کد خبر: ۳۰۳۸

حکیم مهرخبرهایی از دامپزشکی کرمانشاه، بوشهر، مازندران، خراسان جنوبی و قزوین

 

در ایام ماه مبارک رمضان؛ 20 اکیپ دامپزشکی بر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی کرمانشاه نظارت می کنند


مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: در ایام ماه مبارک رمضان تعداد 20 اکیپ بازرسی بهداشتی دامپزشکی در سراسر استان به صورت تمام وقت بر مراکز عرضه و فروش فرآورده های خام دامی نظارت خواهند کرد.
دکتر امیر ابراهیم مقصودی فرد در ادامه با اشاره به جزئیات طرح نظارت بهداشتی دامپزشکی استان کرمانشاه در ایام ماه مبارک رمضان گفت: این اکیپ ها با خودرو بغل نویسی شده و کاور و لباس های ویژه بازرسی بهداشتی در سراسر استان طی ماه مبارک رمضان کلیه مراکز عرضه فرآورده های خام دامی شامل قصابیها ،مرغ و ماهی فروشی ها ، کشتارگاهها ، رستورانها ، کبابی ها و .... را مورد بازرسی بهداشتی قرار خواهند داد و متخلفین را ضمن تشکیل پرونده جهت پلمپ مراکز به مراجع قضایی معرفی خواهند نمود .
دکتر مقصودی فرد با درخواست از شهروندان جهت ارائه گزارش های خود در خصوص عرضه و فروش فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی افزود: شهروندان ساکن شهر کرمانشاه می توانند موارد تخلف عرضه کنندگان مواد خام دامی غیر بهداشتی را با شماره تماس 7246325 درمیان بگذارند و در سایر نقاط استان این موارد را به شبکه های دامپزشکی شهرستانها اطلاع رسانی نمایند .
وی در پایان افزود: جهت تسریع در امر اطلاع رسانی ، شهروندان ساکن در سراسر استان می توانند با ارسال پیام کوتاه به شماره 09189250014 همکاری لازم را با اکیپ های عملیاتی دامپزشکی به عمل آورند.

----------------------------------------

 

اقدامات اداره کل دامپزشکی استان بوشهر در جلوگیری از بروز بیماری لکه سفید میگو


بیماری لکه سفید میگو یکی از بیماریهای ویروسی و بسیار خطرناک برای صنعت پرورش میگو است که در صورت بروز خسارات بسیار زیادی را به صنعت پرورش میگو وارد می کند.

دکتر علی اصغر شریفی مدیر کل دامپزشکی بوشهر به این سبب اقدامات اداره کل دامپزشکی استان بوشهر را جهت جلوگیری از بروز این بیماری در استان به شرح ذیل اعلام کرد:

1-      تشکیل کمیته فنی اضطراری جهت راهکارهای پیشگیری و کنترل بیماری

2-      تشکیل جلسه کارشناسی و هماهنگی بین بخشی با شیلات استان و پژوهشکده میگوی کشور

3-      اطلاع رسانی بهنگام به پرورش دهندگان میگوی استان بوشهر

4-   فعال سازی پست قرنطینه بین استانی واقع در مرز استان بوشهر و خوزستان به منظور کنترل ورود و خروج آبزیان و نهاده های تولید آبزی پروری

5-      توزیع مواد ضد عفونی کننده در بین پرورش دهندگان

6-      اجرای سیستم مراقبت  فعال د سایتهای پرورش میگوی استان بوشهر

در پایان دکتر شریفی متذکر گردید که کلیه پرورش دهندگان ملزم به اجرای ضوابط بهداشتی – قرنطینه ای بوده و گفتند تا آخرین روز پرورش نسبت به اجرای ضوابط مقید باشند. 

----------------------------------------

 

صعود هیأت کوهنوردی کارکنان اداره کل دامپزشکی مازندران به قله دماوند
 
روابط عمومی اداره کل دامپزشکی  مازندران از صعود هیأت کوهنوردی کارکنان این اداره کل به قله دماوند خبر داد.
در این صعود که به مناسبت ثبت اثر ملی قله دماوند در فهرست آثار جهانی یونسکو صورت پذیرفت، 8 نفر از کارکنان این اداره کل به نامهای آقایان دکتر رضوانی، حشمت و وحید زارع، علی باکوئی، دکتر گلپایگانی، ابراهیمی، رحیمی و شفیعی در مورخه 14/5/89 موفق به صعود به قله دماوند شدند.

