کد خبر: ۳۰۵۲۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر مهدی خلج» در اقدامی پسندیده، برای عیادت از رئیس شبکه دامپزشکی زهک در بیمارستان زابل حضور یافت ...
 
 

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: در طی سال گذشته ۱۵ تن از پرسنل سازمان دامپزشکی کشور مورد ضرب و جرح قرار گرفته اند که این موضوع اهمیت و حساسیت کار در دامپزشکی را نشان می دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اوشیدا، «دکتر مهدی خلج» که به منظور عیادت از رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زهک در بیمارستان زابل حضور یافته بود، عنوان کرد: مورد اصابت گلوله قرار گرفتن آقای ذوالفقاری در راه انجام وظیفه و صیانت از بهداشت عمومی و سرمایه دامی کشور، مبین وظایف پرشمار حاکمیتی و حساس دامپزشکی است که هم در عرصه بهداشت عمومی و سلامت مردم و هم در عرصه اقتصاد ملی نقش اثرگذاری دارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه افرادی به دنبال سودجویی برای کسب مال نامشروع و به مخاطره انداختن بهداشت عمومی، سلامت جامعه و محیط زیست دست به ماشه برده و با اسلحه فردی را که در جهت ارتقا بهداشت عمومی و سلامت جامعه نقش دارد را مورد اصابت قرار می دهند.

خلج خاطرنشان کرد: در طی سال گذشته بالغ بر ۱۵ نفر از پرسنل دامپزشکی درمناطق مختلف کشور مورد ضرب و جرح قرار گرفتند که نشان دهنده آمادگی و بذل جان پرسنل خدوم و زحمتکش این سازمان در مقابل مسولیتی که پذیرفتند می باشد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور بیان داشت: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی با کمک استانداری سیستان و بلوچستان و قطعاً با کمک دستگاه قضایی و امنیتی، به دنبال پیدا کردن مقصر موضوع و ریشه یابی این موضوع بوده تا دیگر شاهد وقوع چنین اتفاقاتی در سطح منطقه نباشیم.

وی با بیان اینکه، نیروهای امنیتی در حال بررسی موضوع تیراندازی بوده و نمی توان در حال حاضر نسبت به انگیزه عاملان تیراندازی اظهارنظر کرد، ادامه داد: احتمالاً سوقصد توسط کسانی که از طریق غیرمجاز قصد جابجایی طیور در سطح استان و کشتار مرغ زنده را داشته اند صورت گرفته است.

خلج ابراز داشت: در سال گذشته، بالغ بر ۱۲۰ هزار راس دام در کشتارگاههای سیستان و بلوچستان کشتار شده و بالغ بر ۲۳ هزار تن گوشت در استان استحصال شده، بنابراین با سیاست دولت و تلاش هایی که صورت گرفته سیستان و بلوچستان یکی از استان هایی است که هم اشتغال و هم اقتصاد را دچار پویایی کرده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته بیش از ۱۶ هزار تن گوشت علاوه بر مصرف داخل استان در کشتارگاه بسته بندی و منجمد شده به نقاط مختلف کشور حمل و در اختیار مردم برای مصرف قرار گرفته است.

وی با عنوان اینکه، به دلیل بارندگی های خوب در سال جاری میزان تولید در کشور افزایش یافته است، ادامه داد: واردات گوشت قرمز به شدت محدود شده، هر چند هیچ گاه در کشور برای هیچ شرکتی فعالیت انحصاری وجود نداشته است، اما هرگاه گوشت به کشور وارد شود تمامی شرکت های مرتبط بدون هیچ محدودیتی می توانند تقاضای خود را به سازمان دامپزشکی کشور تسلیم کنند، چرا که اگر قرار باشد وارداتی صورت بگیرد همه مردم با یک نگاه و با یک دید مورد نگرش قرار خواهند گرفت.

خلج اضافه کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در سامان بخشیدن به صادرات غیرنفتی، سازمان دامپزشکی نیز مشوق صادرکنندگان است بنابراین در این مسیر فعالیت ویژه ای خواهد داشت.

وی ادامه داد: کشتارگاه های صنعتی طیور در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد و تمام مرغ تولیدی و گوشت مرغ مورد نیاز مردم باید در کشتارگاههای صنعتی استحصار شده تا یک گوشت کاملاً بهداشتی به عنوان غذای سالم و رکن سلامت مردم در این مسیر جای گیرد.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
0
1
دکتر خلج خواهشا در تهران وقتی کارفرما ها خلافکار از سراسر کشور سازمان می ایند به همکارانتان بگویید نامه دستشان ندهید، لطفا در سازمان مانند ریاست سازمانهای قبلی پشت همکارانتان باشید ،،،ما را روبروی خلافکاران و زیاده خواهان سنگ روی یخ نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
0
0
(هر چند هیچ گاه در کشور برای هیچ شرکتی فعالیت انحصاری وجود نداشته است، ) ........ واقعا اینطور است ، الان چه کسانی گوشت میآورند ؟ در خواست واردات را سازمان میدهد یا وزارتخانه ، چرا نعل وارونه میزنید. ........... وزیر چهاد ........ وزیر و ........ وزیر 80 درصد گوشت وارداتی را نمیآورند ؟ همه چیز آرومه ...............
کارشناس
|
Iraq
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
0
1
برو دنبال تسری که مسکن کوتاه مدتی باشد
واکسیناتور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
0
0
خواهشن یکم به فکر همکارای نظارت باشید.اقای دکتر خلج کجایی ببینی که کارد رو گلوی همکاراتون میزارن بعدش مسولین محترم دامپزشكي اخرش به ما میگن از اونا طلب بخشش کنید.
بابا کجایه,کاری دکترجان....غیرت غیرت غیرت....به خودتون بیاین.این شایسته دامپزشکی نیست والا....
محبیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
0
0
ضمن عرض سلام به همکاران و زحمت کشان کمنام دامپزشکی خصوصا کاردانان و تکنسینهای دامپزشکی که در کنار دامپزشکان در امر خدمت رسانی و نظارت بر تولید حمل توزیع موادخام دامی در واحدهای بسته بندی و کشتارگاه ها دام و طیور و بخش خصوصی و دولتی فعالیت می کنند اما!!!ریاست محترم سازمان ایا میدانید این طیف از همکاران تا دیرروز امنیت شغلی نداشتند و امروز امنیت جانی شان نیز در خطر می باشد لطفا به فکر طرح موضوع در هیئت دولت و مجلس باشید هم تامین جانی و نیز امنیت شغلی چرا که هر کشتارگاه یا بسته بند به فکر تعدیل نیرو باشد ابتدا از مسئول فنی انهم کاردان و تنسین شروع می کند در بخش دولتی نیز با توجه به گسترش و افزایش وظایف نظارتی کمبود نیروهای های واجد شرایط به نظر خیلی مشهود بوده باید در خصوص جذب و اموزش نیروها مورد توجه جدی قرار گیرد با تشکر کاردان دامپزشکی از زنجان
نظر شما
ادامه