کد خبر: ۳۰۵۰۰
 

مشکل انباشت استخوان های حیوانات در یک کشتارگاه صنعتی مازندران در کمتر از 2 روز با واکنش بموقع مردمی و مسئولیت پذیری مسئولان این کشتارگاه رفع شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، موضوع انباشت استخوان های حیوانات در چاله ای در اطراف کشتارگاه روز شنبه هفته جاری در شبکه های اجتماعی مننتشر شد؛ مشکلی که به گفته رئیس اداره محیط زیست بابل عصر یکشنبه با جمع آوری استخوان ها و سوزاندن آنها ، خاتمه یافت.

مسئولان کشتارگاه علت انباشت استخوان در فضای آزاد را که موجب آلودگی محیط و آزار ساکنان روستاهای اطراف شده بود، خرابی دستگاه امحاء استخوان اعلام کردند.

رئیس اداره محیط زیست بابل در این باره گفت: مشکل زیست محیطی کشتارگاه صنعتی بابل واقع در بخش بندپی غربی برطرف شد و امحای ضایعات کشتارگاه به روال سابق برگشته است.

«نعمت الله قنبری» افزود: در پی گزارش های بخشداری بندپی غربی، دهیاری روستای ادملا که کشتارگاه در آنجا واقع است و همچنین گزارش های مردمی و انعکاس آن در شبکه های اجتماعی که حاکی از انباشت مقداری ضایعات دامی از قبیل کله و استخوان دام سبک و سنگین در اطراف کشتارگاه بود، موضوع را پیگیری کردیم.

وی گفت: مدیرعامل کشتارگاه علت این کار را خراب شدن یکی از دستگاههای استخوان سوز اعلام کرد و وعده داد که در کوتاهترین زمان ممکن این مشکل را رفع کند که همین کار را هم کرد.

قنبری افزود: خوشبختانه مدیریت کشتارگاه در کوتاهترین زمان ضایعات را که در بیرون از کشتارگاه انباشته شده بود جمع کرد و برای رفع نقص فنی دستگاه پخت ضایعات اقدام کرد که در بازدیدی که کارشناسان محیط زیست از محل قبلی ضایعات در این کشتارگاه داشته اند، اثری از آن نیافته و محیط را عاری از زباله های ضایعات استخوانی یافتند.

وی گفت: عصر یکشنبه هم دستگاه پخت ضایعات کشتارگاه صنعتی طبرستان دوباره راه اندازی شد و امیدواریم از این پس شاهد چنین مشکلی نباشیم.

«علی حسن نژاد» مدیرعامل کشتارگاه صنعتی طبرستان هم گفت: نقص فنی در یکی از دستگاههای پخت ضایعات ایجاد شده بود که بلافاصله این دستگاه برای تعمیر به تهران انتقال داده شد.

وی افزود: بعد از رفع نقص فنی، عصر یکشنبه دستگاه دوباره شروع به فعالیت کرد و تمامی ضایعات استخوانی را که قبل از آن به مدت 2 روز در گوشه ای از کشتارگاه جمع کرده بودیم، سوزاندیم.

کشتارگاه صنعتی طبرستان بابل دارای 65 نیروی انسانی کارگر است.

این کشتارگاه که در روستای ادملا از توابع بخش بندپی غربی واقع است، نخستین کشتارگاه صنعتی غرب مازندران محسوب می شود.

این کشتارگاه سال 87 شروع به کار کرد و تا شش ماه پس از بهره برداری دولتی بود ولی هم اکنون در اختیار بخش خصوصی قرار دارد.

ظرفیت این کشتارگاه ذبح یک هزار و 200 راس دام سبک و 200 راس دام سنگین است، در حالی که هم اکنون روزانه 70 راس دام سنگین، 250 راس دام سبک در آن کشتار می شود.

این کشتارگاه در زمینی به مساحت 30 هکتار ساخته شده که هم اکنون تنها شش هکتار آن در حال بهره برداری است و قرار است با راه اندازی فازهای بعدی بخش زیادی از زمین های بلا استفاده مورد بهره برداری قرار گیرد.
 
 
نظر شما
ادامه