کد خبر: ۳۰۵۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان، از آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان بازدید به عمل آورد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، «دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی کشور در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان، به همراه «نجفی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، از آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان بازدید به عمل آوردند.

در این دیدار دکتر خلج از بخش های مختلف آزمایشگاه مرکزی بازدید و کارشناسان توضیحات لازم درخصوص آزمایشات قابل انجام در بخش مربوطه را ارائه نمودند.

وی با اشاره به نقش اساسی آزمایشگاههای دامپزشکی در تشخیص دقیق بیماریها و درنتیجه کنترل بیماریهای دامی، بر ارتقای سطح علمی کارکنان آزمایشگاه تاکید و از تلاش های پرسنل آزمایشگاه قدردانی کرد.

دکتر خلج با اشاره به مرزی بودن استان و اهمیت تشخیص سریع و دقیق عوامل بیماریزای برون مرزی قول مساعدت های لازم سازمان دامپزشکی کشور، در جهت رفع کمبودهای موجود را داد .

نجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار تقویت آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان را خواستار شد.

در ادامه مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: با توجه به نقش مهم دام و کنه در چرخه بیماری تب کریمه کنگو و ازطرفی ورود دام ازکشورهای همسایه به این استان، تشخیص ویروس عاملCCHF  در بخش مولکولی این آزمایشگاه انجام می شود.

«دکتر مهدی حسینی» با اشاره به حجم بالای ارسال نمونه های کرونا ویروس به خارج استان و مشکلاتی که در زمینه ارسال این نمونه ها وجود دارد، اظهار امیدواری کرد در جهت تجهیز آزمایشگاه مرکزی این استان به امکان تشخیص ویروس کرونا از سوی ریاست سازمان دامپزشکی کشور مساعدت لازم صورت گیرد.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
0
0
چی بیچیدن دور پاهاشون
پلاستیک نیست؟
نظر شما
ادامه