کد خبر: ۳۰۶۰۷
تعداد نظرات: ۹ نظر
اعتبارات کلان و دستمزدهای میلیاردی برای وزارت بهداشت، تبعیت از وزارت جهاد!
این سخنان وزیر بهداشت در حالی بیان می‌شود که وزارت بهداشت تاکنون حاضر به تخصیص بخشی از اعتبارات مربوط به سلامت به سازمان دامپزشکی کشور نشده است ...
 
 

حکیم مهر - وزیر بهداشت با اشاره به نقش تولیتی وزارت بهداشت گفت: وزارتخانه‌های صنایع، جهاد کشاورزی، نیرو، ارشاد و نفت باید از تولیت وزارت بهداشت تبعیت کنند، اما در حال حاضر دقیقاً بر عکس است و ما در برابر تصمیمات آنها منفعل هستیم .

به گزارش حکیم مهر به نقل از وب‌دا، «دکتر سیدحسن هاشمی» در دیدار با نمایندگان قدیم و جدید کمیسیون‌های بهداشت، آموزش و اجتماعی مجلس شورای اسلامی که در موزه تاریخ علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه در سه سال گذشته با همکاری و حمایت مجلس نهم، قدم های موثری را در حوزه سلامت برداشتیم و رضایتمندی نسبی را در بهره مندی از خدمات حوزه سلامت در سراسر کشور ایجاد کردیم.

وزیر بهداشت با اشاره به حمایت های کمیسیون های بهداشت، برنامه و بودجه و آموزش و تحقیقات در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: بدون حمایت آنها نمی‌توانستیم به چنین موفقیتی در طرح تحول سلامت برسیم، البته مشکلاتی وجود دارد که به پایداری این طرح، رفع اشکالات و تحقق سایر خواسته‌های مردم مربوط می‌شود که امیدواریم در مجلس دهم این خواسته‌ها محقق شود.

منابع سلامت وابسته به مالیات باشد

هاشمی با بیان اینکه پایداری منابع حوزه سلامت باید از حالت وابستگی به فروش نفت و بودجه عمومی خارج شود، افزود: منابع حوزه سلامت باید وابسته به مالیات باشد و اگر اعتبارات ما را از بودجه عمومی قطع و به مالیات بر ارزش افزوده وصل کنند، مردم با اطمینان خاطر بیشتری بخشی از این مالیات را برای حوزه سلامت پرداخت می‌کنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در مورد تولیت حوزه سلامت حرف‌های زیادی زده شده و مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی سلامت نیز بر آن تاکید داشتند و تولیت در اختیار وزارت بهداشت نیست و اگر اعتقاد به تقدم پیشگیری بر درمان داشته باشیم، لازم است تا تولیت وزارت بهداشت تقویت شود.

پنج وزارتخانه‌ای که باید از وزارت بهداشت تبعیت کنند

هاشمی در ادامه افزود: وزارتخانه‌های صنایع، جهاد کشاورزی، نیرو، ارشاد و نفت باید از تولیت وزارت بهداشت تبعیت کنند، اما در حال حاضر دقیقا بر عکس است و ما در برابر تصمیمات آنها منفعل هستیم که اگر قانون تولیت وزارت بهداشت را به رسمیت بشناسد، شاهد کاهش مشکلاتی مانند آلودگی هوا، غذا و محیط زیست خواهیم بود و تصمیمات اثرگذار نمایندگان مجلس در تدوین برنامه ششم توسعه می‌تواند مسیر دیگری را برای حوزه سلامت رقم بزند.

تصمیم‌گیری درباره بیمه‌ها از قالب احساس و رودربایستی خارج شود

وزیر بهداشت یکی از بزرگترین مشکلات حوزه سلامت را بیمه‌ها دانست و گفت: آنچه اهمیت دارد این است که تصمیم گیری در مورد تجمیع بیمه‌ها از قالب احساس، سلیقه و رودربایستی بیرون بیاید و با توجه به تجربیات بین‌المللی، تصمیمی علمی گرفته شود، زیرا حدود یک قرن است که در دنیا بیمه وجود دارد.

هاشمی با بیان اینکه اگر بیمه، به عنوان صنعت در کشور ایجاد نشود، سلامت مردم تامین نخواهد شد، اظهار داشت: باید همه منابع را در قالب خرید خدمت از بیمه‌ها جمع کنیم تا بتوانیم نظام ارجاع را شکل دهیم و در قالب خریدار واحد یعنی بیمه‌ها بتوانیم کیفیت خدمات حوزه سلامت را افزایش داده و مردم را بیش از گذشته مورد احترام قرار دهیم.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت حقوق مردم در حوزه سلامت، تصریح کرد: در حال حاضر مشکلاتی در حوزه سلامت از سوی ارائه دهندگان خدمات وجود دارد که منحصر به پزشکان یا بخش دولتی و خصوصی نیست، اما حقوق مردم ممکن است مغفول واقع شود. درست است که نظام پزشکی به عنوان نهادی صنفی و دستگاه‌های نظارتی وجود دارند، اما در بسیاری از مواردی که مردم دچار خسارت می‌شوند، وزارت بهداشت در بخش حاکمیتی اختیاری ندارد.

هاشمی ابراز امیدواری کرد تا در قالب برنامه ششم توسعه و بودجه عمومی سال آینده کشور، تصمیمات موثری گرفته شود که مکمل اقدامات انجام شده باشد.

وزیر بهداشت در پایان یادآور شد: فرصت مغتنمی است که طرح تحول سلامت و تجربیاتی که در طول سه سال اجرا به آن رسیده‌ایم، اشکالات و راه‌حل‌هایی که به نفع سلامت مردم و بودجه عمومی باشد را با نمایندگان مردم در میان بگذاریم، زیرا آنها می‌توانند با تصمیمات خود در ارتقای نظام سلامت موثر باشند.
 
