کد خبر: ۳۰۶۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

عضو هیئت علمی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از تولید انبوه واکسن تب برفکی در کشور خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر محمدمجید ابراهیمی»، اظهار داشت: مؤسسه رازی یک مؤسسه صد در صد دولتی است که هدف آن ارتقاء کیفیت و کمیت واکسن‌های مورد نیاز کشور است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر علت عدم تولید واکسن تب‌برفکی توسط مؤسسه رازی در برهه‌ای از زمان، گفت: به علت اینکه می‌خواستیم این واکسن را ارتقاء دهیم سال گذشته برای مدت کوتاهی تولید آن متوقف شد.

ابراهیمی هرگونه ادعایی مبنی بر عدم تولید واکسن تب برفکی به علت بدهی وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی به این مؤسسه را رد کرد و افزود: متأسفانه پروسه ارتقاء این واکسن در سال گذشته با اپیدمی این بیماری در کشور همزمان شد و این مؤسسه به عنوان یک مؤسسه صددرصد دولتی هرگز به خاطر مطالبات خود از وزارت بهداشت یا سازمان دامپزشکی تولید این واکسن را متوقف نکرد.

وی بیان کرد: واکسن تب برفکی ارتقاء یافته و هم اکنون در کشور به تولید انبوه رسیده و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

عضو هیئت علمی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در مورد علت عدم کارایی برخی واکسن‌ها در واحدهای تولید مرغ نیز گفت: این موضوع شاید به علت عدم رعایت شرایط واکسیناسیون توسط مرغداری‌ها باشد و یا گاهی برخی بیماری‌ها به یک اپیدمی در کشور تبدیل می‌شوند که با مصرف واکسن تنها می‌توان جلوی تلفات بیشتر را گرفت.

ابراهیمی عنوان کرد: در صورتی که مبحث ایمنی زیستی که شامل موارد مختلف بهداشتی است در دامداری و مرغداری‌ها رعایت شود، واکسن مورد مصرف کارایی لازم را خواهد داشت.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
0
0
آقای دکتر جنابعالی چرا این حرف رو میزنید؟ برای ارتقای واکسن بایستی دو شیفت کار کرد یا اینکه 5 ماه بخش رو تعطیل کرد ؟ کدام یک صحیح است؟
نکته بعدی در مورد علت عدم کارایی برخی واکسن‌ها در واحدهای تولید مرغ فرمودید: این موضوع شاید به علت عدم رعایت شرایط واکسیناسیون توسط مرغداری‌ها باشد. البته من از واکسن های رازی دفاع میکنم ولی این دلیل جنابعالی خیلی [غیرمنطقی] است. زیرا همین افراد شاید ادعا کنند که از واکسن های ساخت خارج نتایج بهتری میگیرند و اگر بلد نبودند نحوه استفاده را بایستی در خصوص واکسن های خارجی هم دلیل جنابعالی صدق میکرد. اذا توصیه میکنم در پاسخ به سوالات بیشتر تامل کنید تا پاسخ های جنابعالی حالت ضد تبلیغ پیدا نکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
0
0
جناب دکتر بهتر نیست در حوزه تخصصی خودتان که واکسنهای طیور است اظهار نظر کنید و اجازه بدهید افرادی که در زمینه تب برفکی کار می کنند در این خصوص نظر بدهند.
نظر شما
ادامه