کد خبر: ۳۰۴۸۶
 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: یکی از شهروندان طبیعت دوست آستارایی یک بهله سنقر خاکستری را تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محمدرضا روشنی» اظهار داشت: یک بهله سنقر خاکستری توسط یکی از شهروندان و دوستداران حیات وحش در یکی از روستاهای شهرستان آستارا کشف و تحویل اداره حفاظت محیط زیست آستارا شد.

وی با اشاره به اینکه سُنقُر یا سُنقار پرنده‌ای شکاری و روز پرواز است، افزود: این پرنده به علت برخورد با سیم های برق از ناحیه بال آسیب دیده بود که تحویل محیط زیست شد.

روشنی با بیان اینکه این پرنده هم اینک در مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش لوندویل نگهداری می شود، اضافه کرد: سنقر خاکستری پس از طی مراحل تیمار و بهبودی کامل به طبیعت بازگردانده شود.

وی در ادامه اظهار کرد: پیش از این پنج پرنده در سال جاری در مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش تیمار و به آغوش طبیعت برگشته است.

وی در ادامه با تقدیر از تلاش ماموران یگان حفاظت محیط‌ زیست آستارا در محل پایگاه اورژانس محیط‌ زیست شهرستان، گفت: این مرکز درمانی با یک نفر دامپزشک و دو نفر همیار تجربی در حال ارائه خدمات است و در طول سال انواع پرندگان نظیر پلیکان، قو، پرندگان شکاری، حواصیل، اگرت، باکلان بزرگ، مرغابی سرسبز، خوتکا، جغد و سایر گونه‌ها در این مرکز مورد درمان قرار می گیرند.

سنقر از خانواده عقابیان است؛ این پرنده ها مشخصاً به هنگام شکار در ارتفاع پایین و بر فراز زمین‌های باز پرواز کرده و از پستانداران کوچک، خزندگان و یا پرندگان تغذیه می‌کنند.

بدن سنقرها باریک است و منقاری نه چندان ضخیم، دم و پاهایی بلند و بال‌هایی کشیده و زاویه‌دار دارند؛ سنقرها آشیانه‌شان را بر روی زمین و یا درون نیزارها می‌سازند.

شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب مرکز استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.
 
 
نظر شما
ادامه