کد خبر: ۳۰۶۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رییس سازمان دامپزشکی کشور از دولت و مجلس شورای اسلامی خواست 10 درصد از اعتبارات بخش سلامت را به دامپزشکی اختصاص دهد تا این سازمان بتواند با این تامین اعتبار امنیت غذایی و بهداشتی شهروندان را بیشتر تامین کند.

به گزارش حکیم مهر، «دکتر مهدی خلج» روز چهارشنبه در حاشیه آیین تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان کردستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مجوزهای بهداشتی در بخش های دام و طیور و فرآورده های مختلف دامی به کشورهای منطقه صادر شده است.

وی اضافه کرد: از عمده ترین فرآورده های دامی صادر شده می توان به 15 هزار و 500 تُن گوشت مرغ، 130 هزار راس دام زنده و 16 هزار تُن انواع تخم مرغ خوراکی و نطفه دار اشاره کرد.

به گفته وی در این مدت یک هزار و 629 مورد مجوز برای واردات فرآورده های دامی نیز در کشور صادر شده که در مقایسه با مجوزهای صادرات بسیار کمتر است.

وی اظهار کرد: سازمان دامپزشکی کشور فعالیت ها و آزمایش های خود را بر اساس جدید ترین یافته های علمی و بر اساس استانداردهای بین المللی انجام می دهد و مهر و امضای مسوولان این سازمان در بیش از 180 کشور جهان دارای اعتبار است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه جهت گیری دولت تدبیر و امید به سمت توسعه دامپزشکی است، افزود: دولت با تامین اعتبار و حمایت های لازم در جهت تسهیل در روند اجرایی برنامه و طرح های دامپزشکی تلاش می کند.

وی از دولت و مجلس شورای اسلامی خواست 10 درصد از اعتبارات بخش سلامت را به دامپزشکی اختصاص دهد تا این سازمان بتواند با این تامین اعتبار امنیت غذایی و بهداشتی شهروندان را بیشتر تامین کند.

خلج گفت: دامپزشکی یکی از رکن های سلامت در جامعه بوده و بیش از 70 درصد از بیماری های عفونی در کشورمان از غذا و دام آلوده ایجاد می شود و با این تامین اعتبار 10 درصدی از یارانه های دولت به بخش سلامت می توان تا حدود زیادی از عوامل این بیماری ها جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: در هرم غذایی خانوارهای ایران منشاء 98 درصد غذاها، کشاورزی و محصولات باغی، زراعی و سبزیجات بوده و فرآورده های دامی نیز بخش زیادی از هرم غذایی شهروندان را پر می کنند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به فعالیت های این سازمان در زمینه مبارزه با بیماری های دامی و طیور نیز گفت: ایران دارای مرزهای گسترده ای با 15 کشور مختلف بوده و هر ساله با شیوع بیماری های مختلف دامی در این کشورها احتمال شیوع آن در داخل مرزهای کشور وجود دارد.

وی اظهار کرد: این سازمان با همکاری سایر نهادها در حال بررسی طرحی برای ایجاد یک نوار امن در 20 کیلومتری مناطق مرزی بوده که در صورت ایجاد این نوار بیمارهای دامی قبل از ورود به داخل کشور مشخص می شوند.

وی با انتقاد از برخی از کشورهای منطقه افزود: برخی از کشورها به تعهدات بین المللی خود عمل نمی کنند و شیوع برخی از بیماری های دامی را در داخل کشور خود را به کشورهای همسایه جهت آمادگی برای مقابله اعلام نمی کنند.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
واکسیناتور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
0
0
ده درصد بودجه سلامت... خیلیه....
والا حقمونه ولی حیف کسی نیست درست و حسابی از این حق از دس رفته ما دفاع کنه.
امیدوارم عملی شه...
. همکاران خواهشن همه تو فضای مجازی در رابطه با شغلمون اطلاع رسانی کنید در رابطه ، والا جواب میده و من شخصا به نماینده شهرمان از طرف همکاران بارها نامه نگاری کردیم بابت دفاع از حقوقمون در رابطه با سهم ما از بودجه سلامت و امیدواریم که یه روز جواب بده و از این فلاکت شاید در بیایم.
همه بایستی تلاش کنن.... جواب خواهد داد.
نظر شما
ادامه