کد خبر: ۳۰۵۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
«دکتر مهدی حسینی» مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان در گفتگوی اختصاصی با حکیم مهر جزئیات این حادثه را تشریح کرد ...
 
 

حکیم مهر - به دنبال سوء قصد مسلحانه به «مرتضی ذوالفقاری» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زهک که منجر به مجروح شدن وی گردید، حکیم مهر در  گفتگوی اختصاصی با «دکتر مهدی حسینی» مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، جزئیات این حادثه را پیگیر شد.

حکیم مهر: ممنون که وقتتان را در اختیار ما قرار دادید. در صورت امکان جزئیات پیشتری از این حادثه را برای ما تشریح بفرمایید.

با سلام. شب پنجشنبه (بامداد جمعه) یازدهم تیرماه همکارمان به همراه مدیر عامل اتحادیه مرغداران استان و یک نفر راننده (در مجموع سه نفر) با یک دستگاه خودروی پژو برای نظارت بهداشتی به کشتارگاه طیور عزیمت کرده بودند که پس از پایان کار در حوالی ساعت 1 بامداد، به محض خروج از کشتارگاه با حمله ضاربین مواجه می شوند.

حکیم مهر: ضاربین چند نفر بودند؟

ضاربین ظاهراً 7 الی 8 نفر بودند و در پشت درخت های اطراف کشتارگاه کمین کرده بودند که به محض خروج خودروی همکارانمان از کشتارگاه، از پناهگاه خود خارج شده و از جهات مختلف به سمت خودرو تیراندازی می کنند.

کشتارگاه مورد بازدید در یک جاده فرعی واقع است؛ ضاربین علاوه بر کمین در نزدیک کشتارگاه، دو خودروی خود را نیز در نزدیکی جاده اصلی مستقر کرده بودند و دو طرف جاده اصلی را بسته بودند که اگر خودروی همکارانمان موفق به فرار شوند، باز هم بتوانند جلوی مسیر آنها را مسدود نمایند.

گلوله اول مستقیماً به شیشه راننده خودرو اصابت می کند ولی با لطف خدا به راننده برخورد نمی کند. راننده خودرو هم بدون دستپاچگی و با تبحر از محل حمله می گریزد، و در کنار جاده اصلی که خودروی بعدی ضاربین جلوی آنها می پیچد هم موفق به فرار از کنار خودروی ضاربین می شوند.

نهایتاً ضاربین از پشت به سمت خودروی همکارانمان اقدام به تیراندازی می کنند که 3 گلوله به خودروی آنها اصابت می کند: یکی از گلوله ها از بین دو سرنشین خودرو عبور می کند و 2 گلوله دیگر به پشت و کمر آقای ذوالفقاری اصابت می نماید. با توجه به اینکه این گلوله ها از اسلحه کمری شلیک شده و پس از عبور از بدنه خودرو و کاهش سرعت به ناحیه پشت و کمر ایشان اصابت کرده اند، آسیب آنها کاهش یافته است. یک گلوله هم از کنار شیشه بغل به گونه آقای ذوالفقاری اصابت نموده است.

حکیم مهر: وضعیت عمومی آقای ذوالفقاری در حال حاضر به چه صورت است؟

دیروز ظهر ایشان را به اتاق عمل بردند و گلوله ای که به گونه ایشان اصابت کرده بود را خارج کردند. دو گلوله ای هم که به کمر ایشان اصابت کرده است، نظر پزشکشان این بود که چون جای حساسی نیست، بهتر است که دستکاری نشود و چون گلوله ها در عمق هم قرار دارند، اگر عفونت کند و سطحی شود آن را خارج می کنند، و در غیر اینصورت هم به عنوان یادگاری نظارت های بهداشتی دامپزشکی در بدنشان باقی خواهد ماند!

