کد خبر: ۳۰۶۱۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
خبرگزاری فارس: آسیبی به فلاحت‌پیشه وارد نشده/ شهادت راننده فرماندار
 

فلاحت‌پیشه: تأثر من به‌خاطر دو جوانی است که در این حادثه جان خود را به‌خاطر خدمت به مردم از دست دادند

«حشمت‌الله فلاحت‌پیشه» نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس ضمن تشریح جزئیات سوءقصد به وی و مدیران کرمانشاه گفت: پس از برگزاری نشست شورای اداری دالاهو عازم منطقه ریجاب بودیم که در کمین تروریستی گرفتار شدیم که من توفیق شهادت نداشتم اما دو نفر از همراهان شهید شدند و فرماندار و مدیرکل شیلات استان نیز مجروح شدند.

به گزارش تسنیم، وی ضمن تشریح جزئیات سوءقصد به وی و مدیران کرمانشاه اظهار داشت: این حوادث هرگز در گذشته رخ نداده و احتمال دارد که از بیرون مرزها سازماندهی شده باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: پس از برگزاری نشست شورای اداری دالاهو عازم منطقه ریجاب بودیم که در کمین تروریستی گرفتار شدیم و دو تن از دوستان ما نیز شهید شدند؛ همچنین راننده فرماندار و رئیس دامپزشکی منطقه در این حمله تروریستی جان باخته و فرماندار دالاهو و مدیرکل شیلات استان کرمانشاه به‌شدت آسیب دیدند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی افزود: ما به‌عنوان شهروند در آن منطقه حضور داشتیم و مسلح رفت‌وآمد نمی‌کردیم اما به‌دلیل مرزی بودن منطقه به‌طور حتم عواملی خارج از کشور این حادثه را برنامه‌ریزی کرده بودند وگرنه این منطقه امن است و نیروهای مردمی به‌همراه نیروهای امنیتی بلافاصله بعد از حادثه موضوع را پیگیری کردند.

وی ضمن تشکر از مردم بابت ابراز نگرانی تأکید کرد: تأثر من به‌خاطر دو جوانی است که در این حادثه جان خود را به‌خاطر خدمت به مردم از دست دادند و اطمینان دارم نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی منطقه به‌زودی این افراد را شناسایی می‌کنند و قبل از خروج از کشور شناسایی و مجازات می‌شوند.

فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: این اقدامی تروریستی و ناجوانمردانه بود و ما مسلح نبودیم و اشرار چند دقیقه ما را به رگبار بستند و دو جوان عزیز شهید شدند.

این نماینده مجلس افزود: این اقدامی تروریستی با هدف نا امن نشان دادن منطقه است در حالیکه ما هیچوقت مشکل ناامنی در منطقه دالاهو نداشتیم.

وی بیان کرد: مردم و مسئولان استان کرمانشاه آماده پذیرایی از دولت در سفر استانی هستند و این اقدامات نمی‌تواند کارهای مسئولان کشور را با تعلل و تاخیر مواجه کند اما نکته جالب این بود که نیروهای مردمی به کمک آمدند و معتقدم با کمک نیروهای مردمی بزودی این تروریست‌ها شناسایی می‌شوند.

فلاحت پیشه گفت: این منطقه امن است و در آستانه سفر دولت به استان این اقدام صورت گرفته و دشمنان بدانند با حادثه تروریستی کور نمی‌توانند منطقه را نا امن نشان دهند.

وی گفت: از شهادت ناجوانمردانه دوستانم بسیار متاثرم و ای کاش من نیز شهید می‌شدم. تروریست‌ها هدفشان این است که مانع خدمتگذاری دولت به مردم شوند و ما امروز برای حل مشکلات مردم به منطقه رفته بودیم.

فلاحت پیشه گفت: دشمنان همه اقدامات ضد امنیت ملی را به کار گرفته‌اند تا مولفه‌های کلان امنیتی در ایران را تهدید کنند اما عزم مردم برای ناکام گذاشتن دشمنان جزم می‌شود.
 

 

حضور نیروهای امنیتی و انتظامی در محل حادثه، یک ساعت و چهل و پنج دقیقه پس از وقوع حادثه

یکی از همراهان حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با بیان اینکه ضاربان حمله تروریستی در کرمانشاه ۴ نفر بودند، گفت: نیروهای امنیتی دیر رسیدند.

