کد خبر: ۳۰۴۷۸
علیرضا رفیعی‌پور
 

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: بنده مخالف ساخت و ایجاد پلی کلینیک فوق تخصصی سرطان و بیماری های خاص هستم، چرا که با این اقدام اعتبارات به جای هزینه کرد برای پیشگیری به سمت درمان شیب پیدا می کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خاورستان، «دکتر علیرضا رفیعی پور» مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: اقدامات دامپزشکی در چهار موضوع صیانت از اقتصاد، رونق تجارت داخلی و بین المللی، تامین و تضمین بهداشت عمومی و اشتغال مردم خلاصه می شود.

وی افزود: بزرگترین موفقیت دامپزشکی استان در سال گذشته و سه ماهه اول سال جاری، مراقبت از بخش اقتصاد، ایجاد سلامت و امنیت روانی جامعه بوده است.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: طی دو سال گذشته به طور جدی با بیماری های دامی و مشترک بین دام و انسان مبارزه و کنترل شده، بطوری که طی این دو سال هیچ بروزی از این بیماری ها نداشته ایم.

رفیعی پور با اشاره به اینکه 30 استان کشور طی دو سال گذشته درگیر بیماری تب برفکی شده بودند، بیان کرد: ولی در خراسان جنوبی با توجه به اقدامات پیشگیری و واکسیناسیون این بیماری در استان وجود نداشت.

وی با بیان اینکه بروز این بیماری ها در هر استان حامل هزینه ها و ضررهای میلیاردی است، تصریح کرد: اما خوشبختانه در خراسان جنوبی با صرف هزینه های کمتر برای پیشگیری، از ضرر میلیاردی به استان جلوگیری شد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهارکرد: در واقع طی دو سال گذشته هیچ گزارشی از بیماری های تب برفکی، تب کریمه کنگو، آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، تب مالت و ... گزارش نشده است.

رفیعی پور با اشاره به اینکه میزان ابتلا به این بیماری ها در سه سال قبل، سه برابر نورم کشوری بوده است، گفت: هم اکنون نورم کشوری 30 واحد از هر 100 هزار واحد است که ما هم اکنون این آمار را به حدود 20 تا 25 واحد رسانده ایم.

وی گفت: یکی از سوالاتی که باید از مسئولان پرسید این است که آیا واقعا پیشگیری بهتر از درمان است؟ بنده مخالف ساخت و ایجاد پلی کلینیک فوق تخصصی سرطان و بیماری های خاص هستم، چرا که با این اقدام اعتبارات به جای هزینه کرد برای پیشگیری به سمت درمان شیب پیدا می کند.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهارکرد: به نظر بنده به جای شعار «پیشگیری بهتر از درمان» باید شعار «معجزه پیشگیری» را جا انداخت.

رفیعی پور افزود: در بحث های بهداشتی در سطح جامعه، فقط دامپزشکی متولی حاکمیتی در این زمینه نیست و بقیه نهادها از جمله دانشگاه علوم پزشکی باید ورود جدی تری در این زمینه داشته باشد. همچنین صدا و سیما و رسانه ها هم باید با این سازمان هماهنگ باشند.

وی بیان کرد: پیشگیری هزینه نیست بلکه یک سرمایه است و در واقع تمام اقدامات دامپزشکی در جهت تولید سرمایه و ثروت است.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهارکرد: اگر بیماری مثل تب برفکی در کشوری رخ دهد، می تواند هزاران میلیارد تومان به آن کشور خسارت وارد کند، اما با چند ده میلیارد تومان می توان از بروز این بیماری جلوگیری کرد . به همین دلیل باید به تخصیص اعتبارات به دامپزشکی بها داد.
 
 
نظر شما
ادامه