کد خبر: ۳۰۶۴۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

تجاری‌سازی و انتقال دانش فنی تولیدات مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی به بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان، مبتنی بر قوانین بالادستی و سیاست‌های کلی نظام تدوین شده و به معنای اعمال سلیقه شخصی و مدیریتی نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، مشاور وزیر جهاد کشاورزی در نشست مشترک با حضور رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، رئیس و اعضای هیأت علمی مؤسسه رازی در محل این مؤسسه گفت: مؤسسه رازی مجموعه‌ای پرافتخار با دارایی‌های مشهود و نامشهود و دانش علمی ارزنده است که سال‌های متمادی در حفظ بهداشت و سلامت مردم کشورمان حضوری مستمر و اثرگذار دارد.

«غلامرضا نوری» با اشاره به سیاست‌های ابلاغی وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر تجاری‌سازی محصولات مؤسسه رازی افزود: تجاری‌سازی و انتقال دانش فنی تولیدات این مؤسسه بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان، مبتنی بر قوانین بالادستی و سیاست‌های کلی نظام تدوین شده و به معنای اعمال سلیقه شخصی و مدیریتی نیست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این سیاست‌ها، مجموعه‌های دولتی با حفظ وظایف حاکمیتی خود، وظایف تصدی‌گری را باید به بخش خصوصی واگذار کنند، زیرا دولت نمی‌تواند فعال اقتصادی خوبی باشد و شکست اقتصادهای دولتی در دنیا این واقعیت را تأیید می‌کند.

نوری با اشاره به فضاسازی‌هایی مبنی بر واگذاری مؤسسه رازی به بخش خصوصی ادامه داد: مؤسسه رازی مجموعه‌ای دولتی و فعالیت آن حاکمیتی محسوب می‌شود؛ بنابراین قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست. این مؤسسه دولتی بوده و دولتی خواهد ماند. وزیر جهاد کشاورزی نیز به دفعات و به صراحت اعلام کرده که حتی وجبی از خاک این مؤسسه به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود و تنها دانش فنی محصولات این مؤسسه انتقال می‌یابد.

وی تصریح کرد: انتقال فناوری مورد توجه در سیاست‌های ابلاغی وزیر جهاد کشاورزی، نه‌تنها به ارتقای جایگاه و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و ارزشمند این مجموعه کم نظیر کمک می‌کند بلکه باعث می‌شود مؤسسه رازی بخشی از صنعت واکسن‌سازی بین‌المللی را به دست گیرد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی شرکت‌های دانش‌بنیان مؤسسه رازی را در اولویت این واگذاری‌ها اعلام کرد و یادآور شد: بر اساس سیاست‌های ابلاغی سهم ویژه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان موجود در این مؤسسه پیش‌بینی شده است.

نوری هدف از اجرای این سیاست‌ها را سوق مؤسسه رازی به سمت گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی و توسعه فناوری یاد کرد و اظهار داشت: این مجموعه با تمرکز بر طرح‌های تحقیقاتی، می‌تواند به سمت تولید واکسن‌های جدید و بازیابی جایگاه بین‌المللی خود گام بردارد.

وی در پایان با قدردانی از اقدامات انجام‌شده برای تجاری‌سازی محصولات، خواستار تسریع این حرکت شد و تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان این آمادگی را در خود ایجاد کنند تا واجد شرایط انتقال دانش فنی شده و رویکرد توسعه‌ای مؤسسه رازی سریع‌تر دنبال شود.
 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
0
مجید جون، دلبندم، او ن یک وجب خاک رو که دیدی میگن در مقابل خصم میهن است نه برای عوامل داخلی، اینجا موضوعیت خاک نیست بلکه دانش فنی است که ارزشمند است و عده ای خود را به نادانی زده اند و میگویند خصوصی سازی نه ، ولی دانش فنی را به بیرون میدهیم. اینجا دشمن خارجی نیست بلکه همچون موارد بسیاری ، شاهدیم که ازز داخل بذر تعطیلی و انحطاط را می پاشند و از طرفی با انبوه واردات طوری وانمود خواهند کرد که همه چیز آرام است ولی در واقع تعطیلی صنعت بزرگ و ریشه داری را رقم میزنند.
رامبد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
0
0
چه آدم با نمکی هستن.
میرافضلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
0
0
یک جوری حرف زده انکار بعد از ۱۲۰ سال ۰۰۰ خاکم به دهن ۰۰ روم سیاه ۰۰ رییس بعدی موسسه ایشان هستند![[[!
نظر شما
ادامه