کد خبر: ۳۰۴۰۸
 

مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری گفت: نگهداری کله و پاچه و سایر فرآورده های خام دامی خارج از یخچال ممنوع می باشد و متخلفین به مراجع قضایی معرفی می گردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، «دکتر عبدالمحمد نجاتی» مدیرکل دامپزشکی استان گفت: با توجه به اینکه در بسیاری از کشتارگاه های دام استان شرایط آماده سازی کله و پاچه فراهم می باشد متصدیان واحد های عرضه گوشت قرمز (قصابی ها) ملزم به نگهداری کله و پاچه به شکل تمیز شده در یخچال در دمای 4-0 درجه سانتی گراد می باشند.

دکتر نجاتی در ادامه اظهار داشت: نگهداری کلیه فراورده های خام دامی در خارج از یخچال و در معابر عمومی تخلف محسوب شده و با متخلفین طبق ضوابط برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: با آغاز فصل گرما و فساد پذیری سریع مواد پروتئینی، نگهداری کله و پاچه و فرآورده های خام دامی دیگر خارج از یخچال غیر بهداشتی است.

وی در ادامه افزود: علاوه بر کله و پاچه، سایر فرآورده های خام دامی از جمله آلایش خوراکی (جگر، دل)، لاشه دام و مرغ نیز بایستی در یخچال و فرآورده های منجمد در دمای انجماد (18-) درجه نگهداری شوند.

دکتر نجاتی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده نگهداری کله و پاچه تمیز نشده و خارج از یخچال در مراکز عرضه، مراتب را به سامانه 1512 اعلام تا اکیپ های بازرسی دامپزشکی نسبت به موضوع اقدام و متخلفین را به مراجع قضایی معرفی نمایند.
 
 
نظر شما
ادامه