کد خبر: ۳۰۷۱۲
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
مدیرکل صدور پروانه سازمان نظام پزشکی خبر داد:
«دکتر حجت‌الله مقیمی» افزود: این کمیته شامل چهار تا پنج نفر از اعضای شورای عالی و نمایندگانی از معاونت‌های آموزشی،‌ بهداشت، توسعه و درمان وزارت بهداشت است تا مشکل پیش آمده برای این دانشجویان برطرف شود ...
 
 

حکیم مهر - مدیرکل صدور پروانه سازمان نظام پزشکی گفت: به زودی کمیته‌ای مسؤول رسیدگی به وضعیت دانشجویان معترض به مصوبه نظام پزشکی مبنی بر عدم دادن شماره نظام پزشکی تشکیل می‌شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر حجت الله مقیمی» افزود:‌ پنجشنبه هفته گذشته در جلسه‌ای که در رابطه با تعیین تکلیف وضعیت دانشجویان دکترای دامپزشکی برای شرکت در رشته تغذیه که مورد اعتراض این داوطلبان بود، جلسه‌ای تشکیل شد و قرار شد کمیته‌ای مسؤول رسیدگی به وضعیت این دانش‌آموختگان شود.

وی ادامه داد: در نتیجه، اطلاعات به این کمیته ارجاع داده خواهد شد و این کمیته شامل چهار تا پنج نفر از اعضای شورای عالی و نمایندگانی از معاونت‌های آموزشی،‌ بهداشت، توسعه و درمان وزارت بهداشت است تا مشکل پیش آمده برای این دانشجویان برطرف شود.

مدیرکل صدور پروانه سازمان نظام پزشکی گفت: بنابراین با هماهنگی وزارت بهداشت، به درخواست این داوطلبان پاسخ داده خواهد شد، البته برای آنهایی که صلاحیت ادامه تحصیل در این رشته‌ها و دریافت شماره نظام‌پزشکی را داشته باشند .

در یکی دوهفته گذشته جمعی از دانشجویان رشته‌های مختلف دانشگاه‌های وزارت علوم در اعتراض به عدم اختصاص شماره نظام پزشکی به برخی رشته های  PhD در مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند و هنوز هم این تجمع های اعتراضی ادامه دارد تا جایی که روز پبج شنبه نیز جمعی از دانشجویان و دانش‌آموختگان در مقابل سازمان نظام پزشکی هم تجمع کردند.

این اعتراض به دلیل نامه اخیر سازمان نظام پزشکی بوده که تاکید داشته، دانشجویان رشته‌های متعددی که کارشناسی یا کارشناسی‌ارشد خود را از وزارت علوم و مدرک دکتری را از وزارت بهداشت دریافت کرده‌اند، حق دریافت شماره نظام پزشکی و تأسیس آزمایشگاه‌ها و مطب‌های مرتبط با رشته تخصصی خود را نخواهند داشت.

این دانشجویان معترض معتقدند نامه اخیر سازمان نظام پزشکی به سازمان سنجش پزشکی در آستانه کنکور دکترای تخصصی وزارت بهداشت، مبنای علمی نداشته و به نوعی باعث محرومیت دانشجویان دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم از حقوق قانونی و بی‌عدالتی آموزشی است.

این دانش آموختگان در رشته‌هایی همچون دامپزشکی، زیست شناسی، فن آوری پزشکی، مهندسی کشاورزی، علوم و صنایع غذایی، علوم دامی، دامپروری و ... که اجازه‌ی تحصیل در مقطع  Ph.D رشته‌های بالینی همچون علوم تغذیه، ژنتیک پزشکی، پزشکی مولکولی، ایمنی شناسی پزشکی و بیوشیمی بالینی را دارند.

