کد خبر: ۳۰۴۹۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی:
«دکتر محمدرضا صفری» افزود: مسئول فنی بهداشتی فقط در حوزه اختيارات و وظايف محوله وفق ماده 14 نظارت بهداشتی را اعمال خواهد کرد و تنها بخشی از زنجيره نظارت بهداشتی در واحد قلمداد می‌شود ...
 
 

حکیم مهر - نشست مشترک رؤساي سازمانهاي دامپزشکي و نظام دامپزشکي و نمايندگان انجمن هاي صنفي کارفرمايي و مسئولان فني- بهداشتي در سالن جلسات سازمان دامپزشکي کشور در روز سه شنبه هشتم تیر ماه 95 برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان نظام دامپزشکي جمهوري اسلامي ايران، «دکتر محمدرضا صفري» رئيس سازمان نظام دامپزشکي ج.ا.ا يک نکته مهم را محور اصلي نقطه نظرات خود قرار داد و آن اينکه جلوگيري از وابستگي مالي مسئولين فني –بهداشتي به هيچوجه موضوع اصلي دستورالعمل اجرايي ماده 19 آئين نامه اجرايي نظارت بهداشتي نيست، بلکه اين مسئله تنها بخشي از نيازها براي تضمين عملکرد صحيح و دقيق مسئولان فني–بهداشتي در اجراي آئين نامه مزبور و در نهايت نيز اطمينان يافتن از کامل شدن فرآيند نظارت بر سلامت و بهداشت مواد غذايي با منشأ دامي محسوب مي‌شود.

رئيس سازمان نظام دامپزشکي اظهار داشت: با استناد به بند ب ماده (1) آئين نامه مذکور، نظارت بهداشتي فرآيندي است که از طريق صدور پروانه و ساير مجوزهاي بهداشتي و بازرسي بهداشتي توسط سازمان دامپزشکي و نيز کنترل بهداشتي واحدهاي موضوع اين آئين نامه توسط مسئول فني-بهداشتي اعمال مي گردد، لذا مسئول فني-بهداشتي فقط بخشي از فرآيند نظارت بهداشتي را که آن هم کنترل بهداشتي مي باشد بر عهده دارد.

دکتر صفری در ادامه گفت: مطابق مفاد ماده 14 آئين نامه اجرايي نظارت بهداشتي دامپزشکي، مسئول فني بهداشتي کنترل کليه امور بهداشتي موبوط به واحد، نظير کنترل بهداشتي فرآورده‌هاي توليدي، وسايل حمل و نقل، صدور گواهي بهداشتي حمل دام و فرآورده‌هاي دامي و نظارت بر اجراي کليه قوانين، مقررات و دستورالعمل هاي بهداشتي ابلاغي از سوي سازمان دامپزشکي را بر عهده دارد و مي بايست موارد مغاير با هر يک از وظايف مذکور را به سازمان دامپزشکي گزارش نمايد.

وی افزود: علي‌رغم تأکيد برخي مدعوين جلسه که مسئوليت کليه امور نظارت بهداشتي را متوجه مسئول فني-بهداشتي مي‌دانند، مسئول فني-بهداشتي فقط در حوزه اختيارات و وظايف محوله وفق ماده 14 نظارت بهداشتي را اعمال خواهد کرد و تنها بخشي از زنجيره نظارت بهداشتي در واحد قلمداد مي شود.

رئيس سازمان نظام دامپزشکي تصریح کرد: ماده 19 آئين نامه اجرايي نظارت بهداشتي دامپزشکي به منظور اعمال نظارت بهينه بر فعاليت مسئول فني-بهداشتي تدوين شده و دستورالعمل اجرايي آن نيز که توسط سازمان دامپزشکي بعنوان دستگاه حاکميتي و يا همکاري سازمان نظام دامپزشکي که مسئوليت تنظيم روابط حرفه‌اي بين دامپزشکان بخش خصوصي و رسيدگي به تخلفات احتمالي آنان را بر عهده دارد، تهيه مي گردد. اين دستورالعمل ضمن نظارت بر اجراي وظايف مسئولين فني بهداشتي بايستي تکاليف همه ذينفعان را نيز مشخص نمايد.

دکتر صفری در ادامه گفت: بخشي از مفاد دستورالعمل اجرايي ماده 19 مربوط به عدم ايجاد وابستگي مالي مسئولين فني بهداشتي به صاحبان و متصديان واحدهاي تحت نظارت ايشان مي باشد که در راستاي تأمين امنيت شغلي مسئولين فني-بهداشتي پيش بيني شده و بخش اصلي اين عدم ارتباط به حمايت هاي لازم از طرف سازمان دامپزشکي از مسئولان فني و بهداشتي براي تشخيص درست و قضاوت به موقع مي پردازد. به عبارتي ديگر، اين دستورالعمل چند وجه داشته و تکاليف و اختيارات همه طرفين اعم از سازمان دامپزشکي، سازمان نظام دامپزشکي، کارفرمايان و مسئول فني بهداشتي پرداخته است.

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به گذشت نزديک به هفت سال از ابلاغ دستورالعمل مذکور توسط سازمان دامپزشکي کشور و با عنايت به مطالبات مسئولين فني بهداشتي و کارفرمايان محترم از دو سازمان دامپزشکي کشور و نظام دامپزشکي مبني بر اجراي هر چه سريع تر و دستورالعمل اجرايي ماده 19  و اعمال نظارت هاي لازم در فرآيند بهداشتي توليد و نظر به اينکه مفاد دستورالعمل کاملاً شفاف بوده، اين سازمان اميدوار است در اسرع وقت با همراهي کارفرمايان محترم حوزه توليد شاهد اجرايي شدن دستورالعمل مذکور باشيم.
  
  
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
0
1
حکیم مهر عزیز جلسه در 8 تیر ماه 95 برگزار شد نه 8 خرداد ماه !!!! لطفاً اصلاح بفرمایید.
پاسخ ها
مدیر مسئول حکیم مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
با سلام و تشکر،
اصلاح شد.
مدیر مسئول حکیم مهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
0
0
با سلام و احترام،
متاسفانه به علت مشکل فنی، کامنت تعدادی از بینندگان محترمی که صبح روز جمعه اقدام به ارسال نظر خود نمودند، حذف گردیده است.
ضمن عرض پوزش، لطفاً در صورت تمایل، مجدداً نظر خود را ارسال فرمایید تا در ذیل خبر منتشر گردد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
0
0
حکیم مهر ظاهرا با گرفتن امتیازات فراوان فقط مبلغ دکتر صفری شده است.
نظر شما
ادامه