کد خبر: ۳۰۴۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران گفت: هزینه واکسیناسیون دام های بزرگ بر عهده دامداران است و اگر دامی دچار تب برفکی شود مقصر آن دامدار خواهد بود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر سید حسین رضوانی» با اشاره به اینکه در سال گذشته 6 هزار تن گوشت مرغ و در سه ماهه سال جاری 700 تن مرغ به کشورهای عراق و افغانستان صادر شده است، عنوان کرد: در حال حاضر گزارشی درباره وجود بیماری تب برفکی اعلام نشده است.

وی یادآور شد: برخی دام ها در مازندران درگیر این بیماری شدند اما از زمان مبتلا شدن 10 روز زمان می برد تا دام بهبود پیدا کند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه در سال های گذشته واکسیناسیون برای دام های استان رایگان بود، تصریح کرد: با تصمیم گیری های دولت مقرر شد مرحله واکسن برای دام های کوچک رایگان و برای دام های بزرگ هزینه واکسیناسیون دام که 2 هزار و 500 تومان است از سوی دامدار پرداخت شود.

وی با بیان اینکه 700هزار راس دام در استان وجود دارد، افزود: اگر دامداران برای واکسیناسیون دام های بزرگ خود تعلل کنند، مسلماً دام ها درگیر بیماری خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه این اداره کل در تهیه واکسیناسیون کمبودی ندارد و در طول سال دو مرحله دام ها را واکسن می کند، عنوان کرد: اگر دام بزرگ در استان دچار تب برفکی شود مقصر کم کاری دامدار است و دامداران باید برای حفظ سرمایه خود احساس مسئولیت داشته باشند.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
واکسیناتور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
1
سلام
درسته که قلبا. با این کار و فشار بر سر دامدار مخالفم ولی نظر شخصیم اینه که باید این گونه سخت گیری ها باشه تا دامدار ارزش کار دامپزشکی رو کامل درک کنه.
متاسفانه درسته تب برفکی این مرحله خسارات زیادی به دامداران وارد کرد ولی موجب ایجاد یک درک و فهم کلی در جامعه در مورد کار دامپزشکی و ارزش واکسیناسیون و پیشگیری و بالا رفتن سطح اطلاعات جامعه در مورد سختی کار دامپزشکی و حفظ سرمایه ملی شده که قطعا میتونه در کوتاه مدت و یا حتی بلند مدت موجب افزایش اعتبارات برای بهبود کیفیت کاری وسطح رفاه پرسنل این پیشه مهم در جامعه ما گردد.
سپاس حکیم مهر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
0
اظهارات آقا مدیرکل با روح فعالیت های و ماموریت های دامپزشکی در تضاد آشکاری است . این نظریه غیرحرفه ای است که اگر کسی بعلت عدم واکسیناسیون دامش مبتلا به تب برفکی شود مقصر خودش است! پس تکلیف دامداری های اطراف چیست که بعلت عدم واکسیناسیون فراگیر و علی رغم استفاده از واکسن باز هم دچار بیماری خواهد شد؟ در این میان نقش دامپزشکی چیست!؟ و سازمان دامپزشکی چه رسالتی خواهد داشت؟ همین اظهارات و عملکردهایی ناشی از عدم وجود نگاه استراتژیک بزرگترین چالش دامپزشکی در دوران کنونی است و بعلت همین نگاه و تفکر بود که بیماری تب برفکی به یک معظل تبدیل شد. حالا هم میگویم چرا به دامپزشکی توجه نمی شود، خب مشخص است زیرا دامپزشکی خودش مشکل اساسی دارد و عملکرد او برخو استه از تفکر برنامه ریزی شده و دراز مدت نیست
نظر شما
ادامه