به گفته این دانشجویان رشته دامپزشکی فقط به رشته هایی که کارشناسی آنها پروانه دار هستند مانند رشته های تغذیه و مامایی و...در صورتی که در رشته دکترا قبول شوند شماره نظام پزشکی داده می شود و سایر رشته ها هرچند باسواد هم باشند، شماره نظام پزشکی به آنها تعلق نمی گیرد و اجازه هیات علمی شدن هم داده نمی شود .
 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
دکتر دامپزشک
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
2
دوستان عزیز انصافا سختی رشته دامپزشکی صد برابر رشته های علوم پزشکی هست, بنده بعنوان دامپزشک و دانشجوی phd علوم پایه پزشکی واقعا عرض میکنم ده درصد تلاش دامپزشکی کافیه تا در هر رشته ای از علوم پزشکی(جز دارو و پزشکی) مدرکشو بگیرید. این بخشنامه ظالمانه هست و نباید به هیچ عنوان به وعده و وعیدهای مسئولان اعتماد کرد. ساختار وزارت بهداشت بگونه ای هست که مظلوم را له میکنند, و چون دامپزشکی نماینده ای آنجا ندارد بهش ظلم میشه, شک نکنید اگه دامپزشکی زیرنظر وزارت بهداشت بود الان ما وضعمون از داروسازها و علوم تغذیه خیلی بهتر بود و مافیای سازمان غذا و دارو و حتی معاونت بهداشت بودیم. افسوس.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
1
تاکنون برای شرکت در دکترای تغذیه، دامپزشکان مشکلی نداشتند که ایشون جلسه بررسی ترتیب دادند، ظاهر حرفهای ایشون مثبته ولی اگه متن رو با دقت بخونین، بوی این میاد که اجازه شرکت رو میخوان بگیرن.
اصلا بحث شماره نظام پزشکی به حاشیه رفته تو این گفت و گو.
ظاهرا اصل ماجرا که وزارت بهداشت اجازه شرکت داده بود هم برای نظام پزشکی قابل هضم نیست.
در انتها واقعا باید گفت:
دکتر صفری و نظام دامپزشکی متشکریم!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
1
وقتی به کسی اجازه شرکت در رشته ای در مقطع بالاتر در رشته ای متفاوت با رشته مقطع پایین تر داده میشود این به این معناست که این شخص واحدهایی گذرانده که مرتبط با مقطع بعدی بوده و برای همین اجازه شرکت در مقطع بالاتر را دارد. کمیته ای که این امر را تصویب کرده با نظارت و بررسی واحدهای گذرانده شده، این اجازه را به فرد شرکت کننده داده است . ولی سازمان نظام پزشکی با این مصوبات آموزش عالی هماهنگ نیست. اینکه به شخصی اجازه شرکت در آزمونی را داد و این شخص بعد از زحمات و تلاش فراوان و قبولی در آزمون و سپس صرف جوانی و پول و زمان گرانبهای خود دریابد که محروم از حق نظام پزشکی است نقض صریح قانون و خلاف قوانین مصوب پیشین است.
مهدی
|
United States of America
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
1
0
با سلام. بسیاری از دوستان حتی اسم آزمایشات روتین آزمایشگاه رو نمی دونن و آزمایشگاه رو هم ندیده اند بجز زمانیکه رفتن جواب آزمایشی که دادن رو بگیرن. به نظر اجازه وزارت بهداشت به شرکت این افراد در آزمونهای ارشد و پی اچ دی باعث شده که این افراد میخوان آزمایشگاهی که ندیدن و آزمایشاتی که نمی دونن چیه رو تاسیس کنن این خبرگزاری حکیم مهر چرا حمایت میکنید. در هر صورت حق هیءت علمی شدن در وزارت بهداشت رو دارید که بهترین شغل هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
مگه میشه یک نفر چیزی از آزمایش و و رشته امتحانی دکترایی که شرکت میکنه، ندونه و در آزمون و مصاحبه قبول بشه؟ پس این آزمون و مصاحبه برای چیه؟ مگر برای این که افراد با علم بیشتر رو از افراد بی سواد جدا کنه. بعد هم که باید 5 سال درس بخونن و دوره بگذرونن پس هر کاستی که باشه توی این دوره جبران میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
چرا ........... می گی عزیز من . شما یا واقعا بی اطلاع و ............. و یا خودتون رو به بی سوادی زدین . برای این که این ............ شما برطرف بشه کافیه ی سری بزنین و آزمایشگاههای تخصصی ژنتیک و سلولی رو در جاهایی مثل پژوهشگاه ژنتیک ، پژوهشگاه رویان دانشگاههای تهران و شهرستان ها و حتی دانشگاههای ازاد ببینید و بعد بیاین نظر بدین . اگر در مملکت ما انصاف باشد و مسئولین واقعا به فکر سلامت مردم باشند ، مهر نظام پزشکی و اجازه ی ادامه ی تحصیل در رشته هایی مثل ژنتیک و پزشکی ملکولی و ... تنها و تنها باید به بچه های علوم پایه و ژنتیک وزارت علوم داده شود چرا که افراد با بیس وزرات بهداشت از لحاظ علمی و عملی در این زمینه ها یک هزارم سواد بچه های علوم پایه را ندارند . من به شخصه پزشک هایی رو دیدم که سواد ژنتیک ندارند و درک درستی از وقایع سلولی و مولکولی ندارند اما انگار در مملکت ما کسی نمی خواهد این حقایق را ببیند.
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
2
آقا مهدی احتمال میدم شما دکتر دامپزشک نباشین وگرنه هیچ دکتر دامپزشکی امکان نداره آزمایشات روتین را نشناسه، البته شما را نمیدانم، شاید استثنا هستید!!
تارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
0
من دانشجوی دانشگاه ازاد علوم تحقیقات هستم باید از نظام پزشکی و وزارت بهداشت تشریف بیارن ببینند چقدر دروس و امتحانات ما رو سخت میگیرن واقعا خدا را شاهد میگیرم پوست همه ما کنده میشه تا یک چاحد را بگذرانیم بعد ما نمیتونیم کار بالینی انجام بدیم واقعا یکم انصاف داشته باشید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
0
این کمیته زمانی صلاحیت خواهد داشت که تمام اعضای آن پزشک و یا از فارغ التحصیلان وزارت بهداشت نباشند.
علی زارعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
0
0
با سلام اینجانب فارق تحصیل ژنتیک -ریست سلولی و مولکولی، خدا شاهده واسه پایانامه ارشد 2 سال در آزمایشگاه ژنتیک تلاش کردم و با تمامی جزییات و تجهیزات آشنایی دارم، کی گفته فقط اقرادی که بالینی خوندن تجربه دارن؟!!!!!!این ظلم بسیار بزرگی هست در حق کسانی که تجربه های آزمایشگاه رو دارن، اقای لاری به نفع خودت عمل نکن که جامعه رو بر علیه خودت دشمن نکنی............؟!!!!!!
نظر شما
ادامه