به گزارش ایلنا، حمله به فرماندار دولت روحانی در حالی صورت گرفته که چند مسئول استانی کرمانشاه و نماینده مردم دالاهو و اسلام‌آباد غرب با چند خودرو به منطقه می‌رفتند و تروریست‌ها به‌وسیله یک دستگاه خودروی پژو خود را در میان خودروهای حامل مسئولان قرار داده و پس از متوقف کردن خودروی مسئولان، آن‌ها را به رگبار بسته است.

در این حمله تروریستی دکتر نیک‌عزم کارشناس دامپزشکی شهرستان و کرمی راننده فرماندار دالاهو به شهادت رسیدند و فرامرز اکبری فرماندار دالاهو، سیدفرزاد افضلی مدیر کل شیلات و جاسم بختیاری از همراهان فلاحت پیشه در این حادثه زخمی شده‌اند.

به گفته یکی از شاهدان عینی به مدت یک ساعت و چهل و پنج دقیقه پس از وقوع این حادثه هیچ یک از نیروهای امنیتی و انتظامی در محل حضور پیدا نکردند .

به آتش کشیدن پژو پارس سربی رنگ ضاربین توسط خود آنها

به گزارش ایلنا، در این حادثه در ساعت چهارده و چهل دقیقه به وقوع پیوست، افراد ضارب ۴ نفر بودند با به آتش‌کشیدن پژوی سربی رنگ خود، پیاده به سوی نواحی مرزی فرار کردند.

 
 

این حادثه کار عوامل گروهک های ضدانقلاب خارجی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حمله مسلحانه عوامل تروریستی ضدانقلاب به خودروی نماینده و فرماندار اسلام آبادغرب و دالاهو نسبت به فعالیت مجدد این تروریست‌ها ابراز نگرانی کرد و گفت: وزارت کشور باید هرچه سریع‌تر نسبت به پاکسازی منطقه از عوامل تروریست اقدام کند.

«علاءالدین بروجردی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در پی سوءقصد به خودروی حامل نماینده و فرماندار اسلام‌آباد غرب و دالاهو ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی گفت: طی تماسی که با آقای فلاحت پیشه داشتم متوجه شدیم خوشبختانه حال عمومی ایشان مساعد بوده و جراحت سطحی دارند، اما متأسفانه دو تن از سرنشینان این خودرو (راننده و حجت الله نیک عزم یکی از مسئولان دامپزشکی منطقه) به شهادت رسیدند و فرماندار دالاهو نیز که زخمی شده بود هم اکنون تحت درمان است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه طبق اطلاعات به دست رسیده، شخص آقای فلاحت پیشه یکی از اهداف تروریست‌ها بوده که البته جان سالم به در برده است، عنوان کرد: ظاهرا تروریست ها خودروی نماینده اسلام آباد غرب را تحت نظر داشته و آن را مورد هدف قرار داده اند اما بعد از اینکه متوجه شدند آقای فلاحت پیشه در خودروی دیگری است، آن را نیز مورد اصابت رگبار مسلسل های خود قرار دادند.

وی افزود: بنده از طرف کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خدمت خانواده بازماندگان شهدای این حادثه تروریستی تسلیت عرض کرده و امیدوارم با اقدام سریع نیروهای امنیتی به خصوص مسئولان وزارت کشور که مسئولیت امنیت کشور را برعهده دارند، عوامل جنایتکار این فاجعه دستگیر و به سزای عمل خود برسند.

بروجردی در ادامه با اشاره به فعال شدن مجدد عوامل ضدانقلاب برون مرزی در داخل کشور، گفت: اخیرا نیروهای ضد انقلاب درگیری هایی نیز با نیروهای سپاه داشته اند که به نظر می رسد حادثه ترور نماینده مجلس نیز کار عوامل گروهک های ضدانقلاب خارجی است که به داخل نفوذ کرده و این ترور حساب شده را انجام داده اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه عوامل تروریستی هم اکنون از سوی نیروهای سپاه پاسداران تحت تعقیب هستند، خاطرنشان کرد: امنیت در نقاط مرزی بالاست اما تحرکات اخیر گروهک های ضدانقلاب که تعداد قابل توجهی از آنها از سوی نیروهای سپاه به درک واصل شده اند، پدیده جدیدی است که باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد و از وجود تروریست ها پاک شود.

 
 

خودروی مورد حمله قرار گرفته، حامل پنج نفر بوده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: منابع امنیتی در حال بررسی جزئیات حادثه سوءقصد به نماینده اسلام‌آباد غرب هستند.

