کد خبر: ۳۰۸۲۸
 
 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 17 بیمار تب مالت در این استان شناسایی شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محسن اعرابی» علت اصلی ابتلای افراد به بیماری تب مالت (بروسلوز) را مصرف شیر دام بیمار و یا نجوشیدن مناسب لبنیات محلی از جمله پنیر و شیر اعلام کرد.

وی افزود: به نظر می رسد با شیوع بیماری تب مالت در این استان می بایست دامپزشکی نسبت به واکسیناسیون دام ها اقدام کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران حداقل اعتبار مورد نیاز برای واکسن تب مالت برای دام های این استان را افزون بر شش میلیارد ریال اعلام کرد و اضافه کرد: با این اعتبار حداقل از هزینه کرد 60 میلیارد ریالی برای بیماران جلوگیری می شود.

دکتر اعرابی به خانوارهایی که از شیرو لبنیات محلی استفاده می کنند خواست تا شیر را 15 تا 20 دقیقه پس از جوش اول بجوشانند و پنیر محلی را سه ماه پس از خواباندن زیر آب نمک مصرف کنند.

وی در مورد انتقاد از فروش لبنیات محلی در فروشگاه های مجاز در سطح شهر های استان گفت که طبق قانون برخورد با این فروشگاه های فروش محصولات خام دامی بر عهده دامپزشکی است و این دستگاه باید با این معضل برخورد کند.

وی ادامه داد : البته می توان با اطلاع رسانی مناسب در مورد چگونگی مصرف و نگهداری درست لبنیات محلی از ابتلای بیماری ناشی از این مصرف تا حد زیادی کاست.

استان مازندران با داشتن دو میلیون و 160 هزار راس دام سبک و 750 هزار راس دام سنگین رتبه نهم را در کشور در داشتن تعداد دام های سبک و سنگین و با تولید 52 هزار تن گوشت قرمز رتبه پنجم را در این بخش به خود اختصاص داده است.
 
 
نظر شما
ادامه