کد خبر: ۳۰۶۰

حکیم مهر -  معدوم سازی 9 استخر در سه مزرعه پرورش، بیماری لکه سفید میگو تحت کنترل درآمد.
 مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماریهای آبزیان سازمان دامپزشکی با اعلام این مطلب گفت: از تاریخ سوم مردادماه سال جاری شیوع بیماری لکه سفید میگو در سایتهای جنوبی کشور گزارش شد که عملیات معدوم سازی و مبارزه با این بیماری در سطح گسترده آغاز شد.
دکتر کاظم عبدی افزود: در حال حاضر بیماری لکه سفید میگو با اقداماتی که توسط سازمان دامپزشکی کشور انجام شده است، از حالت اپیدمی خارج شده و تحت کنترل درآمده است.
وی خاطرنشان کرد: امسال در سایتهای پرورش، عملیات قرنطینه ای شدیدی همزمان با شیوع بیماری آغاز شد و بدین ترتیب از تلفات بسیار زیاد جلوگیری شد. 
هیچ نوع واکسنی برای بیماری لکه سفید میگو استفاده نمی شود
عبدی با اعلام اینکه میگو سطح ایمنی خاصی ندارد، تصریح کرد: استفاده از واکسن که متناسب با نوع و سویه ی بیماری باشد، حدت آن را کاهش داده و 70 تا 100 درصد از میزان تلفات می کاهد.
وی ادامه داد: استفاده از واکسن به پرورش دهندگان این امکان را می دهد تا جهت بهبود سیستم مدیریتی و مقابله با بیماری فرصت داشته باشند اما مصونیت 100 درصد ایجاد نمی کند.
مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماریهای آبزیان سازمان دامپزشکی تاکید کرد: واکسن بیماری لکه سفید میگو که با کمک موسسه تحقیقات شیلات کشور در حال تحقیق است باید پس از گذراندن مراحل آزمایشی، توسط سازمان دامپزشکی مجوز توزیع را دریافت کند که این اقدام نیز منوط به طی کردن مراحل آزمایشگاهی و فارمی است.
عبدی در پایان یادآور شد: در حال حاضر هیچ مشکل خاصی در زمینه لکه سفید میگو وجود ندارد و امیدواریم با رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه ای توسط تولیدکنندگان و اقدامات به موقع همکاران سازمان دامپزشکی در استانهای جنوبی کشور بتوانیم میگوهای کشور را از حمله بیماری لکه سفید مصون بداریم.

 

نظر شما
ادامه