کد خبر: ۳۰۶۳۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اعلام سه محور اصلی فعالیت موسسه رازی باتوجه به اسناد بالادستی گفت: براین اساس، موضوع خصوصی سازی موسسه رازی به هیچ وجه مطرح نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر اسکندر زند» ظهر دوشنبه در جریان بازدید از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، در نشستی مشترک که با حضور دکتر حمید کهرام رئیس موسسه و اعضای هیئت علمی که در محل این موسسه برگزار شد، شرکت کرد.

وی در این نشست با اشاره به سیاست ها و برنامه های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برای تعالی و رشد موسسات و سازمان های زیرمجموعه، به طور خاص رویکردهای مورد نظر سازمان متبوع خود را برای تعالی جایگاه موسسه رازی تبیین کرد.

دکتر زند در این نشست چابک سازی را نیاز ضروری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی دانست و تاکید کرد: این سازمان برای ادامه فعالیت نیازمند تجدید قوا و بازبینی در سیاست هایش است و باید تفکری نو به این مجموعه تزریق شود.

وی گفت: به همین علت شعار چابک سازی و نوسازی را سرلوحه کار قرار داده و برنامه اثربخشی را در شش وظیفه تعریف شده این سازمان دنبال می کنیم و از تمام مراکز زیرمجموعه این سازمان انتظار است در دستیابی به این هدف متعالی مارا یاری کنند.

دکتر زند در ادامه با اشاره به اهمیت موسسه رازی در کشور گفت: در چارچوب رویکردهای جدید مبتنی بر نوسازی و چابک سازی، رسالت موسسه رازی در سه محور تعریف شده که امیدواریم با همکاری و همراهی تمام کارکنان این مجموعه بزرگ به آن جامه عمل پوشانده شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی توسعه تعاملات بین المللی از طریق افزایش مراودات با شرکت های بین المللی، زمینه سازی برای حضور محققان موسسه رازی در فرصت های مطالعاتی جهانی، حضور در کنفرانس ها و کنگره ها؛ ارتقای جایگاه پژوهش به ویژه پژوهش های دامپزشکی و پایش روند تولید و انتقال فناوری و دانش فنی را از وظایف اصلی موسسه رازی اعلام و برحرکت پرشتاب تر در این بخش تاکید کرد.

وی اظهار امیدواری کرد با راه اندازی پژوهشکده های موسسه رازی، این مجموعه بی بدیل خاورمیانه هر چه بیشتر در مجامع بین المللی بدرخشد و با جذب حدود 50 نفر عضو هیئت علمی جدید، به مراتب بیش از گذشته در جهت تولید فناوری واکسن و فرآورده های بیولوژیک جدید گام بردارد.

تبدیل ایران به قطب واکسن سازی منطقه با کمک موسسه رازی

دکتر زند با بیان اینکه انتقال دانش فنی از وظایفی است که تمام زیرمجموعه های سازمان تات باید آن را اجرا کنند، در عین حال یادآور شد: موسسه رازی باید با حفظ هسته های اولیه خود، دانش فنی را به بخش خصوصی توانمند انتقال دهد.

وی تاکید کرد: هدف این کار، درآمدزایی و هزینه کرد درآمد حاصل از انتقال فناوری در بخش تحقیقات همچنین تبدیل کشورمان به قطب واکسن سازی منطقه است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه آنچه در موسسه رازی قابل واگذاری است، دانش فنی است، اظهار داشت: این موسسه با قدرت و قوت به تولید دانش فنی و انتقال فناوری برای کسب درآمد، پویایی و ارتقای جایگاه بین المللی خود ادامه خواهد داد و به هیچ وجه بحث خصوصی سازی مطرح نیست.

وی در عین حال کوچک سازی موسسه رازی را به مرور زمان امری اجتناب ناپذیر خواند و تاکید کرد: این کار قطعا با حفظ امنیت شغلی کارکنان انجام خواهد شد.

دکتر زند با تاکید بر اینکه باید موانع چالاکی و پویایی موسسه رازی را حذف کرد اظهار داشت: عملکرد این مجموعه و مدیریت دکتر کهرام در چند سال اخیر حاکی از حرکت به سمت پویایی بیشتر است.

وی با اشاره به همراهی کامل تمام مراکز زیر مجموعه سازمان تحقیقات در اجرای سیاست چابک سازی، از اعضای هیئت علمی و کارکنان موسسه رازی خواست در نیل به این رویکرد، مدیریت را همراهی کنند.
 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
2
0
ایشان اول مشکلات سازمان تحقیقات شون رو حل بکنند و الگوی ما بشوند در انتقال دانش فنی، اینطوری بهتر نیست؟ ضمنا این حرف کاملا بی ربط است و روی دیگر سکه خصوصی سازیست. ضمنا ما در وضعیت فعلی از قطب بودن در واکسن سازی منطقه عبور کرده ایم و دلیلش هم اینست که در دو سال گذشته واردات واکسن به کشور 35 درصد رشد داشته است. نتیجه خوبی نیست؟
سید
|
United States of America
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
1
ای کاش روزی برسد که قدر نخبگان واقعی و مدیران زحمت کش رو بدانیم متاسفانه در هر مجموعه چند فرد که در انجام امورات اصلی خود ناتوانند سعی دارن آسمان ریسمان بلکه ضعفشان ناپیدا بماند.من بعنوان عضو هیئت علمی این موسسه به شخص و مدیریت آقای دکتر کهرام افتخار میکنم.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
1
0
حتی دانش فنی هم اگر واگذار شود خیانت است اگر نمیوانید کمکی به ارتقای آن بکنید پس لطفا دست نزنید. اوج فعالیت و نقش آفرینی رازی در دوره ای بوده است که با همین سبک و سیاق کار میکرده اگر هنرمندید همان نقطه اوج را در موسسه دو مرتبه احیا کنید تا بعد ببینیم واگذاری ، سبک سازی، چابک سازی و دهها عنوان دیگر چه خواهد شد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
1
0
سایت موسسه رازی: دکتر زند، عملکرد این مجموعه و مدیریت دکتر کهرام در چند سال اخیر حاکی از حرکت به سمت پویایی بیشتر است.


لطفا یکی بگه واقعا اینطوریه؟؟؟؟!!!! یا معنی حرکت رو نمیدونیم یا معنی پویایی رو ، شاید هم هر دو تاش باشه. البته یک حدس دیگه هم احتمالش هست و اون اینکه جهت نما اشتباهی کار میکنه و در هر صورت این هم میشه داستان همیشگی که بعد از چند سال یکهو میگیم چرا ایطور شد؟ و بعد کلی بحث و جدل یک رد پای بیگانه در موضوع پیدا میکنیم . البته ممکن است رد پا خیالی باشه ولی مهم اینه که چه خودی و چه بیگانه به یک جا ختم میشه و اون تعطیلی فعالیت ها و همین آب باریکه تولید است
نظر شما
ادامه