کد خبر: ۳۰۵۷۹
 
 

شاید حیواناتی به اشتباه و یا به اجبار مجبور به خوردن مواد اتانولی شوند، ولی پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد، نوعی از شامپانزه‌ها که در غرب آفریقا زندگی می‌کنند، داوطلبانه و خودخواسته به سمت این مواد می‌روند تا حالت مستی و نشئگی را تجربه کنند.

شامپانزه‌ها نیز به مانند انسان‌ها از اتانول و مواد الکلی متأثر می‌شوند و آثار مستی و سکر در آن‌ها پدیدار گشته و به حالت نشئگی می‌افتند و تلوتلو می‌خورند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از «تابناک باتو»، دکتر کیمبرلی هاوکینگز، یک رفتار‌شناس حیوانات در دانشگاه آکسفورد بروکس انگلیس در گفتگو با روزنامه سان می گوید: حیوانات بسیاری وجود دارند که با خوردن مواد حاوی اتانول، درصدد رسیدن به حالت مستی هستند.

او همچنین می افزاید: دانشمندان در حال انجام مطالعات تکمیلی در این زمینه هستند.

این رفتار‌شناس حیوانات همچنین تصریح کرد، شاید حیواناتی به اشتباه و یا به اجبار مجبور به خوردن مواد اتانولی شوند، ولی پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد، نوعی از شامپانزه‌ها که در غرب آفریقا زندگی می‌کنند، داوطلبانه و خودخواسته به سمت این مواد می‌روند تا حالت مستی و نشئگی را تجربه کنند.

جالب است بدانید که مواد اتانولی در بدن انسان و شامپانزه‌ها به شکل مشابهی می‌سوزد. مستی شامپانزه‌ها توجه دانشمندان بسیاری را به خود جلب کرده است. مشروبی که شامپانزه‌ها می‌خورند شیره شیرین و سفید نوعی درخت بومی آفریقا به نام رافیاست که بر اثر فعل و انفعالاتی به مواد الکلی و اتانولی تبدیل شده و شامپانزه‌ها این شیره را متعمدانه و به منظور مست شدن می‌خورند.
 
 
نظر شما
ادامه