یکی دو ساعت قبل هم با ایشان بصورت تلفنی صحبت کردم، حالشان خوب است؛ قادر به صحبت هستند و هوشیاری کامل دارند، ولی مقداری در ناحیه گردن تورم مشاهده می شود و شنوایی گوش ایشان از سمتی که گلوله خورده است مقداری دچار مشکل شده است که تحت نظر متخصص گوش و حلق و بینی هستند و منتظرند که نتیجه سی تی اسکن مشخص شود. تنها مشکلی که در حال حاضر دارند، تورم گردن و مشکل شنوایی است. همکاران و کارشناسانی که صحنه حادثه و وضعیت خودرو را دیدند، همگی اذعان داشتند که معجزه ای رخ داده است. در حال حاضر ایشان در بخش جراحی بیمارستان امیرالمومنین شهرستان زابل بستری هستند.

حکیم مهر: آیا هویت ضاربین مشخص شده است؟ گویا حدس و گمان هایی درباره هویت ضاربین اعلام شده بود.

هنوز هویت قطعی آنها مشخص نشده است. کارشناس حقوقی مان در زابل مانده است و پیگیر کارهای حقوقی آن است. هنوز همکاران انتظامی و قضایی نظر قطعی در این خصوص نداده اند و نمی تونیم افراد خاصی را به عنوان عامل حمله عنوان نماییم. منتظر خبر آن هستیم و به محض اینکه همکاران انتظامی و قضایی خبر قطعی را به ما بدهند، حتماً آن را اعلام خواهیم کرد.

حکیم مهر: آیا تایید می نمایید که این سوء قصد مرتبط با بحث بهداشت مواد غذایی بوده است؟

بله.

حکیم مهر: تحصیلات آقای ذوالفقاری در چه مقطع و رشته ای می باشد؟

ایشان کارشناس بهداشت مواد غذایی با منشاء دامی هستند.

حکیم مهر: برای آقای ذوالفقاری آرزوی سلامتی هر چه سریعتر داریم. از شما هم به خاطر اینکه وقتتان را در اختیار ما قرار دادید، سپاسگزاریم.

 

خبر تکمیلی: ضارب رئیس شبکه دامپزشکی زهک دستگیر شد

 

فرماندار زاهدان جزئیات حمله به رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زهک را تشریح کرد.

مجتبی خانجانی در گفتگو با خبرگزاری میزان درخصوص سوء‌قصد به رئیس دامپزشکی شهرستان زهک گفت: این موضوع به هیچ وجه امنیتی،‌ تروریستی یا تسویه حساب شخصی نیست.

وی ادامه داد: ضارب این فرد شناسایی و با تلاش ویژه پلیس استان دستگیر شده است و تحقیقات در رابطه با انگیزه این فرد از مجروح کردن رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زهک ادامه دارد.

فرماندار زاهدان با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان تنها دو کشتارگاه در زهک و خاش دارد، افزود: مردم اقدام به خرید مرغ زنده و پرکنی می کنند که همین موضوع باعث ایجاد بیماریهای مشترک انسان و طیور می شود.

وی با بیان اینکه دو شب قبل محموله قاچاق مرغ زنده کشف شد، گفت: این محموله پس از توقیف به کشتارگاه زهک ارسال شد تا پس از بررسی سلامت مرغ ها کشتار انجام شود؛ البته در این مورد باید بگویم که توقیف محموله مرغ قاچاق ربطی به مجروح شدن مدیر دامپزشکی زهک ندارد.

فرماندار زاهدان با اشاره به ساماندهی کشتار طیور در این استان گفت: علاوه بر اینکه از نظر بهداشتی بیماریهای مشترک میان دام وانسان کاهش یافته است، با راه اندازی کشتارگاه ها 300 شغل جدید در استان ایجاد شده است.

خانجانی در پایان با بیان اینکه حال عمومی مسئول دامپزشکی زهک خوب است تصریح کرد: این فرد به زودی از بیمارستان مرخص می شود.
  
  
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر دامپزشک
|
Germany
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
0
3
والا ما که متوجه نشدیدم چی شده؟ برای چی تیراتدازی شده؟ کی؟ چه قصدی داشته؟ آقای فرماندار هم گفته بقصد ترور،امنیتی، شخصی نبوده ینی تفننی بوده؟؟!! عجب اوضاعی شده!
ایشالا حال ایشون زود بهتر شه
واکسیناتور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
0
0
ما هم نفهمیدیم.
ارزوی سلامتی برای همکار عزیز دارم
نظر شما
ادامه