کد خبر: ۳۰۷۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
خبرگزاری فارس: عرضه پرندگان زنده ممنوع است/ ضرورت واکسیناسیون حیوانات اهلی علیه 7 نوع بیماری
 

مدیر کل دامپزشکی استان گیلان گفت: عرضه پرندگان زنده نباید انجام شود و ممنوع است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر سهراب عاقبتی» با اشاره به رواج عرضه پرندگان زنده در بازارهای گیلان اظهار کرد: عرضه هر گونه پرنده زنده ممنوع بوده و نباید انجام شود.

وی با بیان اینکه خطر بیماری‌ها همواره وجود دارد، افزود: عرضه مرغ خارج از بسته‌بندی و بدون سیستم نظارتی مورد تأیید دامپزشکی استان نیست.

مدیر کل دامپزشکی گیلان با اشاره به اینکه امکان مقابله با تمام عرضه‌کنندگان غیرمجاز نیست، تصریح کرد: فرآورده‌های خام دامی باید به صورت بسته‌بندی عرضه شود و ما تنها روی واحدهای عرضه کننده دارای پروانه نظارت می‌کنیم.

وی ادامه داد: سیستم نظارتی بر دستفروشان فرآورده‌های خام دامی وجود ندارد و از مردم و شهروندان می‌خواهیم فرآورده‌های خام دامی را به صورت بسته‌بندی و مورد نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

عاقبتی از وجود یک‌هزار و 700 عامل بیماری عفونی دامی خبر داد و یادآور شد: 50 درصد این عوامل بیماری بین دام و انسان مشترک است.

وی کنه و پشه را از جمله عوامل انتقال دهنده بیماری‌های دامی مشترک عنوان کرد و افزود: ویروس، باکتری، قارچ، انگل و... از جمله عوامل انتقال دهنده بیماری‌های مشترک بین دام و انسان است.

مدیر کل دامپزشکی گیلان با تأکید بر اینکه باید مراقب حیوانات وحشی باشیم، خاطرنشان کرد: این حیوانات از گروه پستانداران هستند و واکسن دریافت نمی‌کنند.

وی بر ضرورت رعایت شرایط نگه‌داری حیوانات اهلی در بیرون از منازل تأکید کرد و متذکر شد: حیوانات اهلی باید علیه هفت نوع بیماری واکسینه شوند و داروهای ضد انگلی دریافت کرده و در سال دو بار به دامپزشک مراجعه کنند.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کمالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
0
0
اینها که تکراریست این مسئولین مطالب بروزتری ندارند؟
نظر شما
ادامه