کد خبر: ۳۰۳۹۸
تعداد نظرات: ۵ نظر

پایگاه اطلاع رسانی انجمن حمایت از حیوانات نوشت:

در پی اقدامات اخیر نیروهای امنیتی در یورش به منازل شهروندان شاهین شهر اصفهان و ضبط سگهای خانگی، انجمن حمایت از حیوانات در نامه ای خطاب به استاندار این شهر به این اقدام غیر قانونی اعتراض کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای محسن بوسعیدی

دادستان محترم شهرستان شاهین شهر

با سلام و احترام

پیرو ورود غیرقانونی تعدادی از نیروهای تحت امر جنابعالی به منازل شخصی با در دست داشتن دستور قضایی از سوی شما و خارج کردن اموال شخصی مردم در شاهین شهر به استناد واهی ماده 688 لازم دانستیم به استناد قانون اساسی جمهوری اسلامی و قوانین جاریه کشور و استعانت از اساسنامه انجمن حمایت از حیوانات نکاتی را به اطلاع برسانیم.

 1- نقل قول جنابعالی در مورد نظر فقها و حرام بودن نگهداری از سگ کاملا اشتباه است و نگهداری از سگ در هیچ رساله ای حرام قلمداد نشده است. بی اطلاعی شما از احکام شرعی و از آن بدتر دروغ بستن جنابعالی به مراجع و فقها در این ماه مبارک خود از مصادیق نشر اکاذیب و افترا بوده و در جای خود قابل پیگرد شرعی و قانونی خواهد بود.

 2- نگهداری از سگ به دلایل عقلایی از صدر اسلام وجود داشته و پیامبر اکرم (ص) به مقتضای شغل خود همواره از سگ نگهداری می کردند، لذا منسوب کردن نگهداری از سگ به عنوان فرهنگ غربی از ادعاهای واهی است که برخی افراد به منظور مخدوش کردن تاریخ تمدن اسلامی و ایرانی مدعی شده اند و کذب محض است.

 3- قوه قضاییه در مقام قضاوت بوده و بر اساس اصل تفکیک قوای قانون اساسی جمهوری اسلامی نمی تواند دستور العملی بدون مصوبه قانونی تصویب و اجرا نماید لذا تمامی دستورالعمل های آن نهاد مبنی بر غیر قانونی بودن نگهداری از سگ از موارد دخالت در امر قانون گذاری بوده و قابل پیگرد است.

 4- همانگونه که مستحضر هستید روند قضایی و مراحل رسیدگی به شکایت قبل از اجرای آن نیاز به تشکیل دادگاه داشته و صدور حکم بدون طی مراحل قضایی از تخلفات بارز در پرونده های حاضر بوده که باعث نقض خود بخودی احکام صادره خواهد شد و مجریان به دلیل تخلف انجام شده قابل پیگرد می باشند.

 5- سگ های دستگیر شده اموال شخصی افراد بوده و اغلب آموزش نگهبانی دیده اند و لذا نگهداری بهینه از آنها و استرداد آنها بدون ایجاد خسارت به این اموال باید به سرعت انجام گیرد و در غیر اینصورت مجریان این دستور به استناد قانون ضامن بوده و در صورت ایجاد خسارت جبران آن ضروری خواهد بود.

 6- متاسفانه این حرکت های فراقانونی باعث ایجاد فضای مناسب برای دشمنان جمهوری اسلامی در خارج از کشور شده و ریختن آب به آسیاب دشمن و ایجاد خوراک تبلیغاتی برای آن هاست که باعث خدشه دار شدن امنیت ملی کشور شده و امید است که مسوولین مربوطه نسبت به این موضوع واکنش مناسب نشان دهند.

7- امید است آن مقام محترم به اندازه ای که به حضور سگ نگهبان در منازل حساس هستند نسبت به جلوگیری از گسترش سرقت، جنایت، فحشا و اختلاس های میلیاردی نیز واکنش مناسب نشان دهند. در این راستا بسیار خوشحالیم که همه مشکلات مملکت حل شده و تنها حضور چند قلاده سگ نگهبان در منازل آخرین مشکل عمومی در شهرستان شاهین شهر بوده است، که جنابعالی کمر به حل آن بسته اید!

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
یک دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
0
2
از خواندن متن نامه انجمن حمایت از حیوانات لذت بردم. امیدوارم دادستان شهرستان شاهین شهر از مواضع ......... خود باز گردند.
یک دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
0
1
از خواندن متن نامه انجمن حمایت از حیوانات لذت بردم. امیدوارم دادستان شهرستان شاهین شهر از مواضع غیر قانونی و غیر شرعی خود باز گردند.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
0
0
با سلام وبا تشکر از حمایت از حیوانات بی زبان .خداوند یاورتان باشد. وهمه ما رابه راست هدایت کند.وبدانیم ورقه امتحان الهی خود راجهنمی نکنیم.وسفر زندگی کوتاه می باشد.و حال در هر مقامی باشیم.وبدانیم خدا هست وخدا هست.
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
0
0
قانون مملکت و دیدید هر کی هر کاری میخواد میکنه قیلون سراها شاهین شهرم همرو بست سر از خود کسی هم نیست ک جلوی این و بگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
0
0
خدا همه رو به راه راست هدایت کنه
نظر شما
ادامه