کد خبر: ۳۰۴۸۳
 

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان از راه‌اندازی اورژانس ویژه حیوانات حیات‌وحش در همدان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «سیدعادل عربی» با بیان اینکه راه‌اندازی اورژانس حیوانات حیات‌وحش به معنای ایجاد یک ساختمان مجزا نیست، افزود: راه‌اندازی این اورژانس به معنای تجهیز ابزار و وسایل لازم برای زنده‌گیری حیوان، ارائه کمک‌های اولیه و انتقال سریع آن به مراکز مجاز برای درمان است.

وی با بیان اینکه زنده‌گیری حیوان در حیات‌وحش بسیار مشکل است، اظهار کرد: با راه‌اندازی اورژانس حیوانات حیات‌وحش ابزار و وسایل تله‌گیری حیوان به صورت زنده فراهم می‌شود و علاوه بر ارائه کمک‌های اولیه به سرعت به مراکز مجاز برای درمان انتقال می‌یابد.

عربی با بیان اینکه اوژانس حیوانات حیات‌وحش در اواخر تابستان امسال در همدان راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: با راه‌اندازی این اورژانس ماشین‌آلات، تجهیزات و نیروی متخصص لازم برای نجات حیوانات آسیب‌دیده فراهم می‌شود.

وی هزینه لازم برای راه‌اندازی این اورژانس را 45 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست تا کنون یک سوم این مبلغ را برای تهیه ابزار و وسایل زنده‌گیری و بیهوشی حیوانات آسیب‌دیده در اختیار استان قرار داده و مابقی اعتبار هم تا ابتدای سال مالی جدید در اختیار اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قرار می‌گیرد.

عربی هدف از راه‌اندازی اورژانس حیوانات حیات‌وحش را حمایت از حقوق حیوانات حیات‌وحش دانست و عنوان کرد: حمایت از حیوانات فقط به محیط زیست اختصاص ندارد بلکه تمام دستگاه‌ها و مردم نیز باید در نگهداری و حفاظت از این حیوانات اهتمام داشته باشند.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان به نقش اثرگذار سازمان‌های مردم نهاد در تیمار حیوانات اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه نگهداری این حیوانات نیازمند محل‌های مناسب و استانداردی است بنابراین در صورت کشف حیوانات آسیب‌دیده از طریق مردم و یا سازمان محیط زیست، پس از مداوا این حیوانات به انجمن‌ها سپرده می‌شوند و به صورت دوره‌ای از سوی سازمان مورد پایش قرار می‌گیرند.

وی درخصوص آسیب‌دیدگی گونه‌های خاص در استان گفت: گونه‌های خاصی که در استان آسیب دیده و کشف شوند، به سازمان حفاظت محیط زیست در تهران ارجاع داده می‌شوند.
 
 
نظر شما
ادامه