«یوسف شاه‌حسینی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با اشاره به اینکه این حمله تروریستی ساعت 14:30 امروز در منطقه ریجاب شهرستان کرمانشاه رخ داده است، اظهار داشت: در این حادثه راننده خودرو و رئیس دامپزشکی منطقه جان باختند و حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، فرماندار دالاهو و مدیرکل شیلات استان دچار جراحت شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه این خودرو حامل پنج نفر بوده است، عنوان کرد: این مسئولان به‌منظور بازدید از طرح کشاورزی در بخش شیلات به این منطقه سفر کرده بودند که خودروی آنها توسط افراد ناشناس و به‌وسیله رگبار مورد حمله تروریستی قرار گرفت.

محل وقوع حادثه
 
 

شرح ماجرا از زبان یکی از مجروحین حادثه

«افضلی» مدیر کل شیلات استان یکی از مجروحان این حادثه نیز که هم اکنون در بیمارستان آیت‌الله طالقانی کرمانشاه بستری است به خبرنگار مهر، گفت: داخل خودروی فرمانداری نشسته بودیم فرماندار دالاهو صندلی جلو کنار راننده نشسته بود و من و آقای فلاحت پیشه و مدیر کل دامپزشکی استان نیز عقب خودرو نشسته بودیم، از ایست بازرسی که رد شدیم تا مسیری رفتیم مشغول صحبت بودیم، یک مرتبه تیراندازی بسیار زیادی شروع شد و رگبار تیر به سمت ماشین ما، یکی دو تا از خودروهایی که با ما بودند متوقف شدند و چند دقیقه‌ای تیراندازی شدید شد و همه سرها را پایین گرفته بودیم و خودمان را استتار کرده بودیم تا اینکه تیراندازی تمام شد و چند نفر از مسئولان و انتظامی به سمت ما آمدند.

به گفته مسئولان نیروی انتظامی استان کرمانشاه ضاربان این حادثه تروریستی اتومبیل خود را در روستایی به آتش کشیده و با پای پیاده در کوهستان به سمت نواحی مرزی با عراق متواری شدند.

 
 مطالعه و برآورد اجتماعی مسائل روز جامعه در سطوح مختلف

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته است

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با توجه به اتفاق، عوامل انتظامی در منطقه حضور پیدا کردند و اقدام به ردگیری ضارب یا ضاربین این حادثه صورت گرفت و شناسایی هویت ضاربان در دست بررسی است و خبر تکمیلی آن اعلام می‌شود.

«سرهنگ محمدرضا آمویی» گفت: تاکنون هیچ گروه یا گروهکی که با نظام جمهوری اسلامی ایران ضدیت دارند، مسئولیت این اتفاق را بر عهده نگرفته است.

وی ببیان کرد: با توجه به این اتفاق سریعاً نیروهای انتظامی ما در منطقه مستقر شدند و نیروهای پشتیبانی به شهرستان دالاهو اعزام شد و در حال حاضر اوضاع در شهرستان دالاهو تحت کنترل است و آرامش برقرار است.

سرهنگ آمویی از مردم خواست که اخبار مربوط به حادثه تروریستی دالاهو را از طریق رسانه های رسمی پیگیری کنند و از شایعه پراکنی در این زمینه بپرهیزند.

وی افزود: پس از وقوع این عملیات تروریستی تیم های عمل کننده از شهرستان های دالاهو و اسلام آباد غرب وارد عمل شدند.

معاون فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه عنوان کرد: تیم هایی از مرکز استان نیز برای بررسی موضوع به منطقه اعزام شده است.

آمویی افزود: تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عوامل این حادثه تروریستی ادامه دارد.

وی اعلام کرد: جزییات این حادثه پس از مشخص شدن تحقیقات نهایی توسط رسانه های رسمی کشور اطلاع رسانی خواهد شد.

 
 

شهادت «دکتر حجت‌الله نیک عزم» بر اثر خونریزی شدید در اتاق عمل

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه حادثه حمله به خودروی نماینده اسلام آبادغرب و فرماندار دالاهو سه مجروح داشته است، وضعیت مصدومان این حاثه را تشریح کرد.

«دکتر ساره محمدی» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه در حادثه حمله به خودروی نماینده اسلام آبادغرب دو نفر کشته و سه نفر مجروح شدند.

