کد خبر: ۳۰۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) در گزارشی از بروز روزانه مواردی از ابتلای کودکان در آفریقا و آسیا و بعنوان نمونه در اندونزی و فیلیپین به بیماری مهلک هاری خبر داد.

در این گزارش به افزایش تعداد موارد ابتلای انسان به بیماری هاری و رابطه آن با افزایش تعداد سگ‎های ولگرد اشاره و بر ضرورت کنترل جمعیت سگ‎های ولگرد برای پیشگیری از ابتلای انسان به هاری تأکید شده است.

از سویی دیگر دکتر برنارد والا مدیرکل سازمان جهانی بهداشت دام، واکسیناسیون را ابزاری بسیار مؤثر برای پیشگیری از هاری دانسته و هزینه واکسیناسیون سگ‎ها را بسیار کمتر از هزینه درمان انسان‎های حیوان گزیده عنوان کرده است.

این گزارش می‎افزاید : هر چند واکسیناسیون روشی مؤثر است اما در مورد سگ‎های ولگرد اینکار با دشواری روبرو است. این در حالی است که برخی محققان هزینه زنده‎گیری ، عقیم‎سازی و واکسیناسیون هر قلاده سگ ولگرد را حدود 100 دلار آمریکا تخمین می‎زنند.

این محققان به ورود واکسن خوراکی هاری به چرخه پیشگیری از این بیماری امیدوارند تا مشکلات زنده‎گیری و تزریق واکسن کاهش یابد.

بدین منظور کره‎جنوبی از هفتم تا نهم سپتامبر 2011 در سال جهانی دامپزشکی میزبان محققان در کنفرانسی مرتبط با این موضوع خواهد بود که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‎توانید به آدرس زیر مراجعه نمایید:

http://www.oie.int/downld/ANNOUNCEMENT_MEETING/Rabies/A_Annonce.pdf

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بشری
|
-
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۳
0
0
با کمال تاسف 2 نفر از 4 نفر فوت شده در اثر هاری در سال 88 از اهالی گیلان بوده که مراکز بهداشتی همکاری لازم را با دامپزشکی نداشته اند
نظر شما
ادامه