کد خبر: ۳۰۴۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

در پی درج خبری با عنوان «نشست خبری مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی برگزار شد/ معدوم‌سازی 70 تن عسل حاوی مواد سرطان‌زا» در سایت حکیم مهر که شبهاتی را به جهت اظهارات مدیر کل محترم استان درخصوص عدم منع مصرف گوشت دام های مبتلا به تب برفکی و همچنین عسل های حاوی ماده سرطان‌زای HMF  ایجاد نموده بود، روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی توضیحاتی را برایمان ارسال نموده اند که به شرح زیر می باشد:

جوابیه:

تب برفکی جزو بیماری های مشترک بین انسان و دام نبوده و در سختگیرانه ترین قضاوت ها در ضبط لاشه دامهای که تب برفکی گرفته اند ضبط سر و پا های حیوان است، و بقیه قسمت های لاشه دام قابل مصرف است. لذا این در شرایطی است که حیوان هنوز به اوج بیماری نرسیده و سلامت نسبی را دارا می باشد، ولی در صورت افزایش تب که منجر به حاد شدن بیماری و وخامت حال حیوان شود، و حیوان در حال مرگ باشد، در صورت کشتار هم این لاشه جزو لاشه های تب دار بوده و در قضاوت در مورد این لاشه، ضبط کل لاشه می باشد.

در خصوص خبر نشست خبری مدیر کل دامپزشکی استان که توسط خبرگزاری ایسنا در مورخه 30/03/1395 منتشر و در پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر با کد خبری ۳۰۳۳۹ باز نشر شده بود، در جمله اول این خبر به اشتباه میزان "HMF (هیدروکسی متیل فورفورال) در آن‌ها 300 برابر حد مجاز بود" درج گردیده بود، که پس از صحبت با خبرنگار اعزامی ایسنا به نشست خبری این جمله به صورت زیر اصلاح گردید.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت :  سال گذشته  70تن عسل که ماده سرطانزای اچ ام اف در آنها بالغ بر  300  میلی گرم بر کیلوگرم بود، معدوم سازی شد .

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
0
1
معدوم سازي هفتاد تن عسل كه سرمايه ملي محسوب مگردد ...................................... بدليل عدم نظارت بر عملكرد كارخانجات ،سبب ماندگي و فساد مواد با ارزش خام دامي ميشود ............................... هدر رفتن ميليارده سرمايه ملي ................................... به همين دليل ده سال بي سرو صدا ميخورند وميخوابن وابروي دكتر بهداد را ميبرند.
ك ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
0
0
من يكي از كاركنان شركت مذكور هستم خسارت وارده به شركت و اداره كل حثيتي است انهم بدليل كوتاهي ........ در امر بازديدهاي وظيفه اي است بايد خسارتش رو بدهد و استفا دهد شركت قصد شكايت دارد از قصور در وظايف.
نظر شما
ادامه