وی تصریح کرد: در این حادثه متاسفانه غلامرضا کرمی راننده خودرو در سر صحنه حادثه و حجت‌الله نیک عزم یکی از پرسنل دامپزشکی بر اثر خونریزی بسیار در اتاق عمل جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این حادثه سه مجروح نیز داشته که فرامرز اکبری فرماندار دالاهو یکی از مجروحان این حادثه بود که با انتقال به بیمارستان امام خمینی(ره) اسلام آبادغرب و انجام عمل جراحی، خونریزی او بند آمده و در حال حاضر در حال انتقال به بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه است.

وی تصریح کرد: هم‌چنین سیدفرزاد افضلی مدیرکل شیلات استان نیز یکی دیگر از مجروحان این حادثه است که از ناحیه مچ پا دچار جراحت شد که در حال حاضر اقدامات درمانی برای او در بیمارستان طالقانی کرمانشاه در حال انجام است.

محمدی اظهار کرد: در این حادثه بختیاری از همراهان نماینده اسلام آبادغرب هم از ناحیه دست دچار آسیب شد که اقدامات درمانی برای او نیز در حال انجام است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: در این حادثه حشمت‌الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آبادغرب در مجلس به وسیله شیشه‌های شکسته خودرو دچار جراحت شد.

 
 

وضعیت عمومی مناسب سه تن از مجروحان حادثه

مدیر روابط عمومی مرکز فوریت های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه؛ وضعیت عمومی سه تن از مجروحان حادثه امروز شهرستان دالاهو را مناسب ارزیابی کرد.

«اکبر آزادی» یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حال عمومی سیدفرزاد افضلی مدیرکل شیلات استان کرمانشاه و بختیارپور کارمند اداره دامپزشکی استان که از ناحیه پا و دست مجروح شده اند؛ هم اکنون خوب است.
وی گفت: این دو تن هم اکنون در بیمارستان طالقانی کرمانشاه تحت مراقبت هستند.

وی اظهار کرد: حال اکبر فرامرزی فرماندار شهرستان دلاهو نیز که از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، رضایت بخش است.

وی گفت: فرماندار دالاهو برای مداوا به بیمارستان سرپل ذهاب منتقل شد و دقایقی پیش برای ادامه درمان به بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه انتقال یافت.

در حادثه تروریستی بعد از ظهر امروز که در منطقه ریجاب شهرستان دالاهو روی داد کرمی راننده فرماندار شهرستان دالاهو و حجت الله نیک عزم کارمند اداره دامپزشکی نیز به شهادت رسیدند. حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم شهرستان های اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی نیز در این حادثه جراحت سطحی برداشت.

 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
0
1
لعنت خدا بر عاملین این حادثه، روح این دو شهید قرین رحمت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
0
0
لعنت خدا بر تروریست ها کلا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
0
0
متاسفانه هرچی آفته مال قشر ضعیف دامپزشکیه...!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
0
0
مدیر کل دامپزشکی کرمانشاه در ماشین فرماندار بوده یا دکتر نیک عزم؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
0
0
شهدا چشم وچراغ این ملت هستند .حقیر نیز این مصیبت را محضر خانواده محترم اقای دکتر نیک عزم تبریک و تسلیت عرض مینمایم وهمچنین به حضور ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور وکلیه همکاران عزیز و زحمتکشم در استان کرمانشاه .با احترام سعید صادقی کارشناس مرکز ملی تشخیص سازمان .
منال کرمانشاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
0
0
ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم این شهید ایا فکر نمی کنید بی توجهی یکی از مسئولین محترم همراه گروه به تذکر مسئولین امنیتی مبنی بر رصدعناصر ضد انقلاب در منطقه سبب بروز این حادثه بوده است؟
چرا یاد نمی گیریم به تخصص و دانش فنی دلسوزان انتظامی و امنیتی این مملکت احترام بگذاریم و فکر می کنیم اگر سمت بالایی داریم و چند دفعه بیشتر از بقیه در مرکز کشور در جلساتی حاضر شده ایم می توانیم در همه تصمیم گیریها حرف آخر را بزنیم و به راهنمایی دیگران احتیاجی نداریم . برادر نه چندان عزیز ایا شهامت پذیرش مسئولیت خطای خود را دارید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
0
خدا عاملین این جنایتو به بدترین شکل ممکن مجازات کند که فرزندی را بی پدر،خانمی را بی همسر،مادری را جگرسوخته،وپدری را داغدیده کردن،وخداوند حافظ طلایه داران این امنیت
نظر شما
ادامه