کد خبر: ۳۰۷۲۳
بازوی مرغ کبابی زعفرانی مخصوص 900 گرمی
 

مدیر کل دامپزشکی مازندران از وجود مواد رنگی غیر مجاز در برخی از مراکز عرضه مرغ زعفرانی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر سیدحسین رضوانی» گفت: اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون که در خردادماه سال آغاز شد به اتمام رسید و اگر به صورت موردی کانون بیماری مشاهده شود اقدام لازم انجام می‌شود.

وی افزود: در طرح ضربتی واکسیناسیون مشکلی در واکسیناسیون دام کوچک (گوسفند و بز) وجود نداشت و حدود 600 هزار راس دام کوچک واکسیناسیون شدند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران تصریح کرد: واکسیناسیون دام بزرگ (گاو و گوساله) که می بایست دامدار هزینه خرید واکسن و هزینه تزریق آن را پرداخت کند به علت عدم همکاری دامدار به صورت 100 درصد انجام نشد و با وجود همکاری اداره کل دامپزشکی در تزریق واکسن سبب شد که 60 درصد دام ها در این طرح ضربتی واکسیناسیون نشوند.

وی با بیان اینکه مردم از مراکز مجاز گوشت خریداری کنند، ادامه داد: اکنون فصل بیماری دام تب برفکی و... است و باید تمامی کشتارها در کشتارگاه‌ها انجام شود و از کشتار غیر مجاز دام ممانعت شود.

رضوانی با بیان اینکه مواردی از گوشت زعفرانی در مراکز عرضه مشاهده شده که مواد رنگی غیرمجاز استفاده شده بود، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان 25 تن گوشت قرمز و مرغ غیربهداشتی ضبط و جمع آوری شد.

وی افزود: مردم از مرغ‌های بسته‌بندی شده و با نام نشان و تاریخ‌دار استفاده کنند و از تهیه مرغ از مراکز خرده فروشی که بدون بسته‌بندی اقدام به قطعه کردن مرغ می‌کنند، پرهیز کنند.
 
 
نظر شما
ادامه