 
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
0
1
بارزترین دستاورد نظام سلامت حقوق نجومی پزشکان است که تشویق کننده اختلاف طبقاتی است
تارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
0
0
دقیقا وبس
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
0
2
احتمالا این آقا به بودجه های میلیاردی بهداشت راضی نیست و با استعمار سایر سازمانها بودجه بخور نمیر سایر سازمانها را هم مال وزارتخانه متبوع خودش بکنه.
ولی از طرفی آفرین داره که اینقدر به فکر وزارتخانه متبوع خودش هست.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
0
1
به نظر بنده اگه تمام وزارتخانه ها را تابع وزارت بهداشت کنند بهتره!! این آقا فکر میکنه شق القمر کرده تو طرح تحول یه خدمت بزرگ کرده و آنهم حقوق های چن ده میلیونی پزشکانه این عزیز وزارت بهداشت را پزشک سالار کرده حالا مونده کل کشور رو پزشک سالار بکنه. مثل اینکه پیشگیری بهتر از درمانه و این دکتر عزیز اصلا تو این فکر نیست بودجه دامپزشکی به اندازه شاید یک شهرستان کشور هم نیست با اینهمه کار بیاد این چندرقاز را هم بگیره بده پزشکا هم خیالش راحت بشه هم انشا الله بتونیم اختلاف طبقاتی را بیشتر کنیم.
بهتره اول بره فیش های حقوقی و کارانه چن ده میلیونی پزشکا رو کم کنه و خدا را در نظر بگیره و به فکر اون روستایی بدبخت باشه نه جیب پزشکا بعد بیاد چشمش دنبال اعتبارات اندک سایر دستگاهها باشه.
دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
0
1
طرح تحول نظام سلامت يا طرح تحول نظام پرداختي هاي پزشكان!!!
ناشناس
|
Finland
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
0
0
سلام.جناب دکتر هاشمی ,جز تاسف چیز دیگری نباید گفت ,با وجود احترام زیاد برای شما ,ولی این راه که شما می روی رو به ترکستان است.عملا طرح تحول سلامت شما شکست خورده برادر.ساختن بیمارستان و استخدام پرستار هتر نیست ,وزیر جان یک سری به اورژانسهای بزن تا عمق فاجعه را ببینید.به نظر بنده یکی از کم کار ترین وزرات خانه های کشور وزارت درمان است .اصلا شده یک بنگاه اقتصادی که خون مردم را قطره قطره می خوره.دکتر کامیاب قیصربیگی
پاسخ ها
دکتر دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
این راه که سیستم فعلی وزارت بهداشت داره پیش میبره رو به افغانستان است، تورکستان که بهتره اوضاعش! اینکه یک قشر حفاظ پولادین دور خودشون کشیدند و هیچ نقدی رو قبول ندارند و در مقابل کوچکترین احیای حقوق دیگر رشته ها و مسئولان نظام سلامت دست به اعتراض و مقاومت بی منطق می کنند واقعا در کمتر کشوری در دنیا دیده می شود. امید است قدری بیشتر تفکر شود.
واکسیناتور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
0
صبح تا شب تو بدترین شرایط آب و هوایی داریم کار میکنیم. هزارتا کثافت رو سر و صورتمون میریزد و هر روز درمعرض خطر گرفتن بیماری مشترک هستیم که البته چنتاییش رو گرفتیم. و هر روز چندین کیلومتر پیاده روی با صدتا واکسن و سوزن و سرنگ... میکنیم.آخرش تو کثیفترین مکانها شروع به واکسن زدن میکنیم و لگد خوردیم و شاخ خوردیم و زیر دست پای دام افتادیم و دست و پا مون شکست و روزی کلی پهن و گردو غبار تو حلقمون میره و روزی دو سه هزارتا گوسفند واکسن میزنیم و آخرش نای برگشتن به خونه نداریم و........ آخرش یک تومن حقوق میدن و سهممون از بودجه سلامت صفره ..... تا ما پیشگامان عرصه بهداشت و سلامتی جامعه باشیم .
حالا آقای دکتر جناب وزیر بهداشت اومدن این حرفا رو میزنن...حق داره شاید به خاطر اونه که خبر از کار ما نداره اونم به خاطر بی کفایتی مسئولین و دکترای کوته فکر دامپزشکیه.... بخدا قسم برده ایم و فقط از خود خدا میخوام به داد ما برسه..................
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
0
0
دکتر هاشمی عزیز اگر عموم مردم ندانند ما که میدانیم طرح تحول جیب پزشکان(طرح تحول سلامت) یک طرح شکست خورده است و من در عجبم که یک وزیر بهداشت هیچ اطلاع و توجهی به دامپزشکی که از ارکان مهم پیشگیری است را ندارد اگه اطلاع ندارید که وامصیبتا! اگر اطلاع دارید هم چرا هیچ توجهی ندارید شما وزیر بهداشت 80 میلیون هستید نه وکیل مدافع پزشکا.دکتر عزیز وزارتخانه شما از بی کفایت ترین وزارتخانه هاست خواهشا یه سری بزنید به روستاها اینهمه بیماری مشترک(بیش از 800 بیماری مشترک) و نظارت به فرآورده های خام تنها و تنها در دامپزشکی است. والحمدلله یک دانش آموز هم حتی میدونه که پیشگیری بر درمان اولویت داره خواهش میکنم لحظه ای فکر کنید و بعد عمل کنید.موفق باشید
نظر شما
ادامه