 

----------------------------------------

 

کشتار دو میلیون قطعه طیور در کشتارگاه های خراسان جنوبی

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تعداد دو میلیون و 880 هزار و 620 قطعه طیور گوشتی در کشتارگاه های طیور استان ذبح شده است.

محمد رضایی در حاشیه بازدید از کشتارگاه های طیور شهرستان بیرجند در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه کشتارگاه های طیور استان صنعتی است، افزود: در حال حاضر سه واحد کشتارگاه صنعتی طیور در سطح استان فعال است.
وی با اشاره به حضور ناظران ذبح شرعی در کنار بازرسین بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاه های طیور گفت: در حال حاضر تمامی کشتارگاه‌های طیور استان دارای ناظر ذبح شرعی است که نظارت بر ذبح شرعی  طیور را برعهده دارند.
وی تصریح کرد: در بازرسی های بهداشتی کارشناسان دامپزشکی مستقر در کشتارگاه های طیور استان از ابتدای امسال تعداد 17 هزار و 347  قطعه لاشه مرغ غیر قابل مصرف معدوم شده است.
وی عرضه مرغ به صورت بسته بندی شده را در سلامت مصرف کنند گان بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه هر سه گشتارگاه طیور استان دارای دستگاه بسته بندی هستند و گوشت مرغ به شکل فله در سطح استان عرضه نمی شود.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در خصوص کاهش تصدیهای دولت در سالجاری اظهار داشت: دامپزشکی در واگذاری وظایف غیر حاکمیتی به بخش خصوصی‌ جزو دستگاه‌های پیشرو بوده است.
رضایی بیان داشت: در سال جاری بمنظور کاهش تصدیها، تعداد سه فعالیت شامل ضد عفونی خودروهای حمل و نقل دام و طیور زنده، واکسیناسیون دام ها علیه بیماری های غیر استراتژیک و سمپاشی اماکن دامی احضاء وجهت واگذاری به بخش خصوصی مستند شده است.
وی با اشاره به وظایف حاکمیتی دامپزشکی گفت: مبارزه با بیماریهای واگیر دام و طیور و مقابله با بیماریهای نوپدید و باز پدید و تامین بهداشت و سلامت فرآورده های خام دامی از اولویت‌های کاری دامپزشکی است.
وی عنوان کرد: کمبود نیروی فنی و متخصص در بخش دولتی و خصوصی، تهدیدات بهداشتی از طریق کشور افغانستان و تداوم خشکسالی از عمده ‌ترین مشکلات پیشروی دامپزشکی استان است.

---------------------------------------

 

آسودگی خاطر مردم از عرضه بهداشتی مواد خام دامی در ماه مبارک رمضان با نظارتهای دامپزشکی

 

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین از افزایش تعداد وساعات بازرسی بهداشتی از مراکز عرضه فراورده های خام دامی در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

با توجه به افزایش میزان تقاضای شهروندان، در  ماه میهمانی خدا وامکان بروز تخلف درواحدهای عرضه مواد خام دامی این اداره کل با 30اکیپ در سطح استان به نظارت بر عرضه مواد خام دامی می پردازد .

دکتر محمد جواد امیدواریان با تاکید بر افزایش ساعات بازرسی این اکیپها تا بعد از افطار خاطر نشان کرد :تاکید ما بر برخورد سریع وقاطع با متخلفان است که در همین راستا هماهنگیهایی نیز با دستگاه قضایی انجام گرفته است.

وی همچنین از کلیه هم استانی‏های خود درخواست کرد در صورت مشاهده موارد تخلف، مراتب را به نزدیکترین واحد دامپزشکی اطلاع دهند.

شماره های تماس اداره کل وشبکه های دامپزشکی تابعه:

 

اداره کل دامپزشکی استان قزوین :                    02813333627

شبکه دامپزشکی شهرستان قزوین:                  02813683191  

شبکه دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا:           02824223800

شبکه دامپزشکی آبیک :                                02822872463

شبکه دامپزشکی البرز:                                  02822240900  
شبکه دامپزشکی تاکستان:                            02825225707

 

نظر شما
ادامه