کد خبر: ۳۰۴۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با توجه به اهمیت پیشگیری در مراقبت و کنترل‌های دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: به دنبال تحول دامپروری از طریق کمیسیون کشاورزی مجلس هستیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر نظر افضلی» ظهر امروز در بازدید از دامپزشکی استان در جمع کارکنان این دستگاه اظهار داشت: اگر مراقبت و کنترل‌های دامپزشکی به دقت انجام نشود صنعت دام و طیور در معرض خطر قرار می‌گیرد و ممکن است سرمایه دامی استان بر اثر یک سهل‌انگاری از بین برود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهم‌ترین سر‌مایه مردم استان دامداری و کشاورزی است تصریح کرد: به دنبال تحول دامپروری از طریق کمیسیون کشاورزی مجلس هستیم.

وی مهم‌ترین تهدید سرمایه دام و طیور خراسان جنوبی را شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دانست و گفت: با توجه به اینکه استان یکی از قطب‌های پرورش طیور کشور است باید تمام احتیاط لازم به عمل آید چون در صورت شیوع این بیماری ضربه‌ی سنگینی به اقتصاد استان وارد می‌شود بنابراین باید در امر پیشگیری قبل از درمان سرمایه‌گذاری کرد.

افضلی به محرومیت خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: پتانسیل‌هایی برای پرورش و تولید انواع گوشت، شیر، پشم و غیره وجود دارد، بر این اساس از طرح‌های اقتصادی و تولیدی دامپزشکی به ویژه در موضوع شترداری استقبال می‌کنیم.

240 هزار رأس دام در نهبندان و درمیان واکیسینه شدند

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی نیز در این دیدار از واکسینه شدن 240 هزار رأس دام در نهبندان و درمیان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: علاوه بر این مایه‌کوبی بیش از 100 هزار راس دام علیه بیماری شاربن نیز در شهرستان نهبندان انجام شد.

«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» درباره اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام توسط دامپزشکی نهبندان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 99 هزار و 548 رأس گوسفند و بز و همچنین 715 رأس دام سنگین علیه بیماری شاربن واکسینه شدند و تاکنون هیچ موردی از این بیماری در دام‌های شهرستان مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه بیماری شاربن(سیاه زخم) یکی از بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام است افزود: این بیماری با علائمی مانند تب شدید، سقط جنین و خروج خون تیره رنگ از منافذ طبیعی بدن دام ظاهر و سبب تلف شدن سریع و ناگهانی دام‌ها می‌شود که ضررهای اقتصادی فراوانی را به دنبال دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه واکسیناسیون علیه این بیماری به صورت رایگان انجام می‌شود خاطرنشان کرد: انجام عملیات واکسیناسیون دام‌ها در کنترل و پیشگیری از این بیماری نقش بسیار مهمی دارد.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
واکسیناتور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
0
سلام
بله امیدوار کننده بود. به امید تداوم چنین حمایتهایی.
وحید
|
Hong Kong
|
۰۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
0
0
خوب بود انشأالله این نشست ها تداوم داشته باشد تا افراد بیکار ما بتونن از تهسیلات مانند وام, مجوز , زمین و... بر خوردار شوند و به اقتصاد استان نیز کمک کنن . ( یکی از افراد بی کار که هشتش, گروی, نوهش است .)
نظر شما
ادامه