده کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: قصد داریم نظراتی که از طریق فعالان حوزه محیط زیست در این حوزه گردآوری کرده‌ایم و همچنین ایده‌هایی که نمایندگان سازمان دامپزشکی، شورایاران شهرداری تهران و وزرات کشور ارائه داده‌اند را به شکل نهایی درآوریم که بزودی با زبان علمی و حقوقی در قالب یک ماده واحده به دولت تقدیم می‌شود.
 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
0
0
سلام وبا تشکر از حمایتتان از حیوانات.خداوند همانطور که در قرآن آیات در مورد حجاب ونخوردن مال یتیم گفته آیاتی نیز در مورد حرمت حیوانات نیز گفته باید هر مسلمانی به آن عمل کند آیات خدا باهم فرق ندارند .موفق باشید و خداوند یارتان باشد.
خواجویان
|
United States of America
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
0
0
با درود و احترام،
بدون شک باید در نگارش یک قانون از نظر تخصصی کارشناسان حوزه حقوق بهره گرفت. این امر بقدری بدیهی است که نمی دانیم تکرار آن در تمام خبرهای مربوط به نگارش حقوق حیوانات چه لزومی دارد؟! در کنار این، موضوعاتی بسیار اساسی تر مطرح هستند که کمتر مورد اشاره و توجه قرار می گیرند: یکی از این موضوعات، جداسازی و همانا «تبعیض» بین حیوانات است. دیوارکشی قطوری که حیوانات را به وحش، اهلی و دام تقسیم و مسوولیت هر گروه را به ارگانی دولتی سپرده است. موضوع دیگر، فرهنگ پذیرش حیوانات و جرم انگاری آزار حیوانات است. در شرایط کنونی، جامعه ما به قانون حمایت از حیوانات اهلی و خانگی نیاز ندارد! بلکه به قانونی احتیاج دارد که خشونت لجام گسیخته اجتماعی را مهار و مجرمان را با شیوه ای بازدارنده (جزایی یا فرهنگی) مجازات نماید.
حقوق حیوانات مبحثی بسیار پیچیده است. هسته مرکزی آن را فلسفه تشکیل می دهد. علمی است که به طرح سوالات اخلاقی و کردارشناسی درباره انسان و حیوان می پردازد. به گدار به آب نزنیم!
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
0
0
چرا وقتی از حمایت از حیوانات و جلوگیری از حیوان آزاری پیش می آید بحث در مورد داشته ها و نداشته ها پیش می آید هر لحظه مسائلی در این مملکت پیش می آید ربط به هم داده نمی شود.جلوگیری از آزار مخلوقات خدا چه ضرری ایجاد میکند که اینقدر پیچیده اش می کنید . کشتن حیوانات به بدترین نحو چه سودی دارد و چه نفعی نمی دانید بدانید سفر زندگی کوتاه است و این سرا سرای امتحان است اینقدر ورقه امتحان الهی خود را سیاه نکنید
نظر شما
ادامه