کد خبر: ۳۰۷۸۸
 

یک پنگوئن آفریقایی معلول با کمک دامپزشکان مرکز Mystic  در کنکتیکات آمریکا موفق به راه رفتن شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از گیزمگ، چاپ سه‌بعدی تاثیر بزرگی بر جهان پزشکی گذاشته که این اثر را به ویژه می‌توان در کمک‌های آن به معلولان در کشورهای جهان سوم مشاهده کرد.

البته این فناوری همچنین کمک زیادی به دنیای حیوانات نیز کرده و در جدیدترین اقدام، یک پنگوئن آفریقایی توانست با یک کفش ارتوتیک چاپی سه‌بعدی دوباره آزادانه راه برود.

این پنگوئن که "پرپس" (Purps ) نام دارد، پس از برخورد با یک پنگوئن دیگر دچار آسیب‌دیدگی تاندون فلکسور مچ پا شد و توانایی راه رفتن را از دست داد. دامپزشکان مرکز Mystic در کنکتیکات آمریکا با ساخت یک کفش پلاستیکی به درمان این آسیب‌دیدگی پرداختند.

این کفش از پای پرپس پشتیبانی و محافظت می‌کند و در عین حال بدترکیب و بزرگ نیست. آن‌ها با دبیرستان Mystic برای ساخت کفش سفارشی برای ارتقای حرکت پنگوئن همکاری کردند که اخیرا به یک چاپگر سه‌بعدی ساخت شرکت سیستم‌های سه‌بعدی مجهز شده است. پیش از این از دستگاه مذکور برای ساخت پای پروتزی برای یک سگ معلول به نام "دربی" استفاده شده بود.

دانش‌آموزان از یک اسکنر سه‌بعدی برای اسکن کردن قالب پای پنگوئن استفاده کردند که سپس مورد اصلاح قرار گرفته و برای طراحی یک ارتوتیک استفاده شد. کفش چاپی جدید سبک‌تر، مقاوم‌تر و متناسب‌تر بوده و به پرپس اجازه داده تا مانند همنوعان سالم خود راه رفته و شنا کند.

ارتوتیک‌ها ضمائمی هستند که پزشکان برای تصحیح بدشکلی‌ها و سایر مشکلات پا تجویز می‌کنند. در حال حاضر این وسایل به افرادی که دارای کف پای صاف هستند، در راه رفتن، دویدن و ایستادن با راحتی بیشتر کمک می‌کند.

 
برچسب ها: پنگوئن، کفش،
نظر شما
ادامه