کد خبر: ۳۰۴۵۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:
«علی کرد» با تاکید بر ضرورت شناسنامه‌دار کردن حیوانات ولگرد و بی‌سرپرست، افزود: با شناسنامه‌دار کردن حیوانات مذکور نسبت به آمار، موجودیت و بهبود وضعیت آنها توجه بیشتری می‌شود ...
 
 

حکیم مهر - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر لزوم تعیین تکلیف هر چه سریعتر ماده واحده حمایت از حیوانات بی سرپرست از سوی دولت برای حمایت و جلوگیری از حیوان آزاری ها تاکید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری خانه ملت، «علی کرد» در مورد اظهارات مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر اینکه ماده واحده حمایت از حقوق حیوانات بی سرپرست به زودی تقدیم دولت می شود، گفت: در جهت حمایت از حیوانات ولگرد و بی سرپرست این موضوع باید هر چه سریعتر به دولت ارسال و تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در رابطه با حمایت از حیوانات بی سرپرست و ولگرد با خلاء های قانونی روبرو هستیم، بر لزوم تعیین تکلیف ماده واحده حمایت از حقوق حیوانات بی سرپرست برای جلوگیری از خشونت علیه آنها تاکید کرد و افزود: همانطور که برای حمایت و حفاظت از حیات وحش کشور قوانینی تعریف و مصوب شده، باید نسبت به مصوب شدن قوانین مناسب برای حمایت از حیوانات ولگرد و بی سرپرست نیز اقدام کرد که می طلبد دولت در این رابطه لایحه ای به مجلس ارائه کند.

کرد با تاکید بر اینکه مفاد ماده واحده حمایت از حقوق حیوانات بی سرپرست و ولگرد باید بر مبنای کار کارشناسی باشد، تصریح کرد: به طور حتم کمیسیون اجتماعی مجلس از چنین طرح هایی حمایت های لازم را خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، آزار و شکنجه حیوانات را بر خلاف موازین شرعی، احادیث و نص صریح قرآن دانست و یادآور شد: تمامی حیوانات مانند انسان ها حق زیست و زندگی دارند و هیچ فردی نباید این حق را از آنها گرفته و آنها را مورد آزار و اذیت قرار دهد؛ البته آزار و اذیت حیوانات مذکور بیشتر به دلیل عدم حمایت های قانونی از آنها است.

تمامی حیوانات ولگرد و بی سرپرست باید تحت حمایت سازمان دامپزشکی قرار گیرند

وی با تاکید بر اینکه تمامی حیوانات ولگرد و بی سرپرست باید تحت حمایت سازمان دامپزشکی قرار گیرند، ادامه داد: حمایت از حیوانات مذکور باید به مثابه حیوانات اهلی مورد توجه قرار گیرند.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی، شناسنامه دار کردن حیوانات ولگرد و بی سرپرست را امری لازم و ضروری دانست و گفت: با شناسنامه دار کردن حیوانات مذکور نسبت به آمار، موجودیت و بهبود وضعیت آنها توجه بیشتری می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت ایجاد فضاهایی مخصوص برای نگهداری بهتر از حیوانات ولگرد و بی‌سرپرست تاکید کرد و افزود: ایجاد چنین فضاهایی در جلوگیری از آزار و اذیت آنها بسیار موثر است البته علاوه بر این موضوع نیاز است این حیوانات تحت حمایت دستگاه واحدی مانند دامپزشکی یا سازمان حفاظت محیط زیست قرار گیرند.
 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مصطفی قلاوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
2
بسیار حرف درستی فرمودند ولی در جامعه ما متاسفانه کمک هایی کمی به هم نوع خودمان میشود چه برسد به حیوان زبان بسته، در جامعه ای که رفتار عقلایی با رفتار عقلانی در اقتصاد جور در نمیاد اجرا کردن این امر با مسائل پیچیده ای همراه هستش که متاسفانه در حد شعار باقی خواهد ماند.
سازمان اگر بودجه داشت وضعش این نبود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
0
از علامت تعجب شما در آخر تیتر این خبر متحیرم....
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
1
کم مونده سر پرستی خورزو خان هم بدن به دامپزشکی خیال خودشونو راحت کنن اخه تب برفکی که مهار شد خام دامی هم نظارت کامل شد اعتبارات هم دو چندان شد فقط مونده حزانت حیوانت ولگرد و بی سر پرست یا بد سرپرست که به سازمان واگذار بشه
دامپزشک دولتی کرمان
|
Iraq
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
0
0
حق مان همین است خاک بر سر شدیم که درس دامپزشکی خواندیم
نظر شما
ادامه