کد خبر: ۳۰۸۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

«دکتر جواد نگارستانی» مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان از پلمپ یک مرکز جمع آوری شیر بدلیل تخلف خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، دکتر نگارستانی با اعلام این خبر افزود: از آنجائی که تامین سلامت غذایی مردم یکی از مهمترین اهداف دامپزشکی می باشد، در راستای ساماندهی مراکز جمع آوری شیر و تامین امنیت غذایی شهروندان، با هماهنگی مقامات قضایی استان یک مرکز متخلف بدلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در کرمان پلمپ و فرد خاطی به دستگاه قضایی معرفی گردید.

مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: شیر خام بستر بسیاری از بیماری‌های مشترک انسان و حیوان است. علاوه بر این، شیر به علت فساد پذیری بالا اگر شرایط بهداشتی آن در مراحل مختلف از تولید گرفته تا آخرین مرحله که مصرف می‌باشد رعایت نشود، می‌تواند منجر به ایجاد مخاطره برای سلامت افراد گردد.

دکتر نگارستانی با تاکید بر این که مردم شیر مصرفی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و دارای پروانه بهداشتی خریداری نمایند افزود: شیر خامی که از گاوداری ها جمع آوری می شود، بایستی تحت شرایط بهداشتی و در سریعترین زمان ممکن به مراکز عرضه که مجهز به امکاناتی مانند شیر سرد کن و غیره می باشند انتقال داده شود و اگر شرایط بهداشتی لازم رعایت نگردد، با توجه به سریع الفساد بودن شیر ممکن است بیماری هایی را به انسان منتقل کند.

وی با تصریح بر خطرات آلودگی شیر اذعان کرد: برخی افراد فکر می‌کنند با خرید شیر فله و جوشاندن آن می‌توانند از تمام خواص شیر استفاده کنند، این در حالی است که در فرایند جوشاندن بخش عمده مواد مغذی موجود در شیر از بین رفته و چون که تشخیص میزان بار میکروبی و وجود آنتی بیوتیک در شیر فقط در کارخانه های صنعتی بدلیل وجود امکانات ازمایشگاهی پیشرفته امکان پذیر است، توصیه می شود شهروندان حتماً از شیرهای پاستوریزه و دارای بسته بندی استاندارد استفاده نمایند.

این مسئول تصریح کرد: بیماری تب مالت یکی از بیماری‌های مشترک انسان و حیوان است که می تواند از طریق مصرف لبنیات غیر پاستوریزه به انسان انتقال پیدا کند، این در حالی است که در صورت ابتلا به این بیماری روند درمان آن هزینه بر و طولانی مدت می باشد.

مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان از شهروندان خواست که فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراحل تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی مراتب را با شماره تلفن 1512 اطلاع دهند تا در اسرع وقت کارشناسان کنترل بهداشتی اقدامات لازم را انجام دهند.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
0
سلام منظور این آقای مسئول اینه که پولتون رو بدید و آب بخرید بخورید. شیر پاستوریزه همش آبه.بازم واسه روستاییان بیچاره دارن نقشه میکشن
نظر شما
ادامه