کد خبر: ۳۰۷۴۱
 

ساختمان کشتارگاه دام شهر سراب دوره (واقع در استان لرستان) با وضعیت نامناسب بهداشتی به حال خود رها شده و گویی احداث کشتارگاه صنعتی و یا تجهیز این کشتارگاه جزو محالات است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبر چگنی، در کنار زیبایی های شهر سراب و طبیعت اطراف آن، این شهر کشتارگاه دامی دارد که چند سال است به حال خود رها شده و علیرغم پیگیری ها، تا کنون هیچ تغییری نه در ساختار و نه در بهداشت آن داده نشده است.

کشتارگاه دام سراب دوره را در واقع نمی توان کشتارگاه دام دانست، زیرا ساختمان آن نه ساختار یک کشتارگاه دام را دارد و نه امکانات آن را.

اولین فاکتورهایی که برای یک کشتارگاه در نظر گرفته می شود بهداشت محیط، ساختار داخلی و تجهیزات آن است که باید به نحوی باشد که دام ها در محیطی بهداشتی ذبح شده و تماس با زمین نداشته باشند که در کشتارگاه سراب دوره خبری از این امکانات نیست.

کشتارگاه سراب دوره حتی در و پیکر ندارد و به زیستگاه حیوانات موذی مبدل شده که این خود خطری برای بهداشت محیط این کشتارگاه است.

داشتن یک کشتارگاه دام صنعتی و بهداشتی از نیازهای هر شهر و جز مطالبات مردم آن است که باید برای آن سرمایه گذاری کرد تا گوشتی که به دست مردم می رسد در محیطی سالم ذبح شود.

«اصغر حسنوند» رئیس شورای شهر سراب دوره به کشتارگاه دام شهر سراب دوره اشاره کرد و گفت: کشتارگاه دام شهر سراب دوره سه مرتبه به بخش خصوصی واگذار شده که به دلیل درآمدزا نبودن آن برای بخش خصوصی و شهرداری سراب دوره، تا کنون اقدامی برای آن صورت نگرفته است.

رئیس شورای شهر سراب دوره با تاکید بر نصب در ورودی کشتارگاه این شهر بیان داشت: طبق نامه دامپزشکی استان لرستان، شهرداری سراب دوره تا روزهای آینده اقدام به نصب در ورودی این کشتارگاه می کند.

حسنوند خاطرنشان کرد: اگر بخش خصوصی مکانی را برای احداث کشتارگاه صنعتی دام در شهر سراب دوره در نظر بگیرد شهرداری این شهر بصورت مشارکتی آمادگی همکاری با این بخش را دارد.

به گزارش خبر چگنی، کشتارگاه دام سراب دوره همچنان در انتظار مساعدت بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری برای احداث و یا ترمیم و راه اندازی است.

مردم این شهر تا چه زمانی باید در انتظار داشتن کشتارگاهی صنعتی و بهداشتی جهت ذبح دام در محیطی بهداشتی باشند؟

آیا نصب در و پیکر به تنهای برای حل مشکلات ذبح دام در کشتارگاه شهر سراب دوره کفایت می کند و بدون داشتن تجهیزات کافی و یا ساختار مناسب ساختمانی می توان ذبح بهداشتی دام ها را در این کشتارگاه دام داشته باشیم؟

 
نظر شما
ادامه