کد خبر: ۳۰۷۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رییس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان استان زنجان گفت: استفاده از پودر جیوه و آهن در مرغ‌داری‌ها کذب محض است و امکان ندارد که مرغ‌داران مرتکب چنین عملی شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا،  شب گذشته خبری مبنی بر پلمب چند مرغ‌داری در استان زنجان به خاطر استفاده از پودر جیوه و آهن در فضای مجازی پخش و باعث نگرانی شهروندان شد، ولی رئیس اتحادیه مرغ‌فروشان این خبر را تکذیب کرد؛ در واقع پودر این دو ماده خطرناک و سرطان‌زا است و رییس اتحادیه معتقد است که پخش شایعاتی از این دست فقط به خاطر تشویش اذهان عمومی است.

«سیدناصر موسوی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مرغ‌داران زنجان هیچ ماده‌ای را برای افزایش وزن مرغ‌ها به جیره غذایی آن‌ها اضافه نمی‌کنند و اصلاً چنین مطلبی از اصل اشتباه است؛ در واقع تنها چیزی که باعث رشد کامل جوجه‌ها در طول 45 روز یا دو ماه می‌شود اصلاح نژاد مرغ و جیره غذایی آن‌ها است.

وی ادامه داد: چند وقت پیش فیلمی از تزریق آب یا طعم‌دهنده به پوست لاشه مرغ در فضای مجازی پخش شده بود ولی برای ایران نبود؛ چراکه هیچ‌کدام از مرغ‌داری‌های کشور علی‌الخصوص استان زنجان برای افزایش وزن مرغ‌های خود حتی از افزودنی‌های مجاز هم استفاده نمی‌کنند.

موسوی تصریح کرد: برخی معتقدند که استفاده از هورمون‌های افزایش رشد یا وزن در مرغ‌داری‌ها امری شایع است، در حالی که چنین نیست و بر اساس مستنداتی که شهروندان می‌توانند برای اطمینان خاطر به آن‌ها مراجعه کنند، استفاده از هورمون مقرون به صرفه نیست و توجیه اقتصادی ندارد.

رییس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان استان زنجان تصریح کرد: اکیپ شبکه دامپزشکی استان بر روی چگونگی پرورش مرغ در مرغ‌داری‌های سطح استان نظارت مستمر دارد و برای سرکشی، هیچ واحدی را از قلم نمی‌اندازد. با این وجود، شهروندان می‌توانند هرگونه مورد مشکوک را با اداره‌کل دامپزشکی استان و یا اتحادیه در میان بگذارند.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
|
Canada
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
0
0
آقای رییس اتحادیه مرغداریها میشه بفرمایید پس چطور جوجه ی روزه ظرف سی روز دو کیلو میشه.

اگر هم میفرمایید بخاطر اینکه این مرغها 24ساعته روشنایی دارند و میخورند بخاطر همین زود رشد میکنند حالا سوال اینحاست اگر موجود زنده ای بیش از سه شبانه روز نخوابه شکی نیست که بیمار میشه مرغهای بدبخت مدت چهل شبانه روز نمیزارن بخوابن حسابشو بکنید چه بیماریهایی وارد گریبانگیر مرغ بدبخت میشه .
نظر